מטיילים ביפו – מתחם נגה ושוק הפשפשים

פעם בשבועיים נגמר לנו הקפה בבית. פעם בשבועיים אנחנו בוחרים לאיזה סניף של בית הקפה Cafelix נלך. ליפו, ללוינסקי או לשלמה המלך. בוחרים לפי הגעגועים, לפי מה שצריך לקנות לבית- אם רוצים לקנות תבלינים אז נוסעים ללוינסקי, ואם אנחנו מתגעגעים ליפו אז למתחם נגה. פשוט לא?

ביום חמישי, ערב החג פסח השני, התגעגענו ליפו. עשינו 2 סיבובי חיפוש חניה ומישהו בדיוק יצא מהחניה המעולה שלו ליד הקפה. איזה כיף, החניה הכי שווה שיכולנו לקוות לה. לקפליקס במתחם נגה יש תמיד סנדביצ’ים מעולים ועוגות טובות, ולעיתים יעל אופה את הקנלה הנפלאה שלה. אני מחכה לימים  האלה של הקנלה, ואם כשאנחנו מגיעים הם קיימים, אני קונה את כל מה שנשאר ובלי נקיפות מצפון זוללת אותם לבד! הפעם בגלל פסח היה רק קפה. שתינו את הקפה הנפלא, קנינו 3 סוגים של קפה טחונים דק דק לקפה שחור, ויצאנו לסיבוב רגלי של צילומים ואוכל. מזג האוויר היה כל כך טוב והיה כיף להסתובב ולחפש דברים מעניינים.

בסיבוב של חיפוש החניה זכרתי שהיה קיר עם גרפיטי וחזרנו אליועל הקיר חיכה לנו קופסון הרובוט הקטן של עדי סנד המוכשר:

קופסון של עדי סנד

בתחילה ראיתי רק את הקיר, התמקדתי בצילום הקופסון המתוק. אבי אמר לי להסתכל למעלה:

תראו מה תלוי על האנטנה:

הקיר למטה היה עם גרפיטי צבעוני:

היה עוד חלק לגרפיטי, יפה לא פחות:

מטיילים ביפו - מתחם נגה ושוק הפשפשים

לא ראיתי שום חתימה, אז יסלח לי האומן שצייר, ואם משהו מזהה, כתבו לי בתגובה לפוסט ואני אוסיף אותו בשימחה. המשכנו להסתכל, וכאן כבר מצאתי את שם האמן. על 2 קירות שביניהן שער ברזל גדול נמצא ציור מקסים, שנראה כמו צילום מיושן. היצירה חתומה על ידי האמן ארז טוביאנה. יש לו אתר וטלפון על הציור, והוא מאד מוכשר:

והנה ציור הקיר השני:

אחר כך כבר היינו מאד רעבים, אז חצינו את שדרות ירושלים ונכנסנו לשוק הפשפשים. הלכנו לאכול בפארוק בשוק. ביסטרו בר צבעוני ושמח, ברחוב רבי נחמן 6. זכרתי שמגישים שם סנדביצ’ים טעימים, ושבוע שעבר ישבתי בו עם חברה והיה שם טעים מאד, אז החלטתי שזה יהיה מקום טוב לאכול בו עם אבי, וצדקתי!

פארוק ביפו

אכלנו 2 מנות, שהסתבר שהן מהמומלצות של המקום – מנה של דג טרטר ועלים ירוקים על מצע של קרם וסלט ירקות על מצע של קרם חצילים וחומוס. טעים טעים. שתינו בירה מלכה אחת, וזכיתי בתואר:

שבענו, צילמנו והמשכנו בטיול. בדרך חזרה לאוטו הראתי לאבי כמה מקומות שאני אוהבת בשוק. את מלון Market House, את הפטיסרי הצמודה Milk, שהיתה סגורה בשל החג, חנויות עיצוב חמודות ועוד.
בדרך עברנו ליד סדנה קטנטונת של בחור צעיר, שהיה עסוק בעבודה, ומחוץ לסדנה הקטנה עמדו חפצים שונים ועציצים והכל היה ככ יפה:

עציצים קטנים על ארון החשמל שעומד ברחוב:

עמדה שם גם מראה גדולה, עם פטיפון ישן וארנב, ואנחנו הצטלמנו:

ציפי לוין ואבי בעלה בשוק הפשפשים

הריח הנהדר של הקפה מילא את האוטו, ואנחנו נסענו הביתה מאושרים להכין צהריים לילדים. להתראות לשוק הפשפשים, להתראות יפו היפה.