“עץ המשאלות” מגשימים שולחנות!

נוף תל אביב ממרפסת במגדלי שרונה, ביום אביך במיוחד

ביום קר ואביך הוזמנו למפגש היכרות עם חברת ‘עץ המשאלות’. המפגש נערך בביתה של חני נחמיאס, פרזנטורית המותג, בביתה שבמגדלי שרונה. לצערי האובך השפיע על כך שהתמונות מהמרפסת בקומה ה-27 היו קצת עכורות ולא מראות את היופי של גגות העיר תל אביב. התכנסנו סביב השולחן הערוך לארוחת בוקר קלה.

 

הקשר של חני נחמיאס ל”עץ המשאלות”

חני נחמיאס התגלתה כחביבה ונעימה מאד והסבירה לנו מעט על המותג, אליו התוודעה כאשר הזדקקה לשולחן גדול מאד לאורחיה הרבים. כשתכננה עם משפחתה את המעבר לבית חיפשה חני שולחן שיהיה בעל מספר פונקציות חשובות: שלא יתפוס הרבה מקום, שיוכל לגדול מספיק עבור כמות רבה של אנשים, שיהיה נוח לישיבה, שיפתח בקלות וכמובן – שיהיה מעוצב יפה. את כל הפתרונות היא מצאה כאשר הגיעה למפעל של המותג ‘עץ המשאלות’.

איך נוצר במותג “עץ המשאלות”

לאחר ההסברים של חני הסביר לנו עופר זוהר, הבעלים, פרטים חשובים על מפעל האומן שלו. זה מפעל עם סיפור משפחתי ותיק – שלושה דורות של אומני עץ, והוא קיים כבר מעל 75 שנים. בתחילתו של המפעל יוצרו בו כל סוגי הריהוט, ולפני כשלושים שנה החלה ההתמחות בשולחנות לפינות אוכל, והפכה לעיסוק היחידי של המותג. עופר סיפר לנו שההתמחות בייצור שולחנות לפינות אוכל נוצרה לאחר מפגש עם בחור גידם, שביקש ליצור עבורו שולחן נפתח, שהייחוד שלו הוא בכך שניתן לפתוח אותו ביד אחת. הוא ניפצע בעת שהיה טייס במלחמה, ועופר היה נחוש למצוא לו פתרון. בתקופה ההיא לא היתה בארץ אפשרות כזו, ועופר תכנן לו את השולחן שביקש. מאז עברו הרבה שנים והרבה מאד תכנונים חדשים ופטנטים. השולחנות של המותג זוכים מידי פעם בפרסים על חדשנות ועל עיצוב. בשולחנות יש מגרות נסתרות שמהן נמשכים החלקים המאריכים, רגליים נסתרות, ארונות נלווים על גלגלים, מסילות מיוחדות ועוד אפשרויות עיצוב שונות.

השולחן של חני הוא מדגם ‘מטריקס’. העיצוב שלו מינימליסטי והוא בנוי מעץ אלון. גודל השולחן הסגור הוא 1.25X1.25מ’ והוא נפתח עד לפי ארבע מגודלו המקורי. ניתן להושיב סביבו בנוחות 30 סועדים (חני סיפרה שהחלום שלה היה 26 סועדים, והיא קיבלה בונוס לחלום שלה). לשולחן הזה יש מגירות נסתרות ועוד ארגז נייד להרחבות. על השולחן הזה יושבים בנוחות רבה והרגליים שלו מצד אחד רחוקות מרגלי הסועד ומצד שני מאד חזקות ויציבות. צילמתי את שלבי הסגירה שלו:

 

מדבריו של עופר על המותג

” ‘עץ המשאלות’ היא חברה המתמחה במגוון פתרונות אירוח, עיצוב וייצור שולחנות אוכל יוקרתיים ומשובחים הנפתחים לעשרות סועדים. מאחורי כל שולחן מושקעים מחשבה, רגש וחדוות יצירה בכדי לתת מענה נוח ופרקטי המשלב עיצוב חדשני ומקורי. כל שולחן מיוצר בהתאם לצרכי הלקוח ומותאם לדרישותיו. יש לנו יכולת להבין את האחר ולחבר את זה לפתרון. אנו יודעים לתת מענה לכל צורך של הלקוח ומלויים אותו לאורך כל תהליך היצירה. כך אנו מגשימים את המשאלות”.

דוגמאות נוספות לסוגי שולחנות של החברה:

 

 

פיתוחים חדשים של “עץ המשאלות”

לחברה יש פיתוח מיוחד לגבי הרגליים של השולחנות: “פיתוח נוסף וייחודי של ‘עץ המשאלות’ הינו צורת הרגליים של השולחן. רגלי השולחן זזות בו זמנית עם פתיחת השולחן למשנה יציבות ובטיחות בעת
הגדלת השולחן. בנוסף, הרגליים פנימיות ומאפשרות ישיבה נוחה ללא הפרעה”. עופר ממשיך ומספר שתהליך העבודה במפעל הוא מקצועי מאד, וכל עובד מתמחה בחלק ספציפי של הכנת השולחן. טכניקת הייצור היא מסורתית וידנית, בשילוב של טכניקות חדשות ומתקדמות. המפעל נותן כבוד גדול לעץ ולמראה הטבעי שלו. במפעל משתמשים בחומרים הכי טובים שיש: בעיקר בעצי אלון, אגוז אמריקאי,
אגוז אפריקאי ומהגוני. משתמשים בלקות הכי מתקדמות בעולם שהן עמידות נגד שריטות ומכילות מסנני קרינה. ברגלי השולחן מורכבות דיסקיות טפלון מיוחדות כנגד שריטות. המפעל הוא משפחתי בעיקרו, והייצור נעשה כולו בארץ.

השולחן הענק של חני קופל בקלילות, החלקים שלא נכנסים למגרות הנסתרות קופלו לתוך מגירה גדולה נוספת וגולגלו למחסן הקטן שבבית. הכיסאות קופלו וניתלו באופן מסודר, גם הן במחסן, ופינת האוכל סודרה במהירות, כאילו לא ישבו כאן לפני רגע כ-30 איש סביב השולחן.

אני מצאתי כאן פתרון מעולה לארוח רב משתתפים, שברגע שהם עוזבים את הבית מקפלים את מרכז האירוע ולא נודע כי בא אל קירבו.

אני מביאה סרטון קצר שמראה מקצת מתוצרי המותג:

 


קישור לאתר החברה:

“עץ המשאלות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *