קסם יפני לקולקציה של H&M באביב וקיץ 2018

כבר הרבה שנים שאני משוחדת, אבל זה לא באמת אכפת לי. אני אוהבת את יפן.

השראה יפנית לקולקציה המיוחדת של H&M

התרבות שלה מרתקת אותי, האסתטיקה שלה מרהיבה בעיני, ההקפדה על פרטי הפרטים, השוני של היפנים. אני לא תמימה, יש גם דברים שלא מוצאים חן בעיני, כמו היחס שלהם, בשנים עברו לנשים, או כמו החיבור של ההנהגה היפנית לשלטון הנאצי בזמן מלחמת העולם השניה. כרגע אני עוזבת את הנושאים האלה ועוברת למשהו שתמיד כיף ומשמח להתעסק בו, ואני מתכוונת לאופנה.

כשמדברים על יופי ואסתטיקה, על קליגרפיה, על עיצוב בגווניו הרבים – עיצוב פנים, עיצוב גנים, עיצוב נייר ואריזות, עיצוב רהיטים, ובכלל עיצוב מוצר, וכמובן על אדריכלות, אני שוכחת את כל מה שלא נעים וזוכרת רק את היופי והייחוד של המעצבים והאומנים היפנים. אני אסגור מעגל כשאסע ליפן, מה שנמצא אצלי בתכנון מזה מספר שנים. בנתיים, עד שאסע לשם, אני שמחה להגיע ולכתוב על מה שקורה אצלנו וקשור ליפן.

בסיום הפוסט אביא קישור לפוסט שכתבתי על תערוכה נפלאה של מעצב האופנה היפני יוז’י ימאמוטו. אני ממליצה לכם לקרוא את הפוסט כי מוצגים בו הרבה פרטים של המעצב המיוחד הזה, ואפילו שלטענתו הוא מייצג רק את עצמו, ולא עיצוב יפני, עדיין תוכלו למצוא שם הרבה מאד מאפינים לאופנה, שאנו מכנים אופנה ‘יפנית’.

קולקציית אביב/קיץ של H&M

השבוע הושקה ביפו, במקום ציורי, קולקציית הסטודיו לאביב/קיץ 2018. זו קולקצייה מיוחדת, שמוצגת בשבוע האופנה של פריז, ב-28/2  ויום לאחר התצוגה היא מגיעה למכירה ב-120 חנויות ברחבי העולם, ב-1/3 בבוקר. גם אלינו היא תגיע ב-1/3 לחנות H&M בקניון גינדי tlv, והיא תוצע למכירה מרגע פתיחת החנות, 9:30 בבוקר.

השנה חוגגת צרפת 150 שנים של חילופי תרבויות עם יפן, ועקב כך תוצג במוזיאון לאומנות דקורטיבית , שנמצא ליד הלובר בפריז, תערוכה שתציג את ההשפעות היפניות על התרבות המערבית. (נשמעת לי סיבה מעולה לטיול פריזאי 👩 קצר). H&M נותנת חסות לתערוכה והקולקצייה החדשה, שעוצבה בהשראה של מוטיבים יפנים תוצג במוזיאון.

בתמונה הזו ניסיתי מעט לתת הרגשה של המושג היפני וואבי סאבי ( Wabi Sabi – תפיסת האסתטיקה כמושג בר חלום, שהיופי שבו בין היתר הוא בחוסר המושלמות בו).

קסם יפני לקולקציה של H&M (צילום: ציפי ליון)

הסברים על קולקציית האביב/קיץ לנשים ולגברים

היפנים ידועים במנימליזם, בצלליות נקיות, תפירה מהוקצעת וכתמי צבע. כל אלה היוו השראה גם לבגדי הנשים וגם לגברים.

הגזרות נשפכות, מעט צמודות אך לרוב עוטפות את הגוף בצלליות מרומזות. הטוניקות יכולות להילבש מעל מכנסיים, בעיקר מתרחבות בקצה, כמו הבדלפון של פעם, אך גם כשמלות העומדות בפני עצמן. נוצר כאן סגנון שיכול להיות אפילו בוהמיני, אבל בקווים מודרנים ועכשווים. יש בקולקציה גם צבעי יסוד וגם כמיהה לטבע, עם בדי כותנה, סוודרים מצמר וריקמה חשופה.

אצל הגברים מודגשת חייטות מסורתית עם ז’קטים מחויטים, חולצות מכופתרות ווסטים, וגם סוודרים ובגדים שמשדרים רכות ונינוחות. פריטים רבים שנמצאים בקולקצייה של הגברים, נראים לי שיכולים לשמש גם אותנו הנשים, כמו המעיל המשובץ שצילמתי.

תמונות מהקולקציה

קסם יפני לקולקציה של H&M (צילום: ציפי ליון)
קסם יפני לקולקציה של H&M (צילום: ציפי ליון)
קסם יפני לקולקציה של H&M (צילום: ציפי ליון)
קסם יפני לקולקציה של H&M (צילום: ציפי ליון)
קסם יפני לקולקציה של H&M (צילום: ציפי ליון)
קסם יפני לקולקציה של H&M (צילום: ציפי ליון)

בקולקציה הנשית יש גם תיק אוברסייז יפייפה:

קסם יפני לקולקציה של H&M (צילום: ציפי ליון)

 

כל הסטנד הזה שייך לקולקציית הגברים. לטעמי חלק מהפריטים, והמעיל במיוחד, יכול להתאים גם לנשים.

קסם יפני לקולקציה של H&M (צילום: ציפי ליון)

מדדתי את אחת הטוניקות, שניתנת ללבישה כשימלה: צילמה אותי עם הרבה סבלנות וכישרון מיה מורנו:

ציפי לוין בבגדים של H&M

 

מדדתי את החולצה והחצאית, שעשויים כסט, אבל ניתן כמובן ללבוש אותם כחלקים נפרדים, עם בגדים שונים. הפעם צילם אותי הצלם דניאל ג’קונט – Daniel Jackont :

ציפי לוין בבגדים של H&M (צילום: הצלם דניאל ג'קונט - Daniel Jackont )

 

אני מביאה כאן חלק מהפריטים של הקולקציה המגוונת הזו:

קסם יפני ב H&M

צילום:הנס מוריץ

 

קסם יפני ב H&M

צילום:הנס מוריץ

 

קסם יפני ב H&M

צילום: הנס מוריץ

 

קסם יפני ב H&M

צילום: הנס מוריץ

הסתיימה ההשקה, ואני יצאתי לרחובות יפו היפים והאהובים עלי, שמשמשים מסגרת צילומית נפלאה. אני מוצאת ברחובות האלה השראה אין סופית. בקירות העתיקים, בצמחים שגדלים מסביב, בדלתות הגדולות ובסורגים החלודים. אני מתחברת ומתמסרת ליופי שלהם וככה היה גם השבוע.

מכירת פרטי הקולקצייה

הקולקציה תימכר בו זמנית ב-120 חנויות ברחבי העולם, ביום חמישי ב-1/3. הקולקציה תוצג למכירה בחנות H&M  בקניון גינדי עם פתיחת החנות, בשעה 9:30 בבוקר. אני מתכננת להגיע, יש מספר פריטים שאני חושבת שיתאימו למלתחה שלי.

דרישת שלום מיפו האהובה:

יפו (צילום: ציפי לוין)
יפו (צילום: ציפי לוין)

 

קישור לפסט שלי על מעצב האופנה יוז’י ימאמוטו:
יוז’י ימאמוטו, תערוכת יחיד

תגובות, הערות

אשמח מאד לשמוע תגובות והערות לפוסט.

מה אתם חושבים על הסגנון? למה הכי התחברתם?

כל הערה ותגובה שלכם חשובה לי.

מזמינה אתכם להרשם לרשימת התפוצה שלי ולקבל עדכון על פוסטים חדשים:

2 מחשבות על הפוסט “קסם יפני לקולקציה של H&M באביב וקיץ 2018

  • תגובה זיוה רענן 28 בפברואר 2018 בשעה 15:09

    ציפי, ראשית את נראית נפלא, ואני לא יכולה להתעלם מכך. אז הנה לך מיךה טובה ממני. חוץ מזה, אני מסכימה עם כל מילה שכתבת על יפן. הפוסט שלך הציף בי גם געגועים בפריז ורצון לקנות עכשיו כרטיס טיסה. אהבתי את הטוניקה/שמלה שאת לבשת, את הטוניקה (או שמלה?) הירוקה הארוכה מהצמר ובאופן כללי את הבגדים "הארוכים" ואת הבגדים עם הבדים הרחבים הנשפכים. כל כך אהבתי להסתכל על היפניות כשהייתי ביפן וחשבתי שהיה מאוד נכון אילו היינו מאמצים את דפוסי הלבוש שלהן (המכנסיים הרחבים עם הטוניקות הארוכות מעל והסוודרים הרחבים והכיפיים.

  • תגובה tsipiko@ynet.co.il 1 במרץ 2018 בשעה 13:25

    זיווה היקרה, תודה על התגובה המקסימה! למדתי מזמן שכשיש לידי צלם מקצועי אני תמיד מצטלמת ולא מוותרת. אני בטוחה שגם אופנה אני אוהב ביפן ואולי הנשים שם יהיו יותר דומות לי במימדים. בנתיים קניתי את מה שלבשתי בצילומים גם את שמלת הטוניקה וגם את החולצה והחצאית השחורות. לפריז קל יותר להגיע מליפן ויש לי המון המלצות אליה אם רק תרצי😃 ושוב הרבה תודה וחג פורים שמח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *