השוק הנהדר של רומא – קמפו דה פיורי – Campo de’ Fiori

בליבה של רומא היפה נמצא השוק הנפלא: ‘קמפו דה פיורי’ ובתרגום לבעברית: שדה הפרחים. קרוב מאד לפיאצה נבונה משתרעת לה כיכר מרובעת, שמשעות הבוקר המוקדמות הופכת לשוק מקומי, קמפו דה פיורי. בעבר הרחוק היה שם שדה של פרחים, ומכאן קיבל השוק את שמו. בתחילה היה מציף נהר הטיבר את כל האזור, כולל הכיכר, ורק בסביבות המאה ה-15 הכיכר רוצפה. מסביב לה נבנו רחובות וארמונות. לאחר מכן שימשה הכיכר כמקום הוצאה להורג של בוגדים בשלטון, ובשנת 1887 נבנה בה פסלו של הפילוסוף ג’ורדנו ברונו, שהוצא בה להורג ע”י אנשי האניקויזיציה, בשנת 1600.

השוק הנהדר של רומא - קמפו דה פיורי - Campo de' Fiori (צילום: ציפי לוין)

 

השוק קמפו דה פיורי כיום

כיום בכיכר יש שוק של ירקות מקומיים, ירקות חתוכים לסלט, פירות, גבינות, דגים, בשר, דבש, כלים, תבלינים, פסטות טריות ויבשות ועוד. מסביב ללב השוק ישנן חנויות קבועות, ובהן בתי קפה, מסעדות, מאפיות, חנויות בגדים, ברים ועוד.

השוק הנהדר של רומא - קמפו דה פיורי - Campo de' Fiori (צילום: ציפי לוין)השוק הנהדר של רומא - קמפו דה פיורי - Campo de' Fiori (צילום: ציפי לוין)השוק הנהדר של רומא - קמפו דה פיורי - Campo de' Fiori (צילום: ציפי לוין)

השוק הנהדר של רומא - קמפו דה פיורי - Campo de' Fiori (צילום: ציפי לוין)

 

צהריים בשוק

אנחנו אכלנו שם צהריים. בחרנו במאפייה מעולה, שקראנו עליה המלצות בספר שליווה אותנו לאורך הטיול: Lonely Planet שיוצא לאור בשיתוף עכבר העולם. אני לא מציינת את שם המאפייה בכוונה, כי הבנו אחר כך, שכל המאפיות מכינות מעדנים, ויש לא מעט בשוק, לכן מה שתאכלו יהיה טעים. מה שאכלנו שם היו פיצות דקיקות עם תוספות שונות וטעימות ביותר!

השוק הנהדר של רומא - קמפו דה פיורי - Campo de' Fiori (צילום: ציפי לוין)השוק הנהדר של רומא - קמפו דה פיורי - Campo de' Fiori (צילום: ציפי לוין)השוק הנהדר של רומא - קמפו דה פיורי - Campo de' Fiori (צילום: ציפי לוין)השוק הנהדר של רומא - קמפו דה פיורי - Campo de' Fiori (צילום: ציפי לוין)

השוק נסגר

בצהריים, בסביבות השעה 14:00 השוק נסגר, פועלים מנקים את האזור, וכל ההמולה שהיתה שם נעלמת. כשהשוק נסגר, והאזור נקי, המקום הופך להיות שוב שוקק חיים, והפעם של אנשים שבאים לבתי קפה, למסעדות, לברים ולהופעות. כשיש הופעות גדולות הן נערכות ברחבה של השוק, על במות שמקימים מארגני ההופעה. צמוד לשוק עומד ארמון מהודר ויפייפה. הארמון מתוחזק ונראה כחדש, ומשמש כיום כבניין לשגרירות צרפת. לצד הבניין גדר נמוכה ועליה יושבים ואוכלים ונחים באי המקום, לצד השומרים של השגרירות. מומלץ ביותר להגיע, זה יופי של מקום!

6 מחשבות על הפוסט “השוק הנהדר של רומא – קמפו דה פיורי – Campo de’ Fiori

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *