הצימר של רותם ואורי בר בברנטום

מגיעים לצימר של רותם ואורי בברנטום

פניה שמאלה, מכביש צר, לכביש עוד יותר צר, נסיעה קלה בין חלקות ועליהן בית בודד ועצירה מול שער אדום. טעיתם, מודיעה לי רותם בטלפון, תפנו שמאלה ואנחנו מחכים לכם  שם. פנינו שמאלה, המשכנו עוד קצת בתוך חורשה עמוסת עצים והגענו לשביל מסודר, לידו כר דשא, פרחים ובית, ולצידם רותם ואורי מחכים לנו.

כר הדשא והפרחים:

כל כך יפה כאן, זה המשפט הראשון ששנינו אומרים כשאבי החנה את האוטו. יצאנו והתחבקנו עם רותם ואורי, ששמחו שהגענו ואנחנו שמחנו על כך לא פחות. תוך דקות הרגשנו שהגענו הביתה, לרותם ואורי יש את היכולת הזו לגרום למי שמגיע אליהם, להרגיש שהוא בבית, וזה מאד חשוב לדעתי. כלבת הפודל המתוקה שלהם – נטשה, קפצה עלי בשימחה, ולצידה, הלכו בגאווה שני חתולי הבית השחורים – מישה וגרישה, שהראו לי מי בעל הבית האמיתי ומי מגיע ראשון לכל מקום.

הבית של רותם ואורי, והצימר שבנוי לצידו:

אני מצלמת את הגזיבו ומישה (אם זה גרישה, רותם כבר תתקן אותי 🙂 ) מדגמן בעלות:

הורדנו את המזוודות ונכנסנו לצימר, המחובר לבית המשפחה. רותם עשתה לנו סיור, ואחרי הנחת החפצים שלנו בחדר השינה, וסבב צילומים שלי, כי לא יכולתי להתאפק, התיישבנו עם רותם ואורי כדי שיסבירו לנו לאן לנסוע ובעצם איפה להתחיל את הטיול.

מקום בשמש והפעם בברנטום

יש סדרת טלוויזיה, שבשנים האחרונות אני צופה בפרקים שלה, ומדמיינת שאני זו שנמצאת בכל פרק מפרקיה. לסידרה קוראים “מקום בשמש”, על כל גרסאותיה. בקצרה, למי שלא מכיר, בגרעין הסידרה, יש מתווך שמציע לפנסיונרים אנגלים בתי מגורים/חוות עם /בלי צימרים – בצרפת/ספרד/איים קנריים ועוד מקומות חמים. הסדרה מדברת על כך שאותם אנשים מוכרים את בתיהם בערי אנגליה הקרה והאפורה, ועל מעברם העתידי לארצות חמות יותר. אני צופה בסדרה, לומדת על ערים קטנות בספרד, כפרים ירוקים בצרפת, ומדמיינת איך אני משפצת את הבתים העתידיים של גיבורי הפרק.

כשקנינו את הכרטיסים לבורדו, לא היה לנו טיול מתוכנן, אבל כן ידענו שאנחנו רוצים להרגיש את המרחבים, לשכור רכב ולנסוע קצת. הבנו שאנחנו לא רוצים להיות רק בעיר בורדו, אלא לשלב עיר ומרחב. קראתי על בורדו וראיתי שהיא נמצאת באזור של גידולי גפנים, טירות ויקבים וערי חוף, בהם נופשים הצרפתים בחודשי החופשה שלהם. הרגשנו שאנחנו מעדיפים הפעם נוף אחר, וכאן רותם נכנסת לסיפור שלנו. חבל דורדון, שבו שוכנת ברנטום והצימר, שונה בנופיו מנופי האזור של בורדו. ברנטום, נמצאת צפון מזרחית לבורדו, באזור של נהרות, חורשות, מערות אדם קדמון וערים מימי הביניים. הצימר נמצא כ-3 קמ’ מהעיר העתיקה של ברנטום, בין שדות, מרחבי דשא ויערות.

בפוסט הפותח כאן , סיפרתי לכם שביקשתי טיפים לבורדו, ואחד הטיפים הטובים ביותר היה השיחה עם רותם. בהתחלה התכתבנו ומהר מאד עברנו לשיחת טלפון. היא סיפרה לי על כך שהם גרים בפנינה ציורית בדרום צרפת, ואני צחקתי איתה ואמרתי לה מיד, שבטח, גם להם, כמו בסדרה האהובה עלי, יש צימר ליד הבית, ורותם ענתה לי שאכן, אני צודקת. הייתי הכי קרובה להגשמת החלום שלי 🙂

כבר בשיחה שלי עם רותם אמרתי לה שאנחנו רוצים להגיע לצימר שלה, ללון בו ולצאת ממנו לטיולי כוכב באזור.

הצימר של רותם ואורי

שקט כאן, ובשעות הבוקר המוקדמות מסתובבים כאן אילים וארנבות (רותם ואורי סיפרו לנו על כך, צריך לקום עם הזריחה כדי לחזות בפלא הזה). כל השדות והיערות שראינו בדרכינו לברנטום שייכים לאנשים פרטייים, ששותלים ומטפחים את השטחים באופן בלתי רגיל. מהכבישים לא רואים, אבל פעמים רבות היערות מגודרים, כדי שאנשים פרטיים לא יוכלו להכנס.

לשכנים של רותם ואורי יש עדר קטן של כבשים, שמידי פעם עובר את הגדר המפרידה בין השטחים  ורועה ביער הקטן של רותם ואורי. הצלחתי לצלם אותם וכשהתקרבתי הם קמו מיד והחלו לנוע לתוך היער (לא כולם אוהבים לדגמן כמו מישה החתול), אבל אני הייתי נחושה לרדוף אחריהם ולצלם:

תמונות מהצימר

צילמתי לא מעט את הצימר, את גינת הבית, את הבריכה הצמודה, את גינת הירק הנהדרת שרותם ואורי שתלו, ומי שיגיע אליהם יוכל לטעום את הפירות והירקות. אנחנו הגענו בסוף האביב, כשהכל עדיין בצמיחה, כשהכל ירוק והפרחים פורחים. מוזמנים לסיבוב.

הכניסה לצימר:

הצימר הוא למעשה דירה קטנה, מרוהטת, שיכולים ללון בה סוגים שונים של אורחים: יחידים, זוגות, 2 זוגות, זוג עם ילדים, ויש גם מיטת תינוק למי שצריך. כרגע רק הצימר הזה קיים, אולם עומדים להיבנות בשטח של רותם ואורי עוד 2 צימרים.

בצימר יש חדר שינה מרווח, סלון גדול ובו אח עם עצים (לחורף), מטבח מאובזר, חדר אמבטיה ושרותים, ומרפסת שמש קטנה ונעימה מאד. ניתן לקנות מוצרים בסופר בברנטום, או בכל עיר אחרת שנמצאים בה ולהכין ארוחות בצימר. ניתן לאכול ארוחות ערב ובוקר אצל רותם ואורי, וזאת בהודעה מוקדמת. אנחנו אכלנו ארוחת בוקר טעימה ומושקעת מאד, בבוקר האחרון לשהותנו, לפני שיצאנו לדרכנו ונפרדנו מרותם ואורי.

פינה בחדר השינה:

מישה מביט בסקרנות באורחת החדשה שלא נותנת לו להיכנס לחדר, ופינה נוספת בחדר השינה:

פינה במטבח:

פינת האח בסלון:

פינת המרפסת, והצצה לבית של רותם ואורי, שם בילינו איתם בערבים בהם תכננו את יום המחרת:

תמונות מהשטח סביב הצימר

הגזיבו שנמצא בפתחו של היער:

הבריכה:

גינת הירק שרותם ואורי נטעו, ויש בה ירקות בשפע, פירות מיוחדים, שגדלים על שיחים ועצי פרי רבים מפוזרים בשטח. רותם שתלה גם עצים, שלא שייכים לאזור, כמו שסק ואגוזי פקאן, בתקווה שהם יסתגלו למזג האוויר של דרום צרפת:

אבי צילם אותי מחזיקה את נטשה. שמחתי להתחבר אליה, הגעגועים לנינה שלי (שנקראה אף היא נטשה ב-3 הימים הראשונים לחייה) לא יעלמו לעולם:

עגבניה בתחילת חייה:

דובדבן ועליו זוג של ציקדות מזדווג:

כשהגענו לצימר החלו התותים להבשיל:

תמונת הבית של רותם ואורי מהגינה הגדולה שמאחור:

אני מודה שהיה לי קשה לבחור תמונות ואחרי שבחרתי היה לי קשה להחליט על מה אני מוותרת ולא מכניסה לפוסט. צילמתי בכל מיני זמנים של מזג אוויר, ולכן גם התאורה השתנתה. מיום של שמש חזקה, לבוקר, מעט אפרורי (כי ירד גשם בלילה).

בכל תאורה מצאתי פינה אחרת לצלם, ואני מקווה שכמו שנהנתי לצלם, אתם תהנו להביט בתמונות, ואני מאמינה שאם גרמתי לכם חשק לא רק לקרוא ולהינות, אלא גם להגיע ולהתארח, אתם רק תודו לי, כי האירוח של רותם ואורי הוא חוויה מיוחדת, מעשירה ומהנה ביותר.

אני אשאיר כאן קישור, שבו תוכלו להיעזר וליצור קשר עם רותם ואורי. קחו בחשבון שצריך לדבר איתם מספר חודשים לפני ההגעה, כי לפי מה שהבנתי הצימר שלהם מתמלא מהר.

דף הפייסבוק שלהם:

Home in the Dordogne

הערות, תגובות

אשמח לשמוע את כל התגובות, הערות, שאלות שיש לכם, על הפוסט.

מקווה שהטיפים יעזרו לכם בתכנון הטיול שלכם.