מרי אלן מתיוס מפזרת עלינו אבק של כוכבים

מרי אלן מתיוס – Mary Ellen Matthews צלמת הבית הרשמית של תוכנית הסאטירה האמריקאית  Saturday Night Live  – או בקיצור-SNL הגיעה לארץ לתערוכת צילומיה, ששמה:

EXTRAORDINARE PEOPLE. צילומי התערוכה הם פורטרטים של אנשים שהפכו עוד בחייהם לאייקונים, כפי שמרי אלן הנציחה אותם לפני ואחרי צילומי התוכנית. התמונות הומוריסטיות וצבעוניות מאד.

את לידי גיגה היא הפשיטה והלבישה עם גיטרה:

מרי אלן מתיוס

היא חשבה הרבה זמן איך לצלם את דונלד טרמפ, שאז עדיין לא רץ לנשיאות ארה”ב. ולבסוף עלה בה הרעיון לצלם אותו מתיז ספרי זהב על בלוריתו המפוארת. (בראיון שלה עם העיתונאית סמדר שיר סיפרה מרי אלן כי היא חיברה בין הנקודה הרגישה של טרמפ, לדעתה, והיא שערו לבין עושרו הרב, וכך יצרו בשבילה ספרי מוזהב, שטרמפ התיז על שערו וכך הוא הצטלם).

מה שברור הוא שאיש לא עומד בפני הקסם שלה, בפני ההומור והרעיונות המיוחדים שלה, כולם נכנעים בפני הרצונות שלה, כשהם עומדים מול עדשת המצלמה שלה. הרזומה הצילומי שלה כולל תיעוד מספר עצום של אנשים, מכל התחומים שבאו להתראיין לתוכנית , שצוחקת כמעט על כל נושא שבעולם. היא צילמה כוכבי פופ כמו ברונו מרס, מיילי סיירוס, ג’סטין טימברלק, פוליטיקאים כמו טרמפ, אל גור, ג’ורג’ בוש, ג’ון מקיין. היו ספורטאים, אלילי רוק כמו מיק ג’אגר, ניל יאנג, להקת U2, והרשימה ארוכה ביותר.

השחקן פיטר דינקלג’, הלוא הוא טיריון לאניסטר ממשחקי הכס:

מרי אלן מתיוס

מרי אלן מתיוס גדלה באזור ניו יורק (ניו ג’רזי) ואת קריירת הצילום שלה החלה  בתעשיית הקולנוע והמוזיקה. בשנות ה-90 ראו את העבודות שלה בתוכנית הסאטירה SNL, והציעו לה להצטרף לתוכנית ולצלם בה את הפורטרטים של משתתפי התוכנית. מאז היא שם, יותר מ – 18 שנים, מצלמת במרץ.

מרי אלן מתיוס, כפי שנתפסה בעדשת המצלמה שלי:

מרי אלן מתיוס
מרי אלן מתיוס

יש גם מעט ידוענים ישראלים שעמדו מול מצלמתה ביניהם צביקה הדר:

מרי אלן מתיוס

מחר מסתיימת התערוכה, שמוצגת המרכז נווה שכטר בנווה צדק. יש לכם עוד זמן לשוטט בנווה צדק היפה ולקפוץ לתערוכה המרתקת.

בדרך לתערוכה הלכנו ברחוב שלוש, שאני מאד אוהבת. יש בו חנות עיצוב נהדרת ובתים שאני כל הזמן מסתכלת עליהם ומדמיינת מי גר בהם. בדרך מצאתי גרפיטי שממש קרא לי למצלם אותו:

מרי אלן מתיוס

צאו למרפסת הגדולה של הגלריה, תשקיפו על הנוף, אולי תשתו גם מים של פרייה – PERRIER, נותן החסות של התערוכה. (פרייה -מותג המים המנרלים המוגזים, שמקורו בצרפת, והפך עם השנים למותג שמשתף פעולה עם הרבה אומנים במיזמים שונים).

אבי ואני צפינו בתערוכה ולאחריה ישבנו במרפסת, ונהננו מהערב שירד עלינו לאט. אני הרגשתי שאולי לא נסעתי השנה לסוהו במנהטן, אבל אבק הכוכבים הגיע גם אלי.

מרי אלן מתיוס

התערוכה מוצגת בגלריה של מרכז נווה שכטר, שלוש 42, נווה צדק, תל אביב.

שעות התערוכה הן 9:00 – 17:00

התערוכה מסתיימת ביום חמישי ה29/6.

יום הולדת 7 לבלוג

שמחה לחגוג איתכם היום את יום ההולדת 7 של הבלוג!!

מאחלת לי שאמשיך ליצור בבלוג תכנים שתאהבו לקרוא ויהיו בעלי ערך ומשמעות ושאוכל לתת ולקבל השראה כמו שהצלחתי עד היום, מכל מה שסובב אותי.

מאחלת לבלוג שאתם הקוראים האהובים תמשיכו לעקוב אחריו, במסירות, כמו שעקבתם עד היום.

למצטרפים החדשים אני מוסרת תודה ומקווה שתאהבו את מה שאתם מוצאים כאן!

מקווה שנוכל לחגוג תמיד!

באהבה רבה ציפי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *