“LOUIS VUITTON” – “לואי ויטון” – חנות חדשה ברמת אביב

את המותג “לואי ויטון” אהבתי מהרגע שהכרתי. יש לכך הרבה סיבות: קשה שלא להתאהב באלגנטיות של התיקים, המזוודות, אריג המונוגרמה המיוחד במינו, שלא ניתן לטעות בו. הפריטים הנלווים כמו הארנקים, מחזיקי במפתחות, הצעיפים היפייפיים, משקפי השמש ובשנים האחרונות נעליים ובגדים. אני אוהבת לבקר בחנויות ברחבי העולם, חנויות שהן כמוזיאון מעוצב. בכל ביקור אני בודקת את הקולקציות החדשות, מסתכלת בחיבה רבה על התיקים הקלאסיים, מסתכלת על הנעליים, הבגדים, ובאופן כללי על העיצובים של החנויות, שמשתנה מחנות לחנות. נעים להסתובב בחנויות של המותג, הן רחבות, צבעוניות, אלגנטיות ונעים להסתובב בהן ולחשוב מה אני רוצה לקנות שם.

חם מהתנור

ב”ווג פריז” התפרסם החודש תוצר חדש של שיתוף הפעולה הפורה בין הבימאית סופיה קופולה, ידידתו של מארק ג’יקובס, מעצב הבית של לואי ויטון. התוצר הוא תיק יפייפה, במהדורה מוגבלת, שיימכר אך ורק בפריז, סופיה קופלה והתיק בעיצובה:

התמונות לקוחות מ”ווג פריז”


חנות “לואי ויטון”  בקניון רמת אביב

בשיטוטי בקניון רמת אביב שמחתי לגלות את השלט המבשר על פתיחת  חנות של בית האופנה ,לואי ויטון” בקומה השנייה של הקניון. חיכיתי בסבלנות ואכן ב-יוני האחרון נפתחה ברוב פאר החנות החדשה, והגדולה כמעט פי 3 מחנות המותג, שנסגרה בככר המדינה.

הכניסה לחנות החדשה:

לואי ויטון ברמת אביב

 

מריה זובר מספרת על החנות החדשה

על פתיחת החנות החדשה אמרה מריה זובר – מנהלת כללית של אזור יוון, קפריסין וישראל ב”לואי ויטון”: “תל אביב היא אחת הערים המרגשות בעולם והלקוחות שבה מחפשים את האיכות והשירות הטובים ביותר. ההיסטוריה שלנו היא במוצרים שלנו, איכות ומלאכת אומן הם שני ערכים שמאוד יקרים  ל”לואי ויטון”, אנו שמחים להכריז על המעבר של החנות לכתובתה החדשה, שהינו צעד חדש עבור “לואי ויטו”ן בישראל.”

ההיסטוריה של בית האופנה “לואי ויטון”

בשנת 1854 ייסד לואי ויטון חברה למזוודות וארגזי נסיעה גדולים, ופתח את החנות הראשונה שלו בפריז. את הפריטים הוא יצר באנייר, שליד פריז, בסדנה שהקים ליד בית המשפחה. עד היום המפעל הזה פעיל ומיוצרות בו מזוודות. בתקופה ההיא נערכו הנסיעות בעיקר באוניות וכרכרות, והמזוודות שהיו בנמצא היו עשיות עור, שהיה חדיר למים. כדי למנוע כמה שיותר את הרטבת המטען היו מיצרים פינות עגולות למזוודות. עם הזמן לואי ויטון המציא חידושים בנושא המזוודות: יישר את הפינות של המזוודות וארגזי הנסיעות שלו, כך שניתן היה לערום אותם אחד על השני. כמו כן הוא ציפה את המזוודות בקנבס מיוחד שהיה פחות חדיר למים, ואכן המזוודות שלו עשו חייל!  ב-1888 הוא השיק את האריג המיוחד עם הכיתוב:  “ל. ויטון, סימן רשום”. בשנת 1896, לאחר מותו של לואי ויטון , יצר לכבודו, בנו ג’ורג’ ויטון את סמל ה-LV המפורסם: עם ציור הפרח בעל 4 עלי הכותרת ולידם יהלום בתוך כוכב. זה היה הלוגו הראשון בעולם. המונוגרמה הזו נוצרה לשם  מניעת חיקויים של המוצרים, מה שכמובן לא עזר כי התיקים של לואי ויטון הם מהפריטים שמזייפים אותם ללא הפסקה. בית האופנה מנסה כמובן להילחם בחיקויים הללו, אך במזרח אין הפסקה. ללקוחות מובהר שאין שום אחריות לשום תיק שנקנה בכל מקום אחר למעט, בחנויות של בית האופנה עצמו. לכל תיק שנקנה בחנויות של ,לואי ויטון” יש מספר סדורי רשום. בית האופנה “לואי ויטון”הפך עם השנים לסמל של נסיעות וטיולים, של אומנות בנושא מילוי הצרכים המיוחדים של המרבים בנסיעות, שחשובה להם הנוחות והאסתטיקה הבלתי מתפשרת. ארגז נסיעות שמוצב לתצוגה בחנות החדשה:

לואי ויטון ברמת אביב



עם הזמן החלו אנשים לנסוע יותר ויותר ברכבות ואחר גם במכוניות, וב”לואי ויטון” החלו לייצר תיקי נסיעה גדולים, תיקים שמיוצרים עד היום. במרכז החנות החדשה מוצגים מגוון של אפשרויות אריזה בתיקים שונים: מזוודות בגדלים ובצורות שונות, חידושים כמו-מזוודת Zephyr שלה 4 גלגלים, מזוודות וינטאג’,טרולים בגדלים שונים, תיבות לאריזת כובעים ותיקי נסיעה מהדגמים הקלאסיים עד המעודכנים של היום.

לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב

לואי ויטון ברמת אביב 

תיקי אייקון ונעלי אייקון של לואי ויטון

 

תיק נסיעה, שהוא תיק אייקון:

לואי ויטון ברמת אביב



לואי ויטון יצר עם השנים 9 תיקי אייקון. את התיקים הללו ממשיכים לייצר כל השנים, ומידי פעם מעצבים גרסאות חדשות שלהם. תיק הנסיעה הזו הוא אחד מתיקי האייקונים. החנות מחולקת לאזורים שונים – של נשים, גברים, אזורים משותפים ואזור מכירה מיוחד, הנמצא בחדר אינטימי, חם ומזמין. החומרים מהם בנויה החנות מאד מתוחכמים, אך הם לא קרים ומרוחקים, אלא ההפך, נותנים הרגשה חמה ונעימה למבקרים. הקירות מצופים בעץ, המדפים נותנים הרגשה שהם צפים באוויר, נישות הגבס הן בצבעי שנהב והתאורה מאד חמה.

תמונה ממרכז החנות:


צילום של איתי סיקולסקי, שטרן אריאלי  יח”צ

סיור בחנות החדשה

לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב



הנעליים בתמונה התחתונה נקראות  !Oh Really , והן נוצרו לראשונה ב-2010. גם הן הפכו לדגם שהוא אייקון והן מיוצרות מאז ונמכרות בבית האופנה. על העקב נמצא מנעול זהב עם החתימה של לואי ויטון, בדיוק כמו החתימה שנמצאת על התיקים. הנעליים מיוצרות בעבודת יד באיטליה. בחנות בתל אביב לא נמכרים בגדים. הבגדים נמכרים במעט סניפים בעולם. את הבגדים מעצב לבית האופנה מארק ג’ייקובס, שמונה למנהל האומנותי של “לואי ויטון”  בשנת 1997. שנה לאחר מכן ב-1998 כבר הציג אופנת פרט-אה-פורטה “מוכן ללבישה”, בגדים שהם נגישים יותר לקהל הרחב.

החלק הגברי של חנות לואי ויטון

ניכנס לאווירה הגברית של החנות:

לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב

לואי ויטון ברמת אביב


החלק הנשי בחנות של “לואי ויטון”

ב-1892 יצר לואי ויטון את תיק היד הראשון לנשים. עברה מאז יותר ממאה שלמה, ותיקי הנשים של “לואי ויטון” מיוצרים במרץ רב. תיקי האייקונים נוצרו כולם בשנות העשרים של המאה שעברה. התיקים  הקלאסיים הללו ממשיכים איתנו עד היום. הם מתעדכנים עם השנים, הצבעים משתנים, הם מיוצרים לעיתים מעור, ולא רק מהבד המיוחד של בית האופנה.

לואי ויטון ברמת אביב



תיק ALMA הוא אחד מתיקי האייקון:

לואי ויטון ברמת אביב

תמונות של התיקים משטרן אריאלי יח”צ



תמונות נוספות מהקולקציות המוצגות בחנות:

לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב



שיתופי פעולה של המותג עם אייקוני תרבות שונים

מידי פעם מתקיימים שיתופי פעולה עם אייקונים אופנתיים, כמו במקרה הנוכחי, שציינתי בתחילת הפוסט,  עם סופיה קופולה. שיתופי הפעולה הם מגוונים החל מיצירת של תיק בודד ועד שת”פ רחב יותר,  כמו במקרה של האומנית היפנית יאיווי קוסאמה, שמרק ג’ייקובס מכיר באופן אישי, ובחר בה כדי לעצב עימה קולקציה יפייפיה וייחודית ביותר של תיקים, ואביזרים רבים (על כך כתבתי כאן). הקולקציות המיוחדות הללו הן חד פעמיות וכאשר מסתיימת המכירה אין יותר בנמצא פריטים של אותה קולקציה בחנויות.

החדר האינטימי

בקצה החנות ישנו חדר פרטי שסגור בדלתות עץ חומות. החדר אינטימי, מעוצב בחום עם שטיח נעים, כורסאות מזמינות ותצוגה מרשימה של תיקים מיוחדים במינם, קופסאות נסיעה מיוחדות לתכשיטים, לבקבוקי יין וכוסות ולאוספי שעונים.

החדר האינטימי, צילום של איתי סיקולסקי, שטרן אריאלי, יח”צ

קיר התיקים בחדר האינטימי ישנה תצוגת תיקים משתנה. יש שם תיקים משולבים עם עורות אקזוטיים מיוחדים במינם.

לואי ויטון ברמת אביב
לואי ויטון ברמת אביב

האביזרים של לואי ויטון

למותג יש אביזרים נלווים, לנשים ולגברים. בין האביזרים ניתן למצוא משקפי שמש, צעיפים, מחזיקי מפתחות ומטפחות.במחלקת הצעיפים – הצעיף הפך לתמונה:

לואי ויטון ברמת אביבלואי ויטון ברמת אביב

לואי ויטון ברמת אביב



מקווה שנהנתם מהסיור בחנות החדשה לפחות כמוני. אני בטוחה שאשוב לבקר בה.

תודה לרונית שטרן משטרן אריאלי יח”צ, על הסבלנות הרבה ועל העזרה בקבלת החומרים. תודה לארי זיפר מנהל החנות, שהקדיש לי מזמנו באדיבות רבה.

האתר הרשמי של המותג “לואי ויטון”:

5 מחשבות על הפוסט ““LOUIS VUITTON” – “לואי ויטון” – חנות חדשה ברמת אביב

  • תגובה photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי 25 ביולי 2013 בשעה 20:12

    רציתי ואני עדיין רוצה תיק של לואי ויטון. התלבטתי אם לקנות אחד בנסיעה שלי עכשיו לארה"ב אבל בסוף החלטתי שאמתין עם זה קצת. במקום זה קניתי דברים אחרים ושווים מעור 🙂

  • תגובה ציפי לוין 26 ביולי 2013 בשעה 14:58

    הי שרונה גם אני כמוך, רציתי ורוצה. אני מקווה שאקנה, אמרתי לאבי שלכוד יום הולדת עגול אני כנראה אקנה. מה שראיתי שהמחירים אולי יקרים מאד לתיקים הנורא מיוחדים אבל למעט יותר "פשוטים" אין באמת פשוט אפשר להסתדר! מאחלת גם לך!! וגם אני קניתי בלונדון תיק של אורלה קיילי-מהמם!

  • תגובה ורד בן-סימון 27 ביולי 2013 בשעה 19:53

    פוסט מקסים, מותג מנצח
    ובינתיים אני משתדלת ליהנות מהלואי הוינטג שלי עד שיהיה לי לרכוש אחד גדול מהחנות ממש..;)

  • תגובה ציפי לוין 28 ביולי 2013 בשעה 12:15

    תודה ורד יקירה, הלואי וינטג' שלך אכן מקסים, וכיף שיש לך אחד. ומאחלת לך אחד חדש!

  • תגובה יוני 26 בינואר 2015 בשעה 11:22

    ללואי ויטון יש את תיקי הנסיעה הטובים ביותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *