יום הבסטילייה: צרפת חוגגת עצמאות

היום התאריך הוא 14/7 , יום הבסטיליה- צרפת חוגגת יום עצמאות!  לכל אוהבי צרפת זו חגיגה ושימחה וזמן טוב להיזכר במקומות האהובים. אני כל כך אוהבת את פריז, ולכן כבר טיילתי בה 6 פעמים,
הייתי בה יותר מכל מקום אחר בעולם. אני כל כך אוהבת את השיק הפריזאי, בבגדים המונוכרומטיים, במנימליזם  האיכותי. אני מעריכה ואוהבת מאד את האסתטיקה שלהם, שנמצאת בכל דבר. אני אוהבת את האוכל, ובמיוחד את המתוקים הקטנטנים הנהדרים, שנמצאים בפטיסרים בכל מקום ורק מבקשים בואו תאכלו אותנו! את הדיוק שמגיע גם לאוכל.

צרפת, היתה מדינתם של הציירים הגדולים: פבלו פיקאסו, קלוד מונה, אוגוסט רנואר, קמי פיסארו, אדגר דגה, פול גוגן, גוסטב קלימט, אנרי מטיס, גוסטב מורו, פול סזאן, ז’ורז’ סרה, מארק שאגל, ז’אן קוקטו, חיים סוטין, מרסל דושאן. ראיתי תערוכות של רבים מהם, במקומות שנים, ואני אוהבת את כל מה שראיתי.

התמונה מהאתר הנפלא: Things Organized Neatly

צרפת התברכה בחיים תרבותיים מופלאים לאורך שנותיה הרבות. היא שומרת על התרבות, ובפריז, כמו במקומות נוספים,  ישנם בתי קפה, שמצוינים בהם שמם של הציירים והסופרים והפילוסופים שהיו יושבים בהם באופן קבוע. למשל קפה דה פלור המצויין: שהוא מוסד עמוס היסטוריה, שקיים משנת 1890 וישבו בו לקוחות קבועים כמו: סארטר, דה-בובואר, קאמי, ועוד רבים. לפני מספר שנים נסעתי עם אחותי לפריז והקפה הראשון אליו הגענו היה קפה דה פלור. הייתי חייבת להביא אותה לשם, לשתות איתה את השוקו המפורסם שלהם. רצינו להרגיש איך מעט מהתרבות הצרפתית נספגת גם בנו. הופעת ג’ז בגני לוקסמבורג. בדרך למלון היינו עוברים בגנים המקסימים הללו. יום אחד שמענו מוזיקה והנה הופעה. ישבנו ונהנינו:

יום הבסטילייה: צרפת חוגגת עצמאות

 

הבריכה בגני טולרי, בדרך לקונקורד, שנמצא מולנו:

יום הבסטילייה: צרפת חוגגת עצמאות
 

 

ברווזים באחת הבריכות של גני טולרי:

יום הבסטילייה: צרפת חוגגת עצמאות

 

לסיום הזה של הזכרונות, אי אפשר שלא להראות להביא משהו קטן ואופנתי, כאשר מדברים על צרפת.  אז הנה, מתוך תצוגת אופנה של ז’ן פול גוטייה:

דוגמניות צועדות ולהן גרביונים עם האייפל התמונה   מכאן

 

יום עצמאות שמח לך צרפת, ולך פריז אהובתי !

2 מחשבות על הפוסט “יום הבסטילייה: צרפת חוגגת עצמאות

  • תגובה veredstyle 15 ביולי 2013 בשעה 17:52

    אוי ציפל'ה, הרסת אותי עם הגרביונים!!
    חייבת כאילו עכשיו 🙂
    נשיקות יקירה <3

  • תגובה ציפי לוין 18 ביולי 2013 בשעה 8:08

    הי ורד, בהצלחה, מקווה שתמצאי!! צרפת, ופריז בפרט עושה לי מליון חשקים!! נשיקות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *