ברלין – BERLIN: עשרה טיפים נחוצים!

בדרך לברלין עוברים בשדה התעופה, זה גורם גם לי שמחה אמיתית. זה הרגע שאני מרגישה שהחופשה התחילה.

אחרי שחזרנו מחופשה נהדרת בברלין, הרגשתי צורך להעלות על הכתב מספר טיפים, שלדעתי חשובים לכל מי שמגיע לשם:

עשרה טיפים נחוצים לנוסעים לברלין

1. להתחבר למפעיל שמעניק אינטרנט ושיחות חינם. יש כאלה, במחירים סבירים, וזה מאפשר חופשה מאד מהנה ופשוטה, וברלין מרושתת באינטרנט יעיל, כמעט בכל מקום.

2. למבלים 5 ימים ומעלה בברלין, עדיף לרכוש כרטיס נסיעה שבועי. יש גם כרטיס עם הנחות למוזיאונים ולסיורים ואז הוא יקר יותר. 29.5 יורו (BVG – כרטיס רגיל ללא ההנחות) שמעניקים חופש גדול להסתובב בעיר, בכל סוגי התחבורה (למעט אופניים) ולהיות הכי ספונטנים שאפשר.

3. להתקין את אפליקציית Citymapper בסמרטפון, הטיול בעיר הזרה הופך לחגיגה קלילה. פותחים את ה-GPS, מכניסים את שם המקום או הכתובת, ובוחרים דרך הגעה רצוי (אנחנו מעדיפים את האפליקציה הזו, אם אתם מעדיפים אפליקציה אחרת אין עם זה בעיה, רק אל תשכחו להתקין אותה).

4. להצטרף לסיורים בעברית, באוטובוס, ברגל, במעט יורו או בקצת יותר, או באנגלית בחינם.  העיר הופכת למובנת, האתרים הרבה יותר מעניינים, ומקבלים טיפים מעולים מהמדריכים.

5. לבדוק שעות הגעה של בתי קפה מומלצים, ולא להיות ספונטנים (כמו שאנחנו היינו). רובם נסגרים ב18:00. תאמינו לי זה מאכזב!

6. ברוב המקומות שהיינו קיבלו כרטיס אשראי. צריך להצטייד במזומן כי יש אפשרות שלא יקבלו אותם בבתי קפה קטנים, חנויות שאינן קשורות לרשתות וכו’.

7. לא להיבהל שברלין נראית כמו אתר שיפוצים בינוני. קודם כל כי גם תל אביב נראית ככה, אז ההרגשה ביתית למדי, ושנית כי זה לא מפריע לדבר. אפילו מוזיאון הפרגמון המשתפץ פתוח, ולראות שם את שער אישתר זו חוויה מרהיבה.

8. לבחור מלון ממוזג. הקיץ הברלינאי מגיע לטמפרטורות של מעל 30 מעלות. אומנם יבש מאד, אך חם. ברשתות הגדולות ובמלונות הגדולים יש מזגן. לנו זה מאד הועיל.

9. זו המלצה אישית, אבל אבי ואני מקפידים עליה בכל עיר אליה הגענו, ולא הצטערנו עליה מעולם. ההמלצה היא להזמין עם החדר גם ארוחת בוקר. המלון הברלינאי שלנו:NH Berlin Mitte הגיש לנו ארוחות בוקר מעולות ומגוונות. הארוחה מייקרת מעט את התשלום למלון, אולם מעניקה לנו חופש. יורדים לחדר האוכל, חוזרים לחדר ואז מתארגנים ליציאה ליום של הפתעות וריגושים!

10. תיהנו ותבלו טוב! תנוחו בפארק טירגארטן (אני מכנה אותו היער) ואולי תערכו בו פיקניק, תטיילו בשוקי הפשפשים היפים, תאכלו בשווקי האוכל הנהדרים, תראו חנויות עם דברים יפים וקצת תערכו קניות, תיכנסו למוזיאונים. תכינו שיעורי בית, האינטרנט מלא בעצות טובות וגם הספרים. ותמיד אפשר לחזור, ככה משאירים דברים טובים לטיול הבא!

ברלין - BERLIN: עשרה טיפים נחוצים!

 

מקווה שעזרתי לכם עם הטיפים ושאר הפוסטים שלי על ברלין. חופשה נפלאה! 

תגובות, הערות

אשמח לשמוע כל תגובה והערה לפוסט.

אשמח לשמוע מכם טיפים והמלצות נוספות, שחשובות לכל מטייל בברלין.

4 מחשבות על הפוסט “ברלין – BERLIN: עשרה טיפים נחוצים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *