מתחם העיצוב MERCI

על מתחם העיצוב Merci שמעתי פעמים רבות, ובטיול הזה לפריז היה לי ברור שנגיע אליו. ביום של הטיול ברובע המארה, אחרי ארוחת הצהריים בקפה של עליסה מארץ הפלאות, עליו כתבתי  כאן  , צעדנו לכיוון חנות העיצוב Merci. יש לי זיכרון מצויין למקומות, ומספיקה לי פעם אחת כדי לזכור שהייתי פעם ברחוב מסויים, גם כשהוא בחו”ל. זכרתי שכבר טיילתי בשדרה בה נמצאת חנות העיצוב, אבל גם זכרתי שלא נכנסתי לחנות עדיין. הפעם זה השתנה. נכנסנו בפתח שמוביל לפטיו מאד מפורסם: הפטיו עם המכונית האדומה הקטנטונת, שעכשיו מוצף בעצי אשוח לקראת הכריסמס.

 

מתחם העיצוב MERCI והחזון מאחוריו

לפי הבעלים הקונספט של המתחם “נולד מתוך חלום”. גם עיצוב החנות משרה אווירה כזו של חגיגה ושימחה, וגם זה היה חלומם של הבעלים – ברנרד ומארי-פרנס כהן, בעלי מותג הילדים הידוע:  BONPOINT, היה להקים חנות שמעניקה לקהילה מהרווחים שלה ומקימה בעזרת הכסף קרנות התומכות בנזקקים. ניתן לקרוא כאן על החזון .

בתמונה: מארי פרנס, סמל הקרן של Merci, ואחד מ-30 תמונות ההשראה שיש באתר של החנות, כשהפריטים נלקחים מהקולקציה שהוצגה ב-2013:

השאיפה של הבעלים היא להפגיש מוצרים ואנשים שבדרך כלל לא נפגשים. מציגים בחנות רהיטי וינטאג’ ויצירות עכשוויות, קולקציות של מעצבים מיוחדים במינם וקולקציות חד פעמיות. הבעלים טוענים שיש משהו בחנות לכל אחד ואין התערבות מכוונת בהחלטה ובבחירה בין מודרני למסורתי. בין פריט שנוצר בהמוניות או פריט יחיד במינו. העיקר מבחינתם להביא את הפריטים בצורה הטובה ביותר שלהם.

סיור שערכתי ב MERCI

מהסיור שלי ראיתי שניתן לרכוש שם פרטים מעוצבים ממגוון רחב מאד של נושאים: מנורות- אהילים ושנדילירים, חפצי דקורציה שונים, כלי אוכל, כלי מטבח שונים, כלי גינה, רהיטים, שטיחים, מוצרי קוסמטיקה ירוקה, תכשיטים, בגדים, ארנקים ותיקים, ספרים יד שנייה. אהבתי מאד את השנדילירים, ודרך הצילומים שלהם ניתן לראות גם את החנות:

 

הגג השקוף הגדול נראה מכאן היטב:

 

בכל מקום ספות וכורסאות, והמקום נראה כמו לופט נעים ומזמין:

 

השולחנות מסודרים עם כלי אוכל ולמעשה כל החנות מעוצבת כהצעת הגשה:

 

אהילים העשויים מקש בעבודת יד. אין שלמות צורנית, אבל התוצאה הסופית מקסימה:

 

חלל החנות נראה כלופט בעל שלוש קומות, ובה ניתן לנוח על כורסאות וכיסאות המפוזרים בחלל, מצויין לגברים שבאים עם נשותיהן המתלהבות, שרוצות לראות הכל! בחנות יש זרי פרחים על השולחנות, עשרות עצי כריסמס תלויים בכל מקום, והאווירה מאד שמחה ועליזה.

 

מזוודות הקרטון העליזות. מאד התלבטתי אם לקנות לי אחת אדומה, בסוף ויתרתי כי החלטתי להמשיך ולהתמקד במזוודות אמיתיות!

 

המון אנשים נמצאים בחנות בבת אחת, אבל לא מורגשת אווירה של עומס וצפיפות יתר. בקומה התחתונה ישנה סיפרייה, עם ספרים משומשים שאפשר לקרוא ולקנות. אותי זה פחות עניין. יותר עניינו אותי הפרטים המעוצבים של החנות/ צנצנות זכוכית מסוגים שונים וכוכב הכריסמס מנצנץ,

עצי כריסמס ירוקים תלויים:

כריסמס היה מורגש בכל מקום. על המדפים והקירות היו כוכבים מנצנצים ומאירים, גדולים, קטנים ותלויים על שרשראות. בחנות פשוט כיף לטייל. אני חייבת להתוודות וידוי קטן:  כמעט הכל מצא חן בעיני ב-Merci. אם הייתי חיה בפריז אני מאמינה שחלק גדול מהפריטים המיוחדים שראיתי שם, היה מוצא את דרכו לבית שלי. לפני שנפרדנו סופית צילמתי את המכונית האדומה מקרוב. גם היא חוגגת את הכריסמס עם עץ שיוצא מתוכה:

הנורה החדשה שלי נעטפה היטב, ואני ידעתי שהיא תשמר טוב ותגיע לארץ שלמה ויפה, כמו כשקניתי אותה. הנה היא בבית שלנו, עם פרחים:

 

MERCI – כתובת: 111 Boulevard Beaumarchais

קישור לאתר החנות:

Merci 

3 מחשבות על הפוסט “מתחם העיצוב MERCI

  • תגובה veredstyle בלוג אופנה 7 בינואר 2014 בשעה 19:25

    איזה יופי של מקום! פשוט חלומי!!!
    אני לא מאמינה שבאף אחד מביקורי בפריז לא נכנסתי לשם. בפעם הבאה בעיר אשלים פערים בוודאות 🙂
    נשיקות יפתי והמשך שבוע נפלא <3

  • תגובה ציפי לוין 7 בינואר 2014 בשעה 20:08

    וואו, ורד, באמת קטע שלא היית שם…אבל גם זו סיבה נפלאה לשוב ולבקר בפריז, כמו כל שאר ההמלצות. יש שם מה לראות! נשיקות וחיבוקים!

  • תגובה אנונימי 3 באפריל 2014 בשעה 20:52

    בלוג נהדר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *