המלון הורוד נפתח – מלון נורדוי המחודש

אז : 1925 – נפתח מלון ופנסיון נורדוי, וכמו שמציינת הפרסומת ההיסטורית הזו למלון: “המלון מסודר ע”פ התנאים הכי מודרנים והגיינים, מקלחת בכל חדר וחדר”

מלון נורדוי

 

היום: 2017 – נפתח מחדש, כמלון בוטיק, לאחר שימור מיוחד ושחזור: המלון נמצא מול הכניסה למדרחוב השוקק ומלא החיים והצבע של נחלת בנימין.

מלון נורדוי

פרטים על המלון המיוחד

את המלון ההיסטורי תכנן יהודה מגידוביץ, אדריכל שהיה גם מהנדס העיר הראשון של תל אביב. הבניין נבנה בשנת 1925, בסגנון אקלקטי, שהיה נפוץ בתל אביב של שנות העשרים. זה אחד הבנינים המפורסמים של תל אביב, הוא צולם ללא הפסקה ושימש כבית מלון לאורך כל שנותיו.

הפינה הזו של גרוזנברג ונחלת בנימין, מול הכניסה למלון, מלאה כיום בצבע. היצירתיות של המדרחוב ממשיכה הלאה, לתוך רחוב נחלת בנימין ולתוך המלון היפה.

הכניסה למלון גם היא צבעונית, כמו הרחוב שמוביל אליה: נכנסים דרך שער הברזל ועוברים דרך פרוזדור צר, המוביל לכניסה למלון: (המדבקות הצבעוניות שעל החלונות החיצוניים בקומת הכניסה מסתירים את המסעדה שכרגע מוקמת בקומת הכניסה. אורחי המלון מקבלים לארוחת הבוקר שוברים לבתי הקפה שסביב המלון).

מלון נורדוי
מלון נורדוי


מבט לעבר מנורות הלובי הסרוגות: עיצוב של אריאל צוקרמן, שאחראי על גופי התאורה במלון. לי המנורות הסרוגות נראות כמו הברקה עיצובית, ומצאתי בהן קישור של המלון לרחוב ממנו צומח,  כי מול הכניסה למלון ניצבים העצים הסרוגים.

מלון נורדוי


הלובי החם והנעים, שממנו יציאה החוצה לחצר סגורה וקטנה. מחצר יש יציאה לחדר המדרגות ולמעלית, שמובילה לחדרי המלון.

מלון נורדוי
מלון נורדוי

 סיור מודרך במלון החדש

עלינו לראות את הגג של המלון ואת החדרים. הגג לא גדול, ובכל קצה שלו ישנה מרפסת אינטימית ל – 2 הסוויטות של המלון. בחלק שנשאר ישנן מיטות ושמשיות, נדנדה זוגית וג’קוזי קטן ונעים שמשקיף על הנוף העירוני:

ציפי לוין במלון נורדוי


הצצה לעבר מרפסת אחת הסוויטות:

ציפי לוין במלון נורדוי
ציפי לוין במלון נורדוי


כל אורח מקבל לחדרו שמפניה וכוסות ומוזמן אחר הצהריים/ערב לעלות לגג ולהינות מהבריזה התל אביבית הנעימה. לשאלתי, אין כאן בר רועש ודי ג’יי, בשל הרצון של בעלי המלון וההנהלה שלו, לשמור על שלווה ואינטימיות של אורחי המלון. נוף לים, יין טוב, קצת שמש ובריזה, מרחיבים את לב האדם💚

ציפי לוין במלון נורדוי

סיפור הכיפה הכסופה על הגג המלון

מה שעוד מרחיב את נפש האורחים ואת ההרגשה הטובה שלהם היא מבנה כיפת הפעמון הכסופה, שנמצאת על הגג. כאן נמצא חדר ובו מתבצעים טיפולי ספא זוגיים. (חלק נוסף של הספא נמצא במרתף המלון).

 למבנה עם הכיפה הזו יש סיפור עיצובי, שמקורו בטעות  עיצובית נחמדה. המבנה עם הכיפה תוכנן ושימש כחדר כביסה, וגג המבנה תוכנן כפעמון כסוף עם שפיץ. השפיץ, העשוי מעמוד ברזל גבוה הובל לארץ באוניה. הכבודה הגיעה, הבנאים הניחו את העמוד על הכיפה הכסופה. בקצה העמוד היה כדור ברזל, שהונח שם כדי לשמור על קצה העמוד כדי שלא יישבר באוניה. הבנאים, שלא ידעו זאת, הניחו שכך תוכנן העמוד והשאירו את הכדור על כנו. קיבלנו שפיץ לכיפה עם עמוד, טעות של בנאים, שהפכה עם השנים לסימן ההיכר של מלון נורדוי.

אורן פסקל, אחד משלושת היזמים השותפים: גיא ברטל ובן ברוורמן, סיפר לנו שכשם שהם מדגישים שזה המלון הוותיק בתל אביב, כך הם גם החליטו לשמור על שם המלון ההיסטורי – נורדוי – שזה ההיגוי של נורדאו באידיש.

מלון נורדוי

פרטים על חדרי המלון

מהגג עברנו לאחת הסוויטות ולמספר חדרים. מלון הבוטיק מכיל 2 סוויטות גדולות, שנמצאות, כאמור על בקומת הגג, ועוד 18 חדרים. על עיצוב הפנים אחראי האדריכל עומר לייכטר, שהבין את חשיבות שימור הזיכרון ההיסטורי של מקורות ההשראה של המלון. בלובי, בחדרי המלון, על הגג, עיצוב הפנים מכבד את ההיסטוריה של המלון, אך שומר על עדכון עיצובי המתאים לימנו. בניין המלון הוגדר כ”בניין לשימור בהגבלות מחמירות”, ועל מלאכת השימור הופקד המשרד של ‘אמנון בר אור -טל גזית’.

במלון שומר חדר המדרגות עם ציורי הקיר המקוריים, שוחזרו החזיתות המרשימות של המלון ושופץ מבנה הכיפה. לכיוון רחוב גרוזנברג נבנה אגף חדש. בזכות התוספת החדשה חדרי המלון, לא רק הסוויטות רחבות ידיים ונותנים הרגשה נעימה של בית של פעם, אבל מודרני, כזה אני מוכנה לעבור ולגור בו היום. בכלל בכל הסיור שלנו בחדרים היתה הרגשה מאד נעימה וביתית. לא היתה הרגשה מנוכרת, שלעיתים מרגישים בבתי מלון חדשים.

אני דמיינתי את עצמי נכנסת לבית של סבי וסבתי בבודפשט שלפני המלחמה. בתקרות החדרים נשמר הגובה הכמעט מקורי, הרצפות כוסו בפרקטים מעץ אלון, בדוגמה שהיתה נפוצה בשנות ה20: אדרת דג. בלובי יש פרקט בדוגמת ורסאי – שתי וערב. בלובי ובכל החדרים תלויים ציורים מאד יפים של הציירת רחל טימור. הציורים מראים את החיים בתל אביב בשנותיה הראשונות, והייחוד שלהם הוא שהיא ציירה את הציורים בהשראת צילומים מה’צלמנייה’.

חדר המדרגות שעבר שימור מחמיר:

מלון נורדוי
מלון נורדוי
מלון נורדוי
מלון נורדוי


תמונות נוספות מהחדרים:

מלון נורדוי
מלון נורדוי
ציפי לוין במלון נורדוי
מלון נורדוי
מלון נורדוי


צילמתי מאחת הקומות הגבוהות את המרפסות קטנות פונות לחצר הפנימית, ואת החצר הפנימית:

מלון נורדוי
מלון נורדוי
מלון נורדוי


יצאתי מהמלון לרחוב נחלת בנימין וצילמתי מול שער הכניסה/יציאה מהמלון את העצים הסרוגים – פרויקט דרום תל אביבי של האומנית ליזה דלוקין – מאמא לי:

 

מקווה שנהנתם לסייר איתי במלון החדש והיפה הזה.

בשנים האחרונות נפתחו בתל אביב מספר מלונות בוטיק. כולם נמצאים בלב של תל אביב, לאו דווקא ליד הים. כל אחד מבתי המלון האלה מעניק חוויה אחרת למי שמגיע להתארח בהם. אני אוהבת את הסגנון הזה של בתי המלון. לי הם מעניקים הרגשה של בית, הרגשה של חום ושל רצון לחזור אליהם.

כתובת מלון נורדוי:

נחלת בנימין 27, תל אביב

(גרוזנברג-פינת נחלת בנימין)

תגובות, הערות

אשמח מאד לשמוע מכם תגובות והערות על הפוסט.

מעניין אותי לדעת אם אתם אוהבים את הסגנון האקלקטי?

אם אהבתם את סגנון השימור והעיצוב של המלון?

12 מחשבות על הפוסט “המלון הורוד נפתח – מלון נורדוי המחודש

  • תגובה הילה לוי - תלתלים - בלוג אופנה 22 ביוני 2017 בשעה 16:00

    נשמטה לי הלסת, ולא כביטוי 🙂

  • תגובה אנונימי 22 ביוני 2017 בשעה 16:28

    אהבתי הכל.רחלה

  • תגובה Michal Agam 23 ביוני 2017 בשעה 12:06

    נראה מעולה, אני אוהבת חופשות בתל אביב

  • תגובה ציפי לוין 23 ביוני 2017 בשעה 15:58

    מיכל את תאהבי את המלון הזה מאד! נראה לי ששם זו חופשה מושלמת 🙂

  • תגובה תמרי 24 ביוני 2017 בשעה 9:55

    ציפי אהובה המלון הזה נולד בשבילך.
    התמונות שצילמת פשוט מקסימות. העברת בצורה מושלמת את המלון הזה עד שממש בא לי לארוז תיק ולנסוע אליו עכשיו לאיזה לילה של התרגעות.
    אני חושבת שכשאנחנו מתארים מקום, הגדולה היא לתת לך תחושה וחשק להיות בו וזה מה שעשית כאן בפוסט.עשית את זה מצויין.
    הכל נראה כל כך יפה כמו מסיפור. הוורוד הזה, איזה חיוך זה עושה. הפרטים הקטנים, העיצוב, חשיבה על כל פרט ופרט ותכלס זה כאן! לא צריך לנסוע רחוק, ממש מתחת לאף. תל אביב מה צריך יותר…
    תמשיכי לעשות לי ורוד בלב את פשוט אחת ויחידה!

  • תגובה tsipiko@ynet.co.il 24 ביוני 2017 בשעה 11:00

    תמרי את ככ מקסימה ומרגשת בתגובה שלך. זו היתה בדיוק הכוונה שלי בתאורים של המלון. אני.הרגשתי שאני רוצה לבדיוק כאלו חדרים בבית וכזה גג. ואני הכי שמחה שההרגשה עברה דרך המילים והתמונות. וזה שהו ורוד זו פשוט החלטה גאונית של יהודה גודוביץ שידע איך להבליט את הבניין הזה מכל הסביבה שלו. אני רואה אותך עם כוס יין על מיטת השיזוף בערב, נחה מאיזו הרצאה ונותנת לבריזה לעטוף אותך😃 ואני מוכנה להצטרף!

  • תגובה sefi 25 ביוני 2017 בשעה 6:35

    בכל פעם שאני אוברת לידו, אני נפעמת מכמה הבניין הזה מתוק.
    מהפוסט שלך ניראה שגם מבפנים הוא מהמהם.
    התמונות מהממות והטקסטס מסביר בצורה נעימה. נהנתי!

  • תגובה tsipiko@ynet.co.il 27 ביוני 2017 בשעה 13:33

    ספי אני שמחה שנהנית!! הפנימיות עומדת בהחלט ברמה גבוהה גם מול החיצוניות המשומרת(בחומרה- השימור הכי קשוח שיש). תכנסי לראות!

  • תגובה Natali Tamir 28 ביוני 2017 בשעה 5:00

    נראה סוף!!!!

    • תגובה tsipiko@ynet.co.il 10 ביולי 2017 בשעה 18:49

      האמת שאת צודקת.השקעה ענקית אבל יש סיבה טובה. הכל מקסים שם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *