שנה חדשה בפתח: עם לוח חזון מושלם בשבילי!

לפני שייגמר / מילים ולחן: עידן רייכל

לא לפחד להתאהב / שיישבר הלב / לא לפחד בדרך לאבד / לקום כל בוקר / ולצאת אל החיים / ולנסות הכול לפני שייגמר / לחפש מאיפה באנו / ולחזור בסוף תמיד להתחלה

למצוא בכל דבר עוד יופי / ולרקוד עד שנופלים מעייפות / או אהבה / מכל הרגעים בזמן / למצוא אחד לאחוז בו / להגיד שהגענו / תמיד לזכור לרגע לעצור / ולהודות על מה שיש ומאיפה שבאנו

לחבק אותה בלילה / כשהיא נרדמת / אז כל העולם נרגע / לנשום אותה עמוק / לדעת שתמיד / אני אהיה שם בשבילה

שנה חדשה בפתח: עם סדנת לוח חזון אצל תמרי ליבס

כשתמרי ליבס, מהבלוג הקסום והמומלץ:  Tamari & Me, התחילה להעלות בפייסבוק סדנאות שהיא מעבירה, לייצירת לוחות חזון, חשבתי שזה נשמע נפלא, אבל ממש לא מתאים לי. אני מאד אוהבת לוחות השראה. מכל דבר מסביב אני מקבלת השראה, ליצירה שלי, שהיא בעיקר הכתיבה. משיר, ממוזיקה, ממזג האוויר, מפרח שראיתי הרגע בגינה, מפיסת בד של מעיל בארון, מריח מוכר שמיד מעלה בי זכרון ישן. אני יכולה להמשיך ככה עוד ועוד, אבל הנה עצרתי.

לוח חזון, לעומת לוח השראה, שמעניק השראה לכיווני פעולה שונים, זה כבר עולם אחר. בלוח חזון יש לנו אפשרות לדמיין, לחשוב ואפילו ליצור את המציאות שלנו אבל כמו שאנחנו רוצים שתהייה. לנקוט עמדה, להציב גבולות, לשאוף למטרה, ליעדים שונים ולהשתדל להצליח! אמרתי לתמרי, שאני לא אוהבת לוחות חזון, כשאזרתי אומץ ונתתי לעצמי מתנה לשנה החדשה, השתתפות בסדנת לוחות החזון שלה.

כשסיימתי להכין את הלוח, בסדנה ובאתי להציג אותו, בחשש רב, גם שם הסברתי מדוע חשבתי שהסדנה הנהדרת הזו לא מתאימה לי, ואיך עברתי שינוי במהלכה. בלב שלם יכולתי להסביר מה יצרתי ומדוע הסדנה הזו התאימה גם לי.

סדנת לוחות החזון של תמרי מתחילה

אני אספר לכם איך השינוי התחולל, אבל מההתחלה: בבוקר מרגש לגמרי, התכנסנו 6 נשים, שכולן מגיעות מעולם העיצוב, הכתיבה והיצירה, בביתה היפה של תמרי. אכלנו ארוחת בוקר נהדרת שתמרי הכינה, עם צלחות שהיא יצרה, ארוחת שנתנה לנו אנרגיה להתחיל בסדנה:

מדגם מכל הטוב שקיבלנו:

סדנת לוח חזון אצל תמרי ליבס

 


תמרי חילקה לנו שקיות השראה שהכינה, הנחתה אותנו בסבלנות וחוכמה רבה, הסבירה, תמכה, תחמה, ליטפה, חיבקה, ואנחנו ישבנו ועבדנו. הכרנו, צחקנו, סיפרנו, נפתחנו אחת לשנייה, התרגשנו ותמכנו אחת בשנייה (הסדנה הזו דורשת תמיכה של המשתתפים בה. לא קל לכולם להיפתח, לשתף ולספר. נוצרת שם אינטימיות בין כל המשתתפים והתמיכה הופכת אז למשהו מובן מאליו). שלפנו תמונות משבועונים נפלאים, שתמרי הביאה, וצחקנו ללא הפסקה.

שקית ההפתעות, תמרי בפעולה, תמרי צילמה אותנו בפעולה:

סדנת לוח חזון אצל תמרי ליבס



הסדנה מובילה אותי

אני החלטתי לתת לסדנה להוביל אותי, ולא לחשוש מהתוצאות. תמרי הציגה בפנינו עשרות מגזינים ושבועונים. מצאתי שבועונים כל כך מעוררי השראה שתלשתי מהם דפים ללא הפסקה. מצאתי מילים שדיברו אלי, ורעיונות שהחלו לפרוץ החוצה. דברנו, צחקנו, שיתפנו, חששנו כולנו שיגמר לנו הזמן, לפני שנצליח ליצור לוח חזון מהדפים והמילים שנערמו לפני כל אחת על השולחן. תמרי החלה, בעדינות רבה, לתחום אותנו בזמנים. הסבירה שצריך להתחיל לחשוב מה כל אחת רוצה ליצור, שאין ברירה וחייבים להפסיק לתלוש דפים ולחפש מילים. היא לא אמרה במפורש, אבל אני הבנתי: שצריך להתייצב מול מה שהתת מודע שלי הציב בפני, ולהתחיל ליצור את לוח החזון שלי. בזמן היצירה של לוחות החזון, תמרי הסתובבה בינינו, עזרה והסבירה וענתה לכל אחת על השאלות, והחששות, ותחמה אותנו ונתנה לנו עצות מזהב. כל כך נהנתי!

הלב שלי בלוח החזון

החלטתי מה יהיה המרכז שלי, מה יהיו הצדדים והיכן יבואו המילים. בשנה שחלפה תפקדתי כאמא, כאשת איש, כמנהלת הבית, וכמטפלת סיעודית בנינה שלנו, כלבתנו בת ה-14, שהיתה מאד חולה, התעוורה בשתי עינייה ולבסוף נפטרה. בין לבין כתבתי בבלוג, נכחתי בהשקות, באירועים שונים ושמחים, גיליתי חנויות חדשות ומעצבים, עבדתי בשיתוף עם אנשים חדשים והעמקתי חברויות רבות שנים. זו היתה שנה עמוסת אירועים, טיולים בארץ ובחו”ל, שנה שבה, בעיקר בשל מותה של נינה, עברנו אני ומשפחתי טלטלה ריגשית. זו היתה השנה שבה חגגתי יום הולדת עגול, וביני לבין עצמי ידעתי שאני מתגעגעת לשינויים והתפתחויות חדשות.

לוח החזון שלי מכיל את כל הציפיות שלי. את הרצון להמשיך לכתוב ולצלם, לצלול בתוך ספרים כדי להמשיך ולגלות עולמות חדשים, את האהבה למוזיקה והאנרגיה הנפלאה שאני מקבלת ממנה. את הרצון להעמיק פנימה לתוכי, ולגלות רעיונות והזדמנויות חדשות, ובמקביל למלא את ההבטחה שהבטחתי לעצמי לצאת החוצה, מהמקום הבטוח ולמצוא מקומות נפלאים. אני רוצה להמשיך לטייל בעולם, ומידי פעם לחזור לערים האהובות עלי: פריז, ניו יורק, לונדון וברלין. וכן, סופ”ש ארוך ברומא, בעיקר כדי לאכול!!

סיום הסדנה והצגת לוחות החזון המוכנים

כל אחת בתורה הציגה את לוח החזון שלה והסבירה עליו. לי זה היה מאד קשה. כל התהליך של ההסבר של מה שנבע ממני היה קשה, אפילו שאני אדם של מילים. על עצמנו זה הרי הכי קשה לדבר. על הפנימיות, על מה אנחנו חולמים, מה השאיפות לעתיד. בסופו של התהליך הצלחתי להסביר ולתאר את מה שאני רוצה ואת מה שיצרתי, והכל עבר בשלום. קיבלתי חיזוקים ללא הפסקה מהבנות ומתמרי.

בתמונה העליונה אני מציגה את לוח החזון שלי. צילומים: מירב גביש.

בתמונה התחתונה מירב ואני מציגות את לוחות החזון שלנו:

ציפי לוין בסדנת לוח חזון אצל תמרי ליבס
סדנת לוח חזון אצל תמרי ליבס

 

אמרתי לתמרי, אחרי הסדנה, שהצלחתי לקחת את השבועונים המתאימים לי. תמרי ענתה לי, שאין מקריות ובמהלך הסדנה אני לקחתי את מה שחיכה לי. חשבתי על מה שאמרה ועניתי לה שהיא צודקת: יש כאן סוג של אירוניה –המקריות מסתכלת עלינו מהצד וצוחקת.

שמחה שלקחתי חלק בסדנה המעצימה הזו, וזו היתה בשבילי מתנה נפלאה ומומלצת כל כך לשנה החדשה שמתחילה לה מחר.

שמחה שהעזתי ופרצתי את הקופסה שלי.

שמחה שהייתי חלק מקבוצת נשים נפלאות, חזקות, חכמות ומוכשרות כל אחת בתחומה. שמחה שיכולתי להיפתח בפניהן, ושהן נתנו לי את הכוח להיות שם ולהבין שזה גם המקום הנכון שלי.

שמחה שהתמיכה היתה הדדית כי לא רק אני חששתי מהסדנה, ובכוח שהיא יכולה לתת לנו.

שמחה שהכרתי את תמרי היקרה לי, וברור לי ששום דבר לא מקרי.

קישור לסדנאות של תמר ליבס:

סדנאות, תמר ליבס

מאחלת לכולנו שנה אזרחית נהדרת, מלאה ביצירתיות, הפתעות טובות ויציאה לחופשי מהגבולות שאנחנו כל כך מסוגרים בתוכם.

!Happy New  Year

4 מחשבות על הפוסט “שנה חדשה בפתח: עם לוח חזון מושלם בשבילי!

  • תגובה מיכל בן ארי מנור 31 בדצמבר 2015 בשעה 19:44

    ציפי,
    זה פוסט נהדר שרואים וחשים שהוא נכתב הישר מהלב!!!!

    מאחלת לך ש2016 תהיה נפלאה אלייך.

    היה כייף גדול להתראות אחרי כל כך הרבה שנים ולעבוד לצידך בסדנה.

  • תגובה חן סיון 1 בינואר 2016 בשעה 17:35

    אני כבר קצת מכירה את הבלוג שלך, ציפי. רק קצת
    בפוסט הזה הבאת את כולך, כולל לוח החזון היפהפה, ואת הנוכחות הטובה שלך בסדנה, ואת החוויה שעברת שם, ובדרך אליה
    נראה שיש לנו הרבה הרבה מהמשותף
    כשראיתי את הלוח שלך מאד הזדהיתי עם הויז'ואל ועם המסרים המיללוליים שכללת בו
    היה טוב ונעים לחלוק איתך את הבוקר הזה, ואת החוויה המיוחדת

  • תגובה תמרי 4 בינואר 2016 בשעה 18:09

    ציפי…גברת לוין שלי… באמת שאני לא יודעת מה לומר לנוכח הפרגון העצום שנתת לי בפוסט הכל כך יפה ומרגש הזה.
    קודם כל תודה, מעומק ליבי השארת אותי חיוך ענק.
    הכרנו את ואני כאן, בוירטואלי ואיזה כיף שהרגשנו שצריך גם לצאת החוצה ולהכיר באמת.
    את אישה מדהימה, מלאה בכל כך הרבה אנרגיות טובות, באהבת האדם החי והחיים. בעין חדה ורגישה את ניגשת לכל כך הרבה דברים לכאורה יומיומיים בחייך תמיד אופטימית תמיד מחייכת. תמיד חזקה.
    יצרת לעצמך לוח חזון שהשאיר גם אותי מופתעת. לוח מלא בעוצמה בתשוקה בשמחה וגם בעצב. יש בו הכל. כמו בחיים. לאט לאט הוא השתנה ועבר תהליך יוצא דופן שאני ראיתי מהצד והוא יצא מושלם.
    הלוח הזה הוא את. בלי חסמים, בלי גבולות. פשוט המהות שלך והחלומות שלך.
    תמשיכי לאהוב את החיים בכזו רגישות ותבונה. מה יש לך גברת לוין? כל כך כל כך הרבה!!
    חיבוק גדול ציפי ושוב המון המון תודה זה לא מובן לי מאליו כל הפרגון והאהבה הזו שהרעפת עליי כאן.
    תמרי
    Like · Reply · 1 · 15 mins · Edited

  • תגובה ורד בן-סימון 4 בינואר 2016 בשעה 18:42

    ציפי,
    עוצמתי ביותר, ציפי שמחה מאד בשבילך…
    לחייך !!
    אוהבת מאד, ורד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *