אורלה קיילי – Orla Kiely עיצוב שמגיע מאהבה!

התיק החדש שקניתי אצל אורלה קיילי, עם הדפס השיבולים האהוב. תיק קלאסי, שמתאים לכל דבר.

אני התאהבתי באורלה קיילי בפעם הראשונה שראיתי את העיצובים שלה. בטיול הבת מצווה לניצן, שערכנו בקיץ האחרון ללונדון, ההגעה לחנויות שלה היתה יעד בטוח מבחינתי.

אורלה קיילי והספר שלה:  Pattern,   התמונה מכאן:

 

אורלה קיילי וקולקציית הנעליים

בשנה האחרונה החלו בארץ לשמוע יותר ויותר על המעצבת המוכשרת. רבים מאלה שכבר הכירו אותה, (היא פעילה בתחומי עיצוב שונים כבר כשני עשורים), התאהבו בה ובקולקציות השונות שלה: בגדים, אביזרים נלווים, אביזרים לבית, רהיטים, והכי הכי חדש – קולקציית נעליים שעיצבה עבור המותג האנגלי  Clarks. נכנסתי לחנות  של המותג בקניון רמת אביב לחפש את הנעליים החדשות. ראיתי שלא הגיעו לשם כל הדגמים של הנעלים, ואת מה שכן הגיע, בקשתי למדוד. לצערי הנעליים מתחילות ממידה 37 בלבד ועלי הן היו גדולות.

אז הנה, למי שמתעניין, מתוך דף הפייסבוק שלה, הנעליים החדשות בעיצובה:

 

מוזמנים להכיר את אורלה קיילי המעצבת המגוונת

בארץ, לצערי הרב, אין עדיין חנות למותג שלה, למעט מספר קטן של חנויות שמביאות מעט בגדים בעיצובה. אורלה קיילי נוגעת במגוון של חומרים ונושאים כמעצבת, ולעיתים יש כאלו שיאמרו שיש בכך טעם לפגם…אך מכיוון שאצלה הכל מאופיין באיכות מאד גבוהה, במינונים מדוייקים ובאסתטיות נפלאה, הרצון להביע ולהתרחב נתפש, לדעתי,דווקא כביטוי לכשרון וליכולות הרבות שלה, ואין טעם לפגם. היא צנועה, לא עושה רעש מיותר בעולם העיצוב, ועדיין יש לה מקום מכובד מאד. בזמן האחרון ניתן ביטוי לאהבה של קייט מידלטון, רעייתו של הנסיך ויליאם, לעיצובים שלה, ויש לכך השפעה גדולה על נשות אנגליה, וחיזק מאד את ההכרה שיש בה ובעיצובים שלה.

אורלה קיילי היא מעצבת אירית שחיה כיום בלונדון. ב – 1997 היא פתחה את החנות הראשונה שלה, עם בעלה. היא למדה עיצוב בדבלין, עברה לניו יורק כדי לעצב טפטים, תחום שבו היא ממשיכה גם היום. מניו יורק עברה ללונדון, שם היא עשתה עוד תואר בעיצוב, ועיצבה לרשתות שונות. קיילי פרצה לתודעת הקהל לאחר ש”הרודס” קנה ממנה ליין של כובעים מעוצבים.  היא מושפעת מאד משנות ה-60 וה70 של המאה העשרים, מהאומנות ומהיצירה ששלטו אז בעולם, ובכל העיצובים שלה גם יש פרוש מודרני ועכשוי. בעיצובים של אורלה קיילי רואים את ההשפעות של הטבע גם הדומם וגם החי, למשל הדפסי השיבולת שלה שכל כך מאפיינים ומזוהים עימה.  בעיצובים שלה היא מרבה להשתמש בהדפסים, שחלקם מאד מזוהים עימה, והיא כונתה בעבר “מלכת ההדפסים”. היא אוהבת צבעוניות עזה, אבל נמצא אצלה גם גוונים בהירים ואפילו פסטלים. יש לה בסך הכל 3 חנויות: 2 חנויות בלונדון, ולא מזמן היא פתחה חנות נוספת בניו יורק. מי שלא מגיע לחנויות יכול ניתן לערוך את הקניות דרך החנות המקוונת, באתר החברה.

בחרתי להביא לכאן מספר עיצובים עיצובים מהקטלוג היפייפה שלה:

 

תמונות מתוך תצוגת האופנה, בשבוע האופנה של ספטמבר 2013 בלונדון, בו הוצגה קולקציית האביב קיץ 2014:

 

פריטים נוספים לקיץ 2014: 

 

בחנויות וכמובן בקטלוג האינטרנטי שלה קיימים:  בגדים, מצעים, וילונות, כלים, ואביזרים שונים. אני לא מראה אותם כאן, אבל הבאתי את הקישורים המתאימים בתחתית הפוסט ואני ממליצה להסתכל. הייתי מאושרת אם היתה נפתחת בארץ חנות של אורלה קיילי והיו מביאים אליה בנוסף לבגדים ולאביזרים גם את הרהיטים המיוחדים שלה. הייתי בודאות רוכשת משם רהיטים.

יצרתי קולאז’ מהרהיטים שלה שאני אוהבת:

 

ביקור בחנויות של אורלה קיילי בלונדון

כשנכנסו לחנות בלונדון ידעתי ששם אני רוצה לגור. בין הרהיטים המופלאים, האביזרים, מוצרי הנייר, הכלים, הבגדים המרהיבים, הנרתיקים, התיקים, אני רוצה את כל מה שיש בחנויות האלו. אנחנו היינו בקיץ, במכירת סוף העונה, שהיתה מאד מצומצמת, אבל אפשרית מבחינת המחירים. התלבטתי לא מעט ולבסוף בחרתי לי תיק, שאראה אותו בהמשך. קולקציית הרהיטים, שמוצגת בחנויות, משתלבת היטב עם התצוגה של האביזרים השונים וכן עם תצוגת הבגדים. כהרגלי, ניסיתי לצלם את החנות ואת מה שבתוכה. גיליתי שהחנות מרושתת במצלמות, והמוכרות נמצאות במקומות מרכזיים ולא נעלם מעיניהן דבר. ביקשו ממני לא לצלם, וגם בקשת הרשות שלי, לצערי, לא עזרה. הצלחתי לצלם 2 תמונות טובות בלבד, והן מביאות במעט את האופי של החנויות ועיצובן המיוחד:

 

תמונה מתוך הפייסבוק של אורלה קיילי, בתחילת מאי החלה שם מכירת האביב:

החנות שהיינו בה נמצאת ברחוב Monmouth  31, קובנט גרדן, וככה היא נראית מבחוץ:

 

באתר של אורלה קיילי תוכלו לראות את החידושים ואת הפריטים הקלאסיים שלה. אני ממליצה לא לפסס אותו, אלא להיכנס ולהסתכל. יש שם סרטי וידאו שמראים את הקולקציות השונות, בגדים, אביזרים ורהיטים, ואני בטוחה שתמצאו הנאה גדולה בשיטוט בו.

כתובות החנויות של אורלה קיילי:

לונדון

Monmouth street 31, Covent Garden, Kings Road 207

בניו יורק:

 Mercer Street 5, New York

קישור לאתר המשגע של אורלה קיילי:

orlakiely

קישור לעמוד הפייסבוק:

אורלה קיילי

קישור לתמונות משבוע  אופנה מהאתר” My little ice cream

mylittleicecream.blogspot.com.br/2013/09/orla-kiely-london-fashion-week-ss14

2 מחשבות על הפוסט “אורלה קיילי – Orla Kiely עיצוב שמגיע מאהבה!

  • תגובה ורד בן-סימון 8 במאי 2014 בשעה 8:31

    מקסים, יש לה ניחוח של שנות ה-60 אני הייתי מביאה איתי את השידה…לא נראה לי שהייתי עומדת בפניה.
    אבל, את עשית בחירה יפה – התיק מקסים והולם אותך..כל פעם שראיתי אותך איתו.

  • תגובה ציפי לוין 8 במאי 2014 בשעה 14:54

    הי יקירה. אני מאד אוהבת את הסיפריה וממש לא הייתי מתנגדת לשידה הגדולה. אולי משהוא יביא פעם….תודה על המחמאה, אני אוהבת אותו מאד! נשיקות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *