הבבושקה שלי

תמיד כששאלו אותי מהיכן הגיעו הורי לארץ, היתה לי תשובה שהתחלקה לשניים: אמא מהונגריה, ואבא, כמה נדוש, מרוסיה. הצד הרוסי שבי כנראה קיים, בכל זאת גנים, וזה כנראה מה שמסביר שמגיל צעיר אהבתי את בובות המטריושקה (זהו שמן האמיתי) ובשמן המוכר: בבושקות. אצל דוד שלי שעלה באחת העליות המאוחרות גם היתה בבושקה אמיתית (האמא של דודדתי. בבושקה היא סבתא ברוסית), ואפשר היה להבין מהיכן נוצרה הבובה, חיקוי מדוייק לחיים.

כשאבי נסע לרוסיה, לביקור משפחתי הוא הביא לי את הבבושקה המרהיבה הזו. היא מצויירת ביד על ידי צייר ידוע, שעל כל בובה צייר משל אחר של קרילוב. היא צבעונית, יפה מאד וכיף לפרק ולהרכיב אותה. יש לי גם תיק נסיעות וארנק עם בבושקות מקסימות. לפני מספר שנים פתחו בדיזינגוף סניף של לוליפוס, מותג התיקים והאביזרים הצרפתי, שנסגר בנתיים. יום אחד עברתי שם, במקרה…, והתאהבתי בתיק הנסיעות הזה ובארנק שהיה צמוד לו. רכשתי אותם באהבה רבה!

4 מחשבות על הפוסט “הבבושקה שלי

  • תגובה ורד והדס 11 בנובמבר 2010 בשעה 18:40

    ציפי, הבבושקה כל כך יפה. הציורים עליה מקסימים. גם הבבושקות על הארנק והתיק חמודות. היום ראיתי ערכה יפה ליצירת בבושקות מנייר. אחת מהן דומה לורודה. אני חושבת שבבוששקה היא פריט חובה בכל בית. מה את אומרת? סופ"ש נעים.

  • תגובה ציפי לוין 12 בנובמבר 2010 בשעה 18:43

    תודה,באמת מקסימה,יש לאבא שלי טעם טוב….. יש המון המון מוצרים עם בבושקות, מעניין מה אומרים על זה כל יוצאי רוסיה שסביבנו, אם גם להם זה מזכיר נשכחות,אולי בית ישן, או סתם געגועים למקום אחר.

  • תגובה moran yossef 20 בנובמבר 2010 בשעה 21:20

    נראה לי שתאהבי את שרשרת הבבושקה של קרן שביט.

  • תגובה ציפי לוין 23 בנובמבר 2010 בשעה 12:40

    הי מורן, הן מאד יפות הבבשקות של קרן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *