רון ארד-"ברוורס" במוזיאון העיצוב בחולון

רון ארד, מציג בחולון, וזו סיבה היתה נפלאה שורד (בן סימון) ,
חברתי היקרה, ואני ניפגש ונגיע לתערוכה החדשה!
רון ארד המעצב הישראלי המוכשר כל כך,  הארכיטקט שעיצב בין היתר, 
את מוזיאון העיצוב בחולון, מציג בימים אלו, במוזיאון זה,
תערוכה שנקראת: “ברוורס”. 
בתערוכה מוצגים מבחר מעבודותיו במתכת: כיסאות, כיסאות פיסוליים, מכוניות,
קטעי וידאו רבים מעבודותיו – שם נראים גם מדפי הספרים המפורסמים שלו,  
ועבודות חדשות ומלהיבות שלו על גופים ממונעים ודחיסה שלהם.
מוצגים סרטוני וידאו של דגמי מכוניות שנדחסות ונמעכות 
ואת תהליך חזרתם לחיים חדשים.
העיקרון של העבודות האלו של רון ארד הוא:
 מעיכה -דחיסה-הרס-לשם הפיכתם למוצר חדש.
****************

לפני הכניסה לתערוכה שתינו קפה בבית הקפה הצמוד לחנות המוזיאון,
 שם מוצגים משקפי השמש שרון ארד החל לעצב בשנה האחרונה.
מדדנו אותם בשימחה רבה ויש מספר זוגות שורד ואני היינו שמחות לרכוש:






ואחת מדליקה לסיום :


רון ארד אמר על המשקפיים שלו: “דרך המשקפיים כל אדם יוצר לעצמו את האימג’ שלו”. 

התמונה של רון ארד והמשפט שאמר  מכאן

****************

מתוך הפתיח של התערוכה:






מכוניות הפיאט 500 המדליקות מככבות בתערוכה.
בגלריה התחתונה מקבלים המחשה מידית למשמעות הרוורס:



ממכונית שלמה למרוסקת, ושוב לשלמה. סרט וידאו שמראה את התהליכים הללו הלוך ושוב.
יש משהו מאד מושך בהסתכלות הזו של ההפיכה מחפץ שלם לחפץ מרוסק, 
שנעשית כמובן בכוונה.



בתערוכה יש סקירה מאד מעניינת עם הרבה מאד סרטי וידאו קטנים, שמוצמדים למוצגים.





רון ארד עיצב את רודי ג’יאקזה כמחווה למעצב הפיאט 500 דאנטה ג’יאקוזה.
שלד המכונית היפייפה הזה נפרש לפסל בחלק אחר של המוזיאון, 
על ידי מדפסת תלת מימד:





הוא הפך בסופו של דבר לפסל מצויר :




מול הדגם החדשני ניצב דגם עץ, שעל פיו יוצרה הפיאט 500 המקורית.
הדגם מושאל מהארכיון ההיסטורי של חברת פיאט 
 זהו דגם שפיאט השאילה לרון ארד:







*****************

והנה תמונה שלא קשורה כלל לתערוכה. צילמתי אותה בטיול שלנו לרומא:
פיאט 500 מקורית וקטנה, כמו דגם העץ ופיאט 500 חדשה. גדולה מעט יותר מהמקורית.




****************

על הקירות, סביב הדגמים נמצאים פסלים ענקיים של מכוניות פיאט 500 מעוכות,
 שהפכו על ידי רון ארד לאוביקטים חדשים: לפרחים! 
כל פרח קיבל שם לפי צבע המכונית:



והנה צהובה:



מהתערוכה:





חלקה השני של התערוכה מראה עבודות של רון ארד, גם הן ממתכת,
אך הן ברובן פרקטיות ושימושיות. כיסאות ממתכת כבדה וקלה,
 שרק נראית כבדה מאד.


כאן נראה  כיסא הרובר הוותיק שלו, כיסא שכבר לא נמצא ברשותו,
 אלא הושאל מאחד הקונים.
על הכיסא הזה מספר רון ארד כי הכין אותו והשאיר אותו בגינת הסטודיו.
 היה זה סיום יום עבודה, ורון סגר את הגלריה. משהו דפק בדלת הגלריה
 ורון הסביר לו שהגלריה סגורה. האיש הזה אמר לו
שהוא חייב לקנות 6 כיסאות כמו הכיסא הזה. רון ארד יצא אליו, לראות מזה,
ובחוץ חיכה לו ז’ן פול גוטייה, מעצה העל המפורסם!


מתוך התערוכה:



בתערוכה מוצגים מבחר מהכיסאות שרון ארד יצר במשך שנים רבות.
מן התערוכה:





בגלריה העליונה מוצגים כיסאות הנפח:




















כיסאות משנים קודמות


ורד ואני משתקפות:






















אני מאד אוהבת את העיצובים של רון ארד, ומאד נהניתי בתערוכה.

כל פעם שאני מגיעה למוזיאון העיצוב אני מסתובבת במוזיאון,
כי המבנה שלה הוא יפייפה, מתוחכם, מלא פינות נסתרות.
למי שמגיע למוזיאון אם בפעם הראשונה וגם אחרי מס’ פעמים, לדעתי
 זו חובה להסתובב בו, לחקור את המבנה המקסים,
ולראות איך התערוכה מסודרת בו.

***************

התערוכה נפתחה ב: 19/6/13
והיא תנעל ב: 19/10/13.



* האתר של רון ארד: http://www.ronarad.co.uk/restless-barbican-gallery-201/

4 מחשבות על הפוסט “רון ארד-"ברוורס" במוזיאון העיצוב בחולון

  • תגובה ורד בן-סימון 4 ביולי 2013 בשעה 19:08

    ציפי,
    פוסט מקסים, היה יום משובח !!

  • תגובה veredstyle 5 ביולי 2013 בשעה 5:14

    ציפיל'ה יקרה, איזה פוסט מעניין ואיכותי. התמונות נפלאות!!! יש כמה שלא יכולתי להסיר מהן את העיניים!! נ-ה-ד-ר!
    ובאשר אלייך, את נראית מדהים. כל כך הולם אותך הצבע הוורוד שלבשת. כיף לראות אותך קורנת וכל כך ברור מהתמונות שנהנית מאוד 🙂
    נשיקות יפתי וסופ"ש מקסים <3

  • תגובה ציפי לוין 7 ביולי 2013 בשעה 11:33

    ורד מתוקה שלי, אני מחכה לטיולים שלנו ולחוויות החדשות!

  • תגובה ציפי לוין 7 ביולי 2013 בשעה 11:37

    ורד יקירה, תודה על המחמאות המרגשות שלך תמיד! האמת-הגופיה היא של מרני, מהקולקציה המיוחדת שהם יצרו ל-H&M, ואין פלא שהיא מקסימה!! והתערוכה של רון ארד פשוט מקסימה! נשיקות ושבוע מעולה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *