טו בשבט הגיע ואני יצרתי עם בקבוקי חלב

ערכת מחזור בקבוקים לכבוד ט”ו בשבט

לכבוד ט”ו בשבט התקבלה בביתי ערכה שכללה: בקבוקי חלב מלאים וריקים של יטבתה, ספרי צבע, נצנצים למיניהם, חוטי שפגט צבעוניים, וושי טייפ שונים.

בקבוקי החלב של יטבתה

בקבוקי החלב החדשים הם פרי פיתוח שנמשך שנתיים במחלבות יטבתה. לחלב מוספים ויטמין D וסידן, והבקבוקים לבנים ומעט שקופים. ניתן לראות דרכם את כמות החלב שנצרכה. נוח מאד לשימוש, וזה מהנסיון שלי. הייחוד הנוסף בבקבוקים הוא שניתן למחזר אותם, לעומת אריזות הקרטון שלא ניתנות למחזור.

יצירה מבקבוקי חלבה

יטבתה פנו לדנה ישראלי המקסימה, ובעזרתה הכינו ערכות, ליצירת אגרטלים בשיטת של DIY (יצירה עצמית).

מי שמכיר אותי יודע שבדרך כלל אני לא מסתפקת במה שאני מקבלת. די מהר המחשבה שלי התעופפה לכיוונים שונים ולסקלת צבעים אחרת ממה שקיבלתי. לערכה שקיבלתי הוספתי חוטי שפגט משלי בצבעים חומים, דבק פלסטי לבן פשוט, מכחולים, מספריים וסכין חדה. כמו כן, מכיוון שמדובר בט”ו בשבט, יצאתי לקושש עלים וקצת חומרים מהטבע.

בקבוקי החלב המלאים וחומרים מהטבע:

טו בשבט הגיע ואני יצרתי עם בקבוקי חלב (צילום: ציפי לוין)

 

שלבי הכנת האגרטלים

הרעיון שלי היה ללפף את חוטי השפגט סביב הבקבוקים, להוסיף להם מעט חומרים מהטבע, וכך ליצור 2 אגרטלים חדשים, שקשה יהיה לדעת איך הם נראו מלכתחילה.

בשלב הראשון חתכתי את צווארם של הבקבוקים. השתמשתי בסכין, דומה לסכין יפנית, חדה מאד. אם עובדים עם ילדים חייבים להיזהר, ולדאוג שהם לא ינסו לחתוך את הבקבוקים לבדם. הבקבוקים מאד חלקים, ומעט דקים, וצריך מצד אחד להיזהר לא להיחתך ומהצד השני להיזהר ולא לקמט או לשבור את הבקבוק בשלב החיתוך.

בשלב השני התחלתי למרוח בעזרת המכחול העבה דבק פלסטי לבן פשוט סביב הבקבוק. אני עבדתי בשיטה של מריחת דבק וליפוף חוטי השפגט, בכל פעם בשיכבה קטנה. ככה ניתן לשלוט היטב על ההדבקה והליפוף.

הבקבוק הראשון לקראת סיום הליפוף:

טו בשבט הגיע ואני יצרתי עם בקבוקי חלב (צילום: ציפי לוין)


החוטים המלופפים נדבקו לבקבוקים, אולם לעיתים היו נוצרים רווחים ביניהם, והיה צורך לשים לב ולהדקם היטב אחד לשני. כאשר מגיעים לקצה החוט, צריכים למרוח עליו דבק נוסף כדי שההדבקה תהייה חזקה והחוט לא יזוז ממקומו. לא צילמתי את שלב הדבקת הבקבוק השני, פשוט כי האצבעות שלי היו מרוחות בדבק ואני העדפתי שהעבודה שלי תהייה בשליטה, ללא עצירות נוספות.

השלב האחרון של ליפוף החוטים, בשני הבקבוקים היה חופשי, בעיקר כדי לתת מראה מעט רפוי, קצת כמו צעיף חורפי. בשלב הסופי של הכנת האגרטלים הוספתי את העלים עם הפירות האדומים, שקטפתי בגינה, וקשרתי אותם על הבקבוקים בחוטי שפגט נוספים. בחלק התחתון של הבקבוקים הדבקתי פס של נצנצים זהובים שהיו בערכה. נתתי להם לילה של התייבשות, והנה הם לפניכם:

טו בשבט הגיע ואני יצרתי עם בקבוקי חלב (צילום: ציפי לוין)

 


האגרטלים החדשים שלי מוכנים לט”ו בשבט:

טו בשבט הגיע ואני יצרתי עם בקבוקי חלב (צילום: ציפי לוין)
טו בשבט הגיע ואני יצרתי עם בקבוקי חלב (צילום: ציפי לוין)

 

ט”ו בשבט שמח לכולנו!!

2 מחשבות על הפוסט “טו בשבט הגיע ואני יצרתי עם בקבוקי חלב

  • תגובה sefi 25 בינואר 2016 בשעה 9:19

    אוי, איזה מהמם!
    הכי חגיגי.
    חג שמח, בובה!

  • תגובה ציפי לוין 25 בינואר 2016 בשעה 11:35

    הי, איזה יופי שאהבת, הרגשתי הכי טבעי ככה. חג שמח מותק 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *