נוטינג היל ושוק פורטובלו – Portobello Market- חלק ראשון

יש מקומות שכשמגיעים אליהם לא רוצים לעזוב אותם. שכונת נוטינגהיל בלונדון היא בדיוק מקום כזה.  נעים ללכת בה, להסתובב בה. להציץ בחלונות הבתים הקטנים והגדולים יותר ולצלם את הגינות היפות ואת הבתים הויקטוריאנים הצבעוניים. השכונה הזו יפייפיה. מה שעוד מושך בשכונה הוא השוק הנהדר שלה, שוק פורטובלו.
נוטינג היל - Notting Hill

נוטינג היל – Notting Hill

כשמסתובבים בנוטינגהיל, אי אפשר שלא להיזכר בסרט של ג’וליה רוברטס ויו גרנט על סיפור האהבה שלהם, ששמו כשם השכונה, וקצת להתאהב!

נוטינגהיל מכונה: שכונה רב תרבותית. יש בה מגוון אוכלוסיות -מעמד גבוה, מעמד ביניים ומהגרים, בעיקר מהקריביים, שהגיעו בשנות החמישים של המאה הקודמת. הבנייה בשכונה היא ויקטורינית ברובה. יש שם הרבה גינות ושטחים ירוקים, ויש בה חלקים עם בתים מאד מפוארים וגנים פרטיים.

נוסעת לטייל בנוטינגהיל

לנוטינגהיל נסעתי לבד. אבי וניצן הלכו לראות את מוזיאון הטבע, שבו כבר טיילתי בעבר, ולבקר במדאם טוסו, מוזיאון השעווה, שהעדפתי לא לבקר בו. אני תמיד מעדיפה את האנשים שסביבי חיים ולא בובות 😊.באותו יום היה קריר בבוקר, ולבשתי מכנסיים ארוכים, אפילו שידעתי שבצהריים יהיו 30 מעלות. אבי צילם אותי: אופטימית על הבוקר!

ציפי לוין בנוטינג היל - Notting Hill

חם בנוטינגהיל

כשיצאתי מהטיוב – ירדתי בנוטינגהיל גייט, כשם השכונה, ואיתי ירדו עוד הרבה  אנשים. כולנו הלכנו לאותו הכיוון והבנתי שיהיה הרבה בלאגן. לא היה אכפת לי מהבלאגן, כי אני אוהבת התרחשויות, היה ברור לי שהתכנון של כולם זהה לשלי: בילוי בשוק פורטובלו, שנמצא במרכז השכונה. התחלתי ללכת, והרגשתי שהחום עולה, ואולי מכנסיים ארוכות הן טעות…הלכתי ברחוב פמברידג’, שיש בו חנויות בגדים רבות ו YUMI  בלטה ביניהן:

נוטינג היל - Notting Hill

נכנסתי לחנות קטנה ומקסימה, עם שמלות יפות, אביזרים צבעוניים, קופסאות וקישוטים שהרגשתי עימם בבית. התחלתי למדוד שמלות, ואכן די מהר מצאתי שימלה כחולה מקסימה. המוכרת המתוקה גיהצה לי את השימלה אחרי שסיפרתי לה שאני מעוניינת להישאר עימה. איזה שירות נהדר והתחלה מצויינת של מסע. בקשתי מבחור נחמד שיצלם אותי למזכרת. (כבר היה מאד חם, והשיער שלי קצת התפזר):

ציפי לוין בנוטינג היל - Notting Hill

מטיילת בשוק פורטובלו

יצאתי מהחנות והמשכתי ללכת לכיוון רחוב פורטובלו, שלאורכו נמצא השוק של  נוטינגהיל. בשוק יש מגוון רחב של חנויות ודוכנים של בגדים חדשים ויד שניה, תקליטים, דוכנים רבים מאד של מזכרות לתיירים. יש בו מעט דוכני עתיקות, מעט חנויות של אוספי עתיקות ווינטאג’, סמטאות קטנות עם חנויות קטנטנות של עתיקות, שהמחירים שלהם מאד יקרים והם ודאי לא נכללים במחירי שוק.

Portobello Market

נכנסתי לחנויות של עתיקות, במחירים לא סבירים, לי, לפחות, אבל אפשר להסתכל בחינם! צילמתי מעט בחנות עתיקות, עד שהפסקתי כי המוכר איים עלי: אסור לצלם, היו שלטים האוסרים צילום ואני פשוט לא הבחנתי בשלט. השלט הזה עתיק אבל המחיר של מאד חדש: יותר מאלף שח!

בין שלל הדוכנים פזורים דוכני אוכל ושתיה, כמו דוכן לממכר קוקוס, בו מבצעים המוכרים הצבעוניים מעין מופע פיתוי ללקוחות הצמאים. אני העדפתי לצלם.

בהמשך הרחוב נמצאים הבגדים, ואחרי הגשר ישנם מוצרי המזון. שוק פורטבלו נחשב לאחד הטובים באירופה. לאורך רחוב פורטובלו ישנן חנויות קבועות של רשתות רבות, חנויות שכיף להיכנס אליהן. לצידי הכביש שבין החנויות ממוקם השוק עצמו.  עשרות דוכנים של ממכר חפצים, מזכרות, בגדים, נעליים, כובעים, תכשיטים, אוכל, שתייה, פרחים ועוד.

Portobello Market
Portobello MarketPortobello Market

הלכתי לאורך השוק ונכנסתי לכל חנויות היפות שראיתי בדרך. את הקניות שמתי בתיק האדום שקניתי בדרך. הרבה יותר מסודר ובטוח להסתובב כך בשוק הומה אדם כמו פורטובלו. בדוכן של חפצים עתיקים קניתי 2 קופסאות מקסימות של צילינדרים לתקליטים. הנה הדוכן ובצד שמאל, על המדף נמצאות הקופסאות שקניתי:

על דוכנים נוספים, חנויות ופריטים שמצאתי במשך הטיול שלי בשוק, יבוא המשך: בפוסט הבא!

כתובת השוק: Portobello Road בשכונת נוטינגהיל.

זמני פתיחה: השוק פתוח ביום שבת, ובשאר ימי השבוע פתוחות כל החנויות על הרחוב עצמו, וכן דוכני פירות וירקות.

שעות פעילות:

8 מחשבות על הפוסט “נוטינג היל ושוק פורטובלו – Portobello Market- חלק ראשון

• תגובה ורד בן-סימון 25 בנובמבר 2013 בשעה 22:30

פוסט מקסים.
    וכל כך את לקנות שמלה וללבוש אותה. אלופה !
    רואים שנהנת !!

• תגובה mekoopelet 26 בנובמבר 2013 בשעה 4:20

פוסט נהדר, הרגשתי ממש כאילו טיילנו ביחד ונהניתי מכל דקה.

• תגובה ציפי לוין 26 בנובמבר 2013 בשעה 9:43

ורד, ברור שזה מתאים לי-חישוב קצר-20 פאונד לעומת יום סיבוב בשוק מטורף, חום אימים….באתי להינות!!! וזו כמובן המלצה לכולם! נשיקות!!

דורית יקרה שמחתי לקחת אותך לטייל!!

• תגובה איריס ורשבסקי 26 בנובמבר 2013 בשעה 19:58

איך הגעת לי בול בזמן, אנחנו מתכננים עכשיו טיול קצרצר ללונדון, תודה על הטיפים, נראה שממש נהנית.

• תגובה ציפי לוין 27 בנובמבר 2013 בשעה 13:09

איריס אני ממש שמחה. חוץ ממה שפרסמתי אני מאד ממלחתה ללכת למסעדה האיטלקית של ג'ימי אוליבר. היא נהדרת, לא מאד יקרה ונמצאת בקובנט גארדן, יש כתובת באינטרנט.
    תהנו מהטיול! ומזל טוב ליום ההולדת!!

• תגובה Iris Warszawski 27 בנובמבר 2013 בשעה 17:17

תודה יקירתי, הכנתי רשימת מקומות מומלצים על פי הפוסטים שלך. וסופרת את הרגעים עד לטיסה 🙁

• תגובה ציפי לוין 28 בנובמבר 2013 בשעה 6:11

איריס יקרה, נותר לי רק לאכל לך תהני, ובגדול!!!