יום הולדת 7 לבלוג: מחשבות ושימחה רבה!

הבלוג חוגג 7 שנים, מזל טוב לו ולי ולכולנו  💖

לפני הכל אני מצרפת לכם שיר עם מילים שגורמות לי לחשוב על העבר, ההווה והעתיד: Ed Sheeran – Castle On The Hill

 

יוסף וחלומות פרעה

יוסף היה פותר החלומות של המלך פרעה. יוסף היה טיפוס מיוחד במינו, האחים שלו לא יכלו לשאת אותו, את המראה, את ההתנהגות שלו, והסוף ידוע, הוא הגיע למצריים ובדרך לא דרך חי בחצר המלך פרעה. בין כל שאר החלומות יוסף פתר לפרעה את חלום 7 הפרות. בחלום רעו על שפת היאור 7 פרות שמנות ויפות ואז הגיעו 7 פרות רזות ולא מאד יפות, (אידאל היופי משתנה ללא הרף, זו דוגמה נהדרת לכך שבעבר עב בשר היה אידאל היופי, לעומת זמננו אנו, שלהיות דק כגבעול הוא היופי בהתגלמותו 😊). בסוף החלום הזה בלעו הפרות הרזות את הפרות השמנות (אני מניחה שהן היו רעבות).

חלום פרעה מדבר על 7 שנים טובות ורעות, שיבואו אחריהן, אלא אם כן  יחולו כמה שינויים בממלכה. הבלוג שלי קיים כבר 7 שנים. נכתב, מצטלם, מעלה דיונים, כותב ביקורות. ממחר מגיעות שנים רבות וחדשות. אני מעלה את החלום כאן לא כדי לדון בו ובפרושיו הרבים, אלא כי אפשר להתעלם מהמספר הזה – 7 שנים, מספר שיש לו הקשרים מעניינים.

זר פרחים לכבוד יום ההולדת: 7 פרחים ואחד לשנה הבאה:

יום הולדת שבע לבלוג

החשיבות של הסיפרה 7

למספר 7 יש ביהדות מקום מיוחד במינו, מכל המספרים בעולם. תראו כמה דברים מעניינים על המספר 7:

“שבת-היום השביעי ,שבעה רקיעים,שבעת קני המנורה, שבע יבשות,שבעה תווים במוסיקה, שבעה פתחים בראש האדם, שנת שמיטה,ספירת העומר- שבעה שבועות, פסח-שבעה ימים,סוכות-שבעה ימים,אבלות-שבעה ימים,את חומות יריחו הקיפו שבעה ימים שבעה כוהנים עם שבעה שופרות, שבעת ימי טהרה,שבע מחלפות ראשו של שמשון . זאת ועוד, המספר שבע או כפולותיו (14,21,28) משמש כאבן היסוד לאורך כל פרשיות התורה. בפרשת הבריאה למשל אנו מוצאים, מלבד שבעת ימי בראשית, שבע פעמים מופיעה המילה “שמים”,שבע פעמים “מים”, שבע פעמים ”על הארץ”, עשרים ואחת פעמים ”ארץ” (”בארץ” וכדומה), שבע פעמים “טוב”, ארבע עשרה פעמים ”יום”. פרשה נוספת בה ניתן למספר שבע ביטוי בצורה מופלאה, היא סיפור מסעו של אליעזר עבד אברהם לארם נהריים, בכדי לחפש אישה ליצחק”. ועוד משהו שקשור לקבלה היה כתוב שם:

“לאחר סיום הארוחה האדם נקרא “שבע” וע”י המזון מתקיים הגוף החומרי על מנת שהנשמה תוכל לשכון בתוכו. חכמי הקבלה קבעו כי המספר שבע נבדל משאר המספרים בשל היותו נקשר עם עולמות עליונים. הם המחישו את דבריהם ע”י הפסוק הראשון בספר בראשית המתחיל במילים : ” בראשית ברא….”, ומסתיים במילים :”..ואת הארץ” מספר המילים המופיעות בפסוק הראשון בתורה הן שבע”. את הציטוטים האלה הבאתי מכאן

אחרי שהבאתי כל כך הרבה ציטוטים חכמים על המספר 7, אני רוצה להזמין אותכם לשמוע את שיר האלף בית של ויקטוריה חנה. אין בו את המספר 7, אבל מספרים מתחברים למילים, מתערבלים בהם היטב ויוצרים עולמות חדשים. ראיתי את הקליפ הזה הרבה פעמים והוא מרתק בעיני.

מקווה שתאהבו אותה:

 

7 השנים שלי בכתיבה של הבלוג יצרו מילים, תעדו זכרונות, מצבים ותקופות. מילים יוצרות מציאות, לא רק משכתבות אותה. מילים מחברות אנשים, מחברות אותנו לעצמנו, גורמות לנו להבין את העולם שסביבנו ואת המקום שלנו בו. אני מרגישה היטב את 7 השנים שהבלוג שלי קיים, את הקיום שלו שהשפיע ומשפיע על הקיום שלי. אני מאחלת לעצמי ולבלוג כל מיני דברים.

 עברו עלי ועל הבלוג 7 שנים, שהיו ברובן טובות, ואני מאחלת לנו  שהשנים הבאות, בכפולות של 7 (למה לא, מותר לבקש הכל ביום הולדת 😊 ) יהיו טובות, מלאות בכתיבה מעניינת, ביצירה של חוויות חדשות. אני מאחלת לעצמי שתמיד אהיה פתוחה לדברים חדשים, לאנשים חדשים ושאדע תמיד להיות סבלנית לכולם. כל אלו יגרמו לבלוג להמשיך להיות מעניין ומרתק, ולכם קוראי היקרים והאהובים לרצות לעקוב אחריו. בחודשים הקרובים הבלוג עובר שידרוג והתחדשות. אני פותחת דלת חדשה:

(ידית מוזהבת שצילמתי במלון נורדוי המחודש)

יום הולדת שבע לבלוג

 

אני פותחת דלת לחידושים, דרך חדשה שמתאימה לבלוג שלי בן ה-7. מקווה שגם אתם תאהבו את מה שתראו ובנתיים נותר רק לחכות בסבלנות, אותה סבלנות שאני מקווה שתמיד אוכל להתברך בה.

מצרפת כאן את הברכה שכתבתי בפוסט הקודם, שפרסמתי היום:

שמחה לחגוג איתכם היום את יום ההולדת 7 של הבלוג!!

מאחלת לי שאמשיך ליצור בבלוג תכנים שתאהבו לקרוא ויהיו בעלי ערך ומשמעות ושאוכל לתת ולקבל השראה כמו שהצלחתי עד היום, מכל מה שסובב אותי.

מאחלת לבלוג שאתם הקוראים האהובים תמשיכו לעקוב אחריו, במסירות, כמו שעקבתם עד היום.

למצטרפים החדשים אני מוסרת תודה ומקווה שתאהבו את מה שאתם מוצאים כאן!

מקווה שנוכל לחגוג תמיד!

באהבה רבה ציפי

5 מחשבות על הפוסט “יום הולדת 7 לבלוג: מחשבות ושימחה רבה!

  • תגובה יעל רוזנולד יניב 28 ביוני 2017 בשעה 11:47

    בלוגולדת שמח, גברת לוין!
    מאחלת לך שכ—ל מה שאיחלת לעצמך כאן, יתגשם עוד הרבה לפני חגיגות הבלוגולדת הבאות

  • תגובה rivka kofler 28 ביוני 2017 בשעה 12:19

    יומולדת שמח ציפי יקרה! ולוואי ששבע הבאות יהיו טובות מהראשונות! הבחירות שלך כל כך מקסימות (ויקטוריה חנה) מאוהבת בצבעוניות שלך (הפרחים) וביופי שאת תמיד רואה! שתרבי שמחה ברחבי הבלוגיספירה!!

  • תגובה Natali Tamir 28 ביוני 2017 בשעה 16:23

    חגיגה גדולה, לגברת לוין הנפלאה.
    שבע אצלי גם יוצא דופן, נולדתי ב1977:)
    מילים מחברות אנשים- כמה זה מדוייק לך. תמשיכי להפיץ את קסמך השובה לב.

  • תגובה ורד בן-סימון 28 ביוני 2017 בשעה 20:57

    ציפוש, מזל טוב X שבע 7 מאחלת לך המשך חוויות יפות ומעשירות כאלה שתוכלי להעביר אותן אלינו…תהני מהדרך ותחייכי המון למצלמה. נשיקות

  • תגובה הילה לוי - תלתלים - בלוג אופנה 29 ביוני 2017 בשעה 9:19

    המון המון מזל טוב! לעוד 7 שנים מוצלחות ובעצם, לעוד הרבה יותר 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *