לונדון איי – London Eye הגלגל הענק של לונדון

בערב הראשון ובבוקר השני לשהותנו בלונדון הבנו שמזג האוויר הנפלא ילווה אותנו בכל הטיול. המטריות ישארו במזוודות, והבגדים הקצרים יחגגו. כל יום יהיה יום טוב לטיולים!

נוסעים לגלגל הענק

ביום השני לחופשה שלנו נסענו לתחנת ווטרלו, שנמצאת מול הביג בן והפרלמנט הבריטי, וזאת כדי להגיע ללונדון איי- לגלגל הענק. התלבשנו עם בגדים קצרים, ואני הוספתי את הצעיף שלי. אני מרגישה טוב שיש לי משהו קטן שיכול לחמם אותי כשמתקרר. רואים בתמונה את השימחה בעיניים שלי ואת האמונה שהקפה יהיה טוב (ולא, הוא לא היה אז טוב 😊, העיקר האמונה). הרבה אהבות משותפות למבוגרים ולילדים. אנחנו, המבוגרים, הרי כולנו היינו פעם ילדים. לכמעט כולנו נשארה האהבה להיכנס לגלגל ענק ולראות את הנוף המסחרר מלמעלה! הרבה אהבות משותפות למבוגרים ולילדים. אנחנו, המבוגרים, הרי היינו פעם – ילדים. לכמעט כולנו נשארה האהבה להיכנס לגלגל ענק ולראות את הנוף המסחרר מלמעלה!

יוצאים מהטיוב, הולכים מעט קדימה לעבר הגשר שעל נהר התמז, מול הביג בן, ומתחילים לצלם הצטלם. הגלגל יחכה. לא היה שם אדם מבוגר, צעיר, יחיד או זוגות,  שלא הצטלמו. מידי פעם ניסה לעבור בין נחשול האנשים תושב מקומי ממהר, ומידי פעם תפסו גם אותו בבקשה שיצלם זוג על הגשר כשגבו לגלגל הענק. הביג בן הוא בניין יפה, כך גם הפרלמנט, וכולם מצלמים אותו ומצטלמים עמו, גם אנחנו.

London Eye

הסתובבנו וצלמנו את הלונדון אי, שעומד מעל הנהר התמז. הוא ענק ומרשים במיוחד. בגובה של 135מ’, זהו הגלגל הענק  הגבוה באירופה ועד 2006 גם היה הגבוה בעולם.  מפעילה אותו בריטיש אירוויז- חב’ התעופה הבריטית. יש לגלגל 32 תאים, גדולים מאד, לכ-25 אנשים. הוא בנוי כבועה שקופה וגדולה, וספסל ארוך מוצב באמצע לנוחות הנוסעים. יכולים לנסוע בו בו זמנית 800 איש. הגלגל אינו עוצר את סיבובו כדי לאסוף נוסעים. מהירותו איטית דייה כדי שהנוסעים יוכלו להיכנס אל התא ולצאת ממנו תוך כדי תנועת הגלגל.

אחרי הצילומים, כשתאוות התיעוד באה על סיפוקה, אנו צועדים לעבר הגלגל. יורדים לרציף, שיש בו מסעדות וביניהן מקדונלדס (מקום טוב לשירותים), חנויות מזכרות, כשאחת מהן, התבררה כאיכותית וזולה הרבה יותר מאלו של אוקספורד, ולכן קנינו בה כובעים לניצן ולתומר.

London eye

צילומים של  London Eye מלמטה ומלמעלה

על הרציף נמצא גם האקווריום, שהיה גם הוא בתכנון שלנו. הגענו למקום קניית הכרטיסים, שהתבררו ככרטיסים בודדים או משולבים. אנחנו עמדנו בתור הארוך, שלקח כעשרים דקות. הבריטים המתחשבים מציעים גם תור אקספרס לקניית הכרטיסים ולעלייה לגלגל, אבל זה כרוך בתוספת של 10 פאונד לאדם, דבר שהיה לנו מיותר. קנינו כרטיס שהיה משולב עם כרטיס לאקווריום, ולניצן ולאבי משולב גם עם מאדם טוסו, מוזיאון השעווה (אני ויתרתי על מוזיאון השעווה, תכננתי להגיע למקום אחר).  הכרטיסים המשולבים מוזילים את העלות וכן מקצרים את התורים. לאחר קניית הכרטיסים עוברים לתור, המסודר להפליא לעליה לגלגל.

התור הזה לקח כארבעים דק’, והתנהל למופת, כראוי לבריטים. נכנסנו לבועה שלנו, וכל אחד תפס עמדת צילום. הגלגל מטפס מאד לאט, ובקושי מרגישים את התזוזה העדינה שלו. התחלנו כולנו לצלם בהתלהבות, כי התצפית יפייפיה. נהר התמז, הסירות השטות בנהר, ווסטמיניסטר, הביג בן ובקינגהם פלאס מאחור. הסיטי של לונדון, בתים וגנים. הכל כל כך יפה שם למעלה!

זו התמונה כשהבועה שלנו בשיא הגובה שלה:

London eye

ממשיכים את הסיבוב ויורדים למטה:

הסיבוב של הגלגל הענק הסתיים והבועה שלנו הגיעה למטה. הסיבוב הוא איטי והוא לוקח חצי שעה. אני יכולה לאמר שהחצי שעה הזו מאד מהירה, והיא מרגישה הרבה פחות.  זו היתה חוויה מקסימה. כולנו מאד נהנינו וזו חוויה מאד מומלצת!

קישור לאתר הרשמי של הלונדון איי:

londoneye

4 מחשבות על הפוסט “לונדון איי – London Eye הגלגל הענק של לונדון

• תגובה veredstyle 15 באוגוסט 2013 בשעה 22:09

איזה כיף לכם! שמחה שנהניתם כך 🙂
    נשיקות וסופ"ש מקסים יקירתי!

• תגובה ציפי לוין 18 באוגוסט 2013 בשעה 5:36

ורד יקרה,אכן נהנינו ביותר!! נשיקות ושבוע מקסים!

• תגובה ורד בן-סימון 18 באוגוסט 2013 בשעה 6:37

ציפי ,
    המבינה שצילמת את המונית בצבע זהב בשבילי?? מאוהבת בה.
    תודה על הרשמים מהגלגל הענק . מרגישה שהייתי בו…

• תגובה ציפי לוין 18 באוגוסט 2013 בשעה 8:12

הי מותק, גם אני התאהבתי בה! אני עובדת על עוד רשמים, משחזרת לעצמי את הטיול מחדש….נשיקות!