המלון הסקוטי- יום הולדת שמח לנו!

חופשת יום הולדת במלון הסקוטי

ארוחת בוקר במסעדת חנקין

כל שנה אבי ואני חוגגים את יום ההולדת של שנינו ביחד. אבי נולד שבוע לפני, והחלטנו שזה הגיוני לחגוג באירוע משותף וחגיגי. אנחנו מאד אוהבים לחגוג במקומות מיוחדים, גם בארץ, לא רק בחו”ל, והפעם בחרנו במלון, שנמצא בטבריה וולו חוף פרטי בכנרת: המלון הסקוטי  . הציפיות שלנו התממשו, היתה לנו במקום חגיגה מקסימה, ואני אספר לכם על עיקרי החופשה שלנו.

את בוקר החופשה התחלנו עם הבאת הילדים לבית הספר ונסיעה לארוחת בוקר בגבעת אולגה, בבית חנקין. המסעדה היתה בבית שבנה יהושוע חנקין לכבוד אשתו אולגה, ועל שמה נקראת גבעת אולגה (בשנת 2021 נסגרה המסעדה, כי בבדיקות גילו שהמצוק עליו נבנה הבית איננו יציב, והמסעדה עלולה לקרוס על יושביה).

אלו תמונות שצילמתי מהמסעדה היפה, שכעת נשארו ממנה רק זכרונות:

ההיסטוריה של המלון הסקוטי

המלון ממוקם במבנה הישן של בית החולים הסקוטי, שהוקם בטבריה בשנת 1894. את בית החולים הקים ד”ר דיוויד ואט טוראנס, שהיה רופא מנתח סקוטי, והרגיש שזו שליחות להקים בית חולים בארץ הקודש. בית החולים היה פעיל במשך שנים רבות, ונסגר בשנת 1959. מספר שנים לאחר סגירת בית החולים המבנים שופצו ונפתחו שוב, הפעם כאכסניה לצליינים, שהגיעו לעיר טבריה. האכסניה היתה שייכת לכנסייה הסקוטית, ובשנת 1999, החליטה הכנסיה לשנות את יעוד האכסניה, הפעם למלון בוטיק, שישמש לא רק לצליינים, אלא גם לכלל הציבור.

המתחם של המלון הסקוטי

המתחם בו נמצא בית המלון הוא מתחם יפייפה, וכשנכנסים אליו מרגישים שנכנסים לבועה, מיוחדת במינה, בתוך טבריה. המתחם מוקף בחומה ובשערים, והחומה מקיפה את הבניינים העתיקים. המקום לא גדול, אינטימי מאד, שקט ושליו. בכל המתחם של המלון שוררת רוח רומנטית, והמקום מעניק הרגשה של חופשה. חופשה מדאגות היום יום, חופשה ממטלות, חופשה לגוף, אבל לדעתי חשוב מזה, לנפש. בלב המתחם ישנה גינה מקסימה, מלאה בצמחים מגוונים, בתוך הגינה ישנה בריכת דגים, יש ספסלים וגזיבו רומנטי שמשקיף אל עבר הכנרת.

צבעוני ומזמין

חדרי המלון והחדר שקיבלנו

לנלון חלקים עתיקים, השיכים לבית החולים, לבית שבו גר ד”ר טוראנס וכן הבניין בו גרו האחיות של בית החולים. למלון יש גם חלקים חדשים, שנבנו בהתאם לרוח בית החולים העתיק. הלובי של המלון וחדרי האוכל והמסעדה נמצאים בבניין חדש.

החדר שאנחנו לנו בו היה בבניין העתיק, בו התגורר ד”ר טוראנס. זה חדר שנמצא בקומה ראשונה של הבניין, והוא פונה לגן ולבריכת הדגים. כל הבניינים שופצו מבפנים ומבחוץ והם נוחים ויפים מאד. בכל בניין כזה יש 2 קומות ובכל קומה 4 חדרים גדולים. בלובי, בין החדרים יש שטיח פרסי, מראות גדולות, כורסאות ועציצים רבים.

בחדר שלנו היתה מיטה גדולה, פינות הסבה שונות, חלונות שפונים לגינה וחדר רחצה מפנק וגדול. היתה בו פינת מטבח ומכונת קפה. כל יום קבלנו מים מנרלים, עוגיות, שוקולד, גבינות וזיתים. בכל בוקר פינקו אותנו עם עיתון, שהיה מונח על הדלת של החדר.

החדר שלנו

 

חדרי האוכל ומסעדת המלון

 

המלון – כאן היה בעבר ביתו של ד”ר טוראנס, הגינה והגזיבו היפה

פינות חמד סביב המלון

 

הגינה של המלון מיוחדת במינה. היא ירוקת עד, אין בה הרבה מאד פרחים, כי היא מבוססת בעיקר על צמחים ועצים. ליד כל צמח/ שיח/ עץ יש דף הסבר, עם פרטים על מה שאנחנו מסתכלים. נעים מאד להיות במקום שלא רק מרגיע אותך בשלווה שהוא מעניק לך, אלא גם נותן לך הצצה למה שנמצא בו. בגינה יש מספר מבני גזיבו, שבהם האורחים יכולים לנוח, ישנם נדנדות וספסלים. בקיץ יש גשר מהמלון, שנפתח ודרכו ניתן להגיע לחופה של הכנרת.

אבי צילם אותי בגזיבו והכנרת שנשקפת ממנו מכשפת

 

 

מחלון החדר שלנו יכולנו להשקיף על בריכת הדגים היפה

 

בילינו במלון הסקוטי 3 ימים של חופשה שלווה ורגועה. אכלנו היטב, עשינו טיפולי ספא מעולים וטיילנו בסביבה. היינו 3 ימים בבועה מקסימה, הרחק מכל מקום מוכר, רק אנחנו והחופשה שלנו. כולנו זקוקים מידי פעם להפסקה כזו ממרוץ החיים, מטרדות היום יום. אני מקווה שאוכל לחזור למקום הזה, לשלווה והרגיעה שקיבלתי שם.

6 מחשבות על הפוסט “המלון הסקוטי- יום הולדת שמח לנו!

  • תגובה photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי 8 בדצמבר 2011 בשעה 17:16

    עשית לי חשק מטורף לנסוע לשם, אין כמו מלונות בוטיק קטנים ומפנקים (ובמיוחד כאלה עם אופי כמו המלון הסקוטי).
    באמת חיכיתי לפוסט הזה הרבה זמן!

  • תגובה ציפי לוין 8 בדצמבר 2011 בשעה 18:20

    הי שרונה, אם בא לכם שקט ושלווה זה באמת מומלץ.גם יפה, גם נעים, גם טיפולים כייפים, וחדר מהמם. חוויה. אתם תהנו!

  • תגובה ורד והדס 9 בדצמבר 2011 בשעה 6:20

    מאחלת לכם להינות תמיד ולשמוח. תמונת ההשתקפות ותמונת הורד יפות במיוחד.
    רק שמחות וסופ"ש נעים.

  • תגובה ציפי לוין 9 בדצמבר 2011 בשעה 11:47

    הי ורד-אכן ורד מהמם! ידעתי שתאהבי…סופ"ש מוצלח.

  • תגובה שילה אשוואל 10 בדצמבר 2011 בשעה 15:31

    היי ציפי :-),

    פוסט מקסים מתוך בלוג מקסים, מלא תמונות יפות ואינפורמציה טובה וכיפית.

    את פיית אופטימיות אמיתית…

    (חיבוק) :-).

  • תגובה ציפי לוין 11 בדצמבר 2011 בשעה 8:51

    הי, תודה, מה שבתבת נוגע ללב ומרגש! כיף להיות פיית אופטימיות! שבוע נפלא! וחיבוק בחזרה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *