DAFNI – המברשת המחליקה עם הפטנט הישראלי

תמונה שלי מברלין, אבי צילם אותי, בחופשה האחרונה שלנו בקיץ.

שיער חלק

וידוי: נולדתי עם שיער חלק, כמו בתמונה הזו.  כשהייתי ממש צעירה, בסוף התיכון נמאס לי לגמרי מהשיער  (המשעמם) שלי. בכיתה י’א קצצתי את השיער. לגמרי. כסח. הייתי מגיעה כל 3 שבועות לספר כדי שיספר אותי (כי הוא גדל ב-1ס”מ) והוא מצדו היה מתחנן – בבקשה, לא, תשאירי קצת. בכיתה י’ב נכנס לי רעיון חדש: תלתלים. נמאס לי מהשיער החלק שלי. רציתי נפח, רציתי שיער גלי, והדרך לכך היתה סלסול, שהיה אז כל כך נפוץ. גידלתי את השיער, ומספר חודשים לאחר הגיוס שלי לצבא הפכתי למתולתלת, כפי שרציתי. אני לא מביאה תמונות, נותנת לדמיון שלכם לעבוד. מאד אהבתי את התוצאה –

אחרי מריחת חומר עם ריח נוראי וישיבה של שעתיים – שלוש תחת מייבש עתיק יומין, השיער החלק שלי הפך למתולתל עם תלתלים קטנים. כעבור מספר ימים התלתלים הקטנים נפתחו  והם הפכו לתלתלים לגדולים, וכל השיער הפך לגלי, כמו שרציתי. בבוקר הייתי מרטיבה את השיער, מנפנפת אותו לכל הכיוונים, והולכת מאושרת לענייני היום. ככה, שלוש פעמים ברצף עשיתי פרממנט לשיער. אחרי 3 פעמים כאלה נמאס לי. חזרתי לעצמי, לשיער החלק, והשלמתי עם כך שמה שנתן הטבע, זה הכי יפה לי. מידי פעם, כששיעמם לי, קלעתי את כל הראש לצמות קטנטנות, וכשפירקתי אותן השיער היה גלי ומעט נפוח. גם כיום, כשאני הולכת לישון, והשיער עדיין רטוב, מידי פעם אני קולעת אותו לצמה, וקמה בבוקר עם שיער מעט גלי ובעל נפח.

להתנסות במברשת ההחלקה החדשה

את כל זה אני מספרת כאן, כי השבוע הוזמנתי להתנסות ב – DAFNI מברשת ההחלקה הישראלית. המספרות מלאות בנשים שבאות להחליק את שיערן, אם לאירועים חד פעמיים ואם באופן קבוע, בעזרת חומרים כימיים. חברות שלי מחליקות, ואני מכירה עשרות נשים וילדות שזו השאיפה שלהן, שיער חלק. במשך השנים שמעתי סיפורים, מחברות של אמי, על ההחלקה שהן עשו לשיערן עם מגהץ (אמיתי, של בגדים) וסירוק השיער באבועגלה  מוזרה (מעין ליפוף של השיער הארוך, הידוקו לקרקפת עם סיכות והליכה לישון כשהשיער עטוף). מה לא נעשה כדי שהשיער שלנו יהיה יפה יותר?

ב-1912 המציאו את המחליק הביתי, שלו 2 מוטות מחוממים, ובעיקרון המחליק רק השתדרג, אך צורתו לא השתנתה עד היום. חוץ מצורת המחליק, גם הנוחות לא היתה חלק עיקרי במכשיר. לשם החלקת כל השיער יש צורך בהחזקת קבוצה קטנה, הכנסתה למחליק, החם מאד, ואז העברת השיער במחליק. כך על כל הראש, פעולה שלוקחת לעיתים כחצי שעה ויותר, לפי אורך וסוג השיער.

אני הגעתי מוכנה להתנסות: ישנתי בלילה עם צמה, והשיער שלי קיבל צורה מעט מסולסלת. קיבלתי הסבר אישי, מפורט ביותר מלילך טל, בעלים ומנכ”ל משותף בחברת DAFNI. במהלך ההסברים, דפנה, שעל שמה נקראת החברה, הראתה לי איך להשתמש במברשת. בקשתי שיצלמו אותי במחצית,

כדי שתראו את הלפני והאחרי: 

ציפי לוין עם DAFNI - המברשת המחליקה עם הפטנט הישראלי 
ציפי לוין עם DAFNI - המברשת המחליקה עם הפטנט הישראלי
ציפי לוין עם DAFNI - המברשת המחליקה עם הפטנט הישראלי

 

כמו שזה נראה, המברשת הזו היא ממש פלא. בדקות היא מחליקה את כל השיער, וכמובן שאת שלי, אבל גם שיער מתולתל, של נסייניות שהיו לידי.

במחקרים שערכו מפתחי המברשת (מהנדס חשמל ישראלי – קובי גיא, ובתו מהנדסת אף היא, שרון רבי ואחותה דפנה גיא) הם גילו שזמן ההחלקה עם המברשת החדשה הוא 3-5דק’ בממוצע, לעומת 30-45דק’ בממוצע עם שימוש במחליקים הביתיים. משפחת גיא פיתחה אב טיפוס למברשת ונתנו אותו להתנסויות רבות, לבנות המשפחה והחברות, והיו תוצאות נלהבות. כיום, לאחר כשלוש וחצי שנים של פיתוח מושקת המברשת בארץ. השימוש במברשת מתבסס על הברשת השיער, פעולה שהיא טבעית לכולנו. המברשת נרשמה כפטנט עולמי, גם בסין, וקיבלה את אישורי התקינה הנדרשים – ממכון התקנים הישראלי, האירופאי והאמריקאי. 

צילום: יח”צ

 

הייחוד של מברשת ההחלקה DAFNI

חשיבות המברשת החדשה היא בהפיכת פעילות ההחלקה מדו מימד לתלת מימד. את המברשת מעבירים באיטיות מהקרקפת כלפי מטה, וכל השיער שנכנס למברשת מוברש ומוחלק. על השיער להיות יבש בעת ההחלקה, כי השיער סופח אליו כ-30% ממשקלו מים, ופעולת ההחלקה הופכת לייבוש איטי ולא בריא לשיער. כבר בחימום השיער ל- 160מעלות הוא משתנה. שיני המברשת הן שיני סירוק עשויות מחומר קרמי, המוליכות חום אחיד ואופטימלי של 185מעלות, בכל חלקי המברשת. מבחינת ההספק שלה הוא 400W. (מחליקים אחרים מגיעים גם ל-200-230 מעלות, חום מיותר לשיער, וההספק שלהם נמוך למדי: 50W).

נגעתי במברשת כשהיתה בשיא החום שלה והיא חמה מאד, אך לא לוהטת, כמו במחליקים הקרמיים, שמאד מסוכן לגעת בהם. הידית של המברשת לא מתחממת והיא נוחה מאד לשימוש. יש תאורה אדומה בחלק העליון של המברשת שהופכת לירוקה, כשהיא מגיעה ל185 מעלות וניתן להשתמש בה. לשם הבטיחות, אם מניחים את המברשת ללא פעילות, ושוכחים אותה מחוברת לשקע החשמלי, יש כפתור הגנה שמפסיק את פעילות החימום כעבור רבע שעה.

המברשת הושקה לנסיון בארץ לפני כשלושה שבועות, הגיעו אלפי יחידות שאזלו תוך מספר ימים. החברה הפיצה סרטון ביתי ברשתות והיו לו מליון כניסות ביום. ומאז כבר ראו אותו מאה מליון איש בכל העולם. כרגע המברשת חסרה במלאי, וישנן רשימות המתנה ברשת אפריל ושקם אלקטריק, שמפיצה את מוצרי אלקטרה. ניתן להירשם ברשימות ההמתנה, כשהצפי להגעת המשלוחים החדשים של המברשת הוא בנובמבר הקרוב.

המחיר המומלץ למברשת הוא 649שח, ויש לה שירות ואחריות על ידי היבואנית והמפיצה אלקטרה מוצרי צריכה. 

צילום:יחצ

השיער שלי חלק למשעי לאחר שימוש בDAFNI:

ציפי לוין עם DAFNI - המברשת המחליקה עם הפטנט הישראלי
ציפי לוין עם DAFNI - המברשת המחליקה עם הפטנט הישראלי

סרטון השימוש במברשת:

 

 


הדרך לשיער חלק נראית כל כך קלה עכשיו. אני נשארת עם השיער שלי, ומאחלת הצלחה לכל המחליקות!

קישור לאתר החברה:

DAFNI

 

2 מחשבות על הפוסט “DAFNI – המברשת המחליקה עם הפטנט הישראלי

  • תגובה Vered'Style 17 באוקטובר 2015 בשעה 12:14

    שמעתי על המברשת הזו כל כך הרבה וגם ממה שאת כותבת היא נשמעת מעולה.
    ממש בא לי כזו! השיער שלך נראה מדבים יפתי!!
    חבל שלא יכולתי להגיע להתנסות. פיספסתי גם אותך וגם את ההתנסות 😉
    נשיקות וחיבוקים יפתי <3

  • תגובה ציפי לוין 17 באוקטובר 2015 בשעה 17:36

    תוקה, את מאכזבת אותי קשות!! הייתי בטוחה שלזה תגיעי. זה היה בול בשבילך!! זה נפלא – מחליק מידי, קל ככ לשימוש, נוח, לא מחמם מידי. פשוט פטנטנ נפלא. אין מה לאמר. נשיקות!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *