פטריק רוז’ה Patrick Roger – השוקולטייר רב האומן

פסל קוף השוקולד וברקע פטריק רוז’ה מסדר את החנות החדשה שליד כנסיית סן סופליס

במסגרת הטיול שלנו בדצמבר 2013 לפריז, כתבתי על כך בפוסטים הקודמים, (קישורים בסיום הפוסט), ערכתי רשימות של פטיסיירים ושוקולטיירים מובחרים, אותם תכננו לבקר, וזאת מתוך הבלוג המושלם של שרון היינריך.
כשנפגשנו עם שרון באותו טיול היא סיפרה לנו, שאת מה שאני עשיתי, היא גם עשתה – רק בצורה של ספר! מאז שחזרנו לארץ חיכינו, ואכן באפריל 2014 יצאה הספר הנפלא, וגם הוא, נוסף על הבלוג של שרון, ילווה אותנו בטיולים הבאים:

 

את פטריק רוז’ה פקדנו בשלוש החנויות שלו בסן ז’רמן. את הסיור הקולינרי שלנו בליווי של שרון היינריך תיכננו לסן ז’רמן, בה יש את המיצבור הגדול ביותר של שקוליטיירים ופטיסירים. מכיוון שגם לנו ברובע (ליד הבוטיק של פייר ארמה ועוד..) ויתרנו על סיבוב עצמי בהם, אבל אחרי הטיול בגני לוכסמבורג, הגענו במיקרה לחנות של פטריק רוז’ה ברחוב 91 Rue de Rennes, ראינו שני ילדים חמודים שמציצים בחלון ראווה מהמם ביופיו ולא יכולנו שלא להיכנס:

 

כבר על חלון הראווה מוצג התואר של פטריק רוז’ה: הוא MOF בתחומו. תואר ה-MOF ניתן בתחרות קולינרית של בעלי המלאכה הטובים ביותר בתחומם, ופטריק רוז’ה זכה בו בשנת 2000. מי שזוכה בתואר עונד על דש הבגד שלו סרט בצבעים של דגל צרפת:

 

לחנות נכנסנו גם בשימחה רבה אבל גם בתשומת לב ענקית לכל פרט. ידעתי מקריאת הפוסט אצל שרון שחוץ מהכישרון שלו ביצירות השוקולד, הפרלינים, ועוד ועוד הוא גם פסל מוכשר מאד. את פסלי השוקולד הענקיים שלו הוא מכין בסדנה מחוץ לפריז, ומביא אותם לתצוגה בחנויות. לאחר מספר חודשים פטריק יוצק את פסלי השוקולד המיוחדים שלו  בברונזה, ומוציא אותם למכירה. הנה דוגמה של פסלי השוקולד, ואיך הם נראו כפסלים בברונזה. צילמתי דף מתוך ספר שלו, שמוצג בחנות אליה נכנסנו:

 

בחנות  ניראו היטב ההכנות וההתרגשות לכבוד הכריסמס בפסלי השוקולד הגדולים של פטריק רוז’ה: בצד אחד של חלון הראווה נראים הפסלים הללו:

 

קליפות עצי האשוח מגולפות בשוקולד ונראות אמיתיות להפליא! בצד השני נראה עץ אשוח ענק המפוסל בשוקולד, ובין ענפיו נוצצים חצאי הכדורים הנפלאים בטעמם, שגם הם עשויים משוקולד ומילויים שונים המתנפצים בפה בתענוג גדול:

 

היינו כמעט לבד בבוטיק, ושירתו אותנו שתי מוכרות בצורה יוצאת מן הכלל. לא היתה להן בעיה שאצלם את כל מה שרציתי, הן נתנו לנו לטעום ובכל הזמן בו הן הוציאו את השוקולדים השונים, הידיים שלהן היו עטופות בכפפות שחורות. הצבע השולט בחנויות הוא הצבע הירוק המיוחד, וכן מוטיב היער, שנמצא בכל החנויות שלו. כל העיצוב הוא מאד מפואר ושונה מחנות לחנות. המוכרות כולן לבושות שחורים וגם הכפפות שלהן שחורות. את הטעם הנפלא של כל מה שטעמנו אני לא יכולה להעביר את המראה אני מנסה:

 

עצי אשוח קטנים הנמצאים בתוך קופסאת האריזה אריזות קטנות, ובכל אריזה ממתק מופלא אחר: טרפלס, פררה רושה, דפי שוקולד עדינים, פרלינים משובחים, וגולת הכותרת: חצאי העיגולים הצבעוניים שמזכירים גולות זכוכית.

 

פטריק רוז’ה הגיע לפריז מאזור עמק הלואר, שם היתה להוריו מאפייה קטנה. הוא עבד עם הוריו, ובסביבות גיל 18, לאחר שעזב את מקום הולדתו, החל ללמוד את נושא הפטיסרי והשוקולד אצל מורים טובים, כאשר הכישרון שלו ויד האמן שלו בלטו עד מהרה והוא התפרסם ביצירות שלו.  במקום מסויים הוא מצוטט שלא הוא בחר בשוקולד, אלא השוקולד בחר בו, וזו אימרה מאד זן בודהיסטית מובהקת. זה מסתדר מבחינתי עם כך שבראיונות עימו הוא מתאר את הקשר שלו לטבע, את האהבה שלו לטבע, ואף עיצוב החנויות שלו ממחיש את מה שקורה בטבע. החיות שאותן הוא מפסל בשוקולד, גזעי העצים, התפוזים ועוד. קנינו פרלינים, מרציפנים מיוחדים, וכמובן את חצאי העיגולים הנפלאים. החצאים הללו הם שוקולדים מיוחדים, שמיוצרים כחצי עיגול ונצבעים כל אחד באופן ידני וחד פעמי. כל צבע מרמז על המילוי שיש לאותו חצי עיגול. כל שוקולד נארז באריזה קטנה נפרדת (האריזות שמורות אצלי!) כיאה לייחוד ולמחיר! (4 יורו ליחידה). לאבי קנינו את הירוק המכיל קרם לימון נפלא ולי את התפוז. כל אחד מאיתנו הכניס את כל השוקולד לפה ולאט לאט פיצחנו אותו ונתנו לטעמים הנפלאים להיפתח ולמלא את הפה ואת כל החושים. השוקולד מתפוצץ בפה במגוון טעמים נפלאים, ושנינו סיכמנו שלא טעמנו דבר כזה מעולם!

 

ביום הסיור שלנו עם שרון הגענו לחנות הגדולה, שנמצאת בבולבאר סן ז’רמן.

 

החנות הזו גדולה יותר מהקודמת ומאד מאד יפה. הקוף החושב צולם ללא הרף, כיאה לפסל הכי מיוחד באזור. גם כאן העיצוב נהדר, כולל אהילים ענקיים ושולחן עגול המכיל חלק גדול מהתצוגה. בחלון הראווה לא נפקדו גזעי האשוח היפים:

 

הפרלינים הנפלאים באריזות הירוקות:

 

קיר היער עם תפוזי שוקולד ואנשי שלג קטנים משוקולד:

 

כל מה שמפוסל בחנות מפוסל משוקולד!!

מאושרים! (צילמה אותנו שרון היינריך)

גם מכאן יצאנו עם חצאי כדורי השוקולד, כשלי קניתי הפעם את החצי עם הדבש והמלח, טעם גן עדן!! אבי קנה לעצמו שוב את הלימון הירוק. קנינו פררו רושה, בהמלצה מצויינת של שרון, ועוד טרפלים. הנאה צרופה! ביום נסיעתנו חזרה ארצה, הסתובבנו ליד המלון וראינו את החנות החדשה של פטריק רוז’ה נפתחת. החנות נמצאת ליד כנסיית סן סופליס, שלידה היה בית המלון שלנו. עמדנו נרגשים ליד כל שאר האנשים וצפינו במתרחש בחנות החדשה. פסל הקוף הענק, החדש, כבר הוצב בחלון הראווה, ופטריק עמד ונתן הוראת עיצוב וסידור לעובדים. צילמתי אותו בכמה זוויות ושמחנו מאד שהצלחנו לראות את החנות החדשה.

 

כתובות החנויות ברובע סן ז’רמן:

91  Rue de Rennes
St Sulpice 2-4
Boulevard Saint Germain 108

קישור לאתר של פטריק רוז’ה:

פטריק רוז’ה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *