מסעדת BALTHAZAR, הברסרי הצרפתי בניו יורק

כשתכננו את החופשה בניו יורק חשבנו על בתי קפה/מסעדות מיוחדים שנמצאים בה. אחד השמות שעלה בחיפושים היתה מסעדת BALTHAZAR, שנמצאת בסוהו, בדרום מנהטן. חברתנו ר’ סיפרה שכשגרה בניו יורק היא אכלה בה הרבה פעמים, ולארוחת בוקר זה מקום מושלם. אחרי הסופרלטיבים האלה היה לנו ברור שבוקר אחד נגיע למסעדה הזו לאכול בה ארוחת בוקר. הסתכלתי על האתר של המסעדה לפני הנסיעה והעיצוב מאד מצא חן בעיני. אני תמיד מתגעגעת לפריז והעיצוב של בלתאזר הוא כשל ברסרי שקפץ לרגע לבקר בניו יורק, היישר מחיקה החם של פריז האהובה. הוחלט שנאכל בה את ארוחת הבוקר של השבת האחרונה שלנו בניו יורק.

מיקום ותאור בלתזר

בלתאזר ממוקמת ברחוב ספרינג השקט, בקצה הסוהו, קרוב לשכונת נוליטה. זו מסעדה בסגנון ברסרי שפתח השף קית מקינלי, ומרגע הפתיחה הפך למקום לעליה לרגל. כשנמצאים בה מבינים למה. נעים לשבת, אסתטי מאד, שרות מעולה, כל מה שצריך כדי להפוך למקום מצליח.

כשישבנו שם קיבלתי בדיוק את ההרגשה שלה ציפיתי – אווירה, אסטטיקה ויופי פריזאי מובהק. האור בה נעים וחם, האווירה רגועה, האנשים יפים, וטוענים שיושבים שם מיני מפורסמים. כשצילמתי לא הסתכלתי בדיוק מי ישב שם, בעיקר כי זה לא נעים להישיר מבט לאנשים ואחר גם לצלם אותם. התמקדתי בעיקר באווירה וביופי של המקום. כשהגענו לדלת הכניסה הפשוטה היה תלוי עליה פתק שסיפר, לצערנו הרב, שארוחת הבוקר הוגשה עד השעה 9:00. הבנו שאין ארוחת בוקר, אבל היינו נחושים בדעתינו להינות, מכל ארוחה שיש שם, ונכנסנו פנימה.

 

המלצרית הושיבה אותנו במקום קטן ונעים ולידנו התיישבו שתי נשים שפיטפטו בצרפתית. הרגשנו שאנחנו במקום הנכון. עיצוב הברסרי מקסים: עץ מלא בכל מקום, פסלים, בקבוקי יין על המדפים. מראות ענקיות, רהיטים עתיקים ומסוגננים, ופרחים בזרים גדולים, האהובים עלי. הצלחתי לצלם את השף שיצא לרגע, להינות מהקהל הרב:

 

 מה שאכלנו בבלתאזר

ארוחת בוקר מסודרת לא היתה ולכן הזמנו מנות שונות. אבי לקח מנה של בריוש עם נקניק מטוגן ואני את מנת הביצים בנוסח פלורנטין, הנוסחה המנצחת שלי. הזמנו לחם וקפה לשנינו. לאחר כרבע שעה המנות שהזמנו הגיעו, והן היו מאד מאד טעימות. מעט קטנות בהשוואה לארץ, אבל מעולות.

אכלנו לשובע ואני התפנתי לצילומים של המקום:


המקום החשוב בבלתאזר

חשוב לדעת: בבלתאזר נותנים כבוד רב למקום החשוב, בו הגברת מפדרת את אפה, ולאדון יש עניינים משלו. החדר גדול ומעוצב להפליא וצריך להגיע אליו עם כסף קטן. אצל הנשים וכמובן גם אצל הגברים יש עובד שתפקידו לעזור בנטילת הידיים, מעניק דפי נייר לניגוב הידיים, ומצפה לטיפ קטן לפני שהלקוח עוזב את המקום…

ישבנו ונהננו מאד בבלתאזר. אכלנו טוב, נחנו בנעימים, האווירה היתה מעולה והמקום יפה. יצאנו שמחים להמשך הטיול שלנו בסוהו, בנוליטה ובויליג’.

בלתאזר – BALTHAZAR – כתובת: רח’ ספרינג מס’ 80, מנהטן

קישור להאתר הרשמי של המסעדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *