שוק הפשפשים – טיול ביום שמש חורפי

אני אוהבת לצלם את הבתים המתחדשים ברחובות השוק הקטנים:

שוק הפשפשים - טיול ביום שמש חורפי (צילום ציפי לוין)

בתחילת דצמבר, ביום שמשי ומקסים יצאתי לטייל עם חברה. זו הזדמנות מעולה להכיר לכם אותה, להמליץ על הבלוג שלה ועליה: מעצבת הפנים לירון גונן והבלוג שלה – מיס גרות. תכננו להגיע למקום מסויים, התוכניות השתנו והגענו במקום לשוק הפשפשים. הגענו לשוק ביום בראשון בבוקר, בשעה שהדוכנים רק החלו להיפתח, בתי הקפה החלו להתמלא, והסתבר לנו שזה מקום מקסים להתחיל בו את השבוע. השוק היה כל כך רגוע ושליו. שונה לחלוטין מימי שישי העמוסים לעייפה, שונה מהסתובבות בו בשעות הצהריים העמוסות לעייפה.

היינו רק אנחנו, השמש החורפית הנעימה, מעט הסוחרים ולוגמי הקפה.  שתינו את הקפה שלנו בבית הקפה הקטן והחמוד שנמצא במרכז של שוק הריצפה ברחוב עמיעד. קפה קטן וטעים, כשכל המול השוק המבורכת מתרחשת מסביב. הסתובבנו קצת בין הדוכנים, והשוק היה מלא כל טוב:

בכל מקום בשוק אני מוצאת משהו שמושך אותי, כלי מעץ, מקרמיקה צעצוע ישן, ועשרות צעצועים חדשים, שמהרגע שהם ניצבים מבולגנים בדוכנים השונים הם הופכים כבר לישנים. אני מסוגלת להסתובב שם ולצלם ללא הפסקה. מחייכת יפה לסוחרים הנחמדים, צוחקת איתם והעולם נראה ונשמע הרבה יותר נעים. המשכנו להסתובב ברחבי השוק. אי אפשר לבלות כל הבוקר רק בעמיעד.

שוק הפשפשים - טיול ביום שמש חורפי (צילום ציפי לוין)

אי אפשר היה להתעלם מחתולת הבית של אחת מבעלות הדוכן הוותיקות  של השוק. המרכולת שלה לא עניינה אותי כל כך, בעיקר עניין אותי החתול הענק שלה, שנמנם בשמש על השמיכה שלו, ושום רעש לידו לא העיר אותו.

השוק מלא ביופי, במחשבה רבה של בעלי החנויות על הסביבה החיצונית של החנויות, על צבעוניות מגוונת ביותר, בין אם שקטה יותר ובין אם חזקה ורועמת. כל אחד בהתאם לאופיו, לאשיות שלו, לחנות המיוחדת שהיא רק שלו.

קצת הצטלמנו, האחת את השנייה כמובן (בלי סלפי 😊). אני לובשת: שימלה: בנות של לולו ליאם, מגפיים-ניין ווסט, צעיף-H&M:

ציפי ליון בשוק הפשפשים (צילום: לירון גונן)

שעת הצהריים הגיעה, הילדים של לירון ושלי בדרך הביתה, וצריך להיפרד ולחזור הביתה. הספקתי לצלם כמה תמונות בדרך למכונית. השנים הרבות שבהן טיילתי עם נינה לימדו אותי להסתכל היטב לכל עבר ולכל פינה. לבד, בשקט עם המחשבות שלי, אני צועדת לרחוב בו חניתי, ומגלה פנינים:

גרפיטי ביפו (צילום:ציפי לוין)
שוק הפשפשים - טיול ביום שמש חורפי (צילום: ציפי לוין)

אחרי המשפט הזה, שצוייר ביד אוהבת על הקיר, בדיוק מול האוטו שלי, אין מה להוסיף. אני את שלי עשיתי להיום. מקווה שגרמתי לכם רצון ולשוטט בשוק הפשפשים שלנו, ובסביבתו. אין ספור פעמים שאני מטיילת פה, ואין ספור המקומות החדשים והיפים, שאני מוצאת בו. פינות חדשות, מסעדות ובתי קפה חדשים, ובערב, ברים מקסימים עם אוכל מעולה. בואו לשוק, אתם תהנו, מבטיחה!

פוסטים נוספים על שוק הפשפשים ביפו:

שוק הפשפשים – חוויות נפלאות

שוק הפשפשים שלי

שוק הפשפשים שלי בתל אביב

אם מתחשק לכם סיור מודרך, אני ממליצה מאד על סיורים בשוק הפשפשים, שעורכת ורד בן סימון, הפרטים נמצאים בפוסט הזה:

שאפה ביפו

2 מחשבות על הפוסט “שוק הפשפשים – טיול ביום שמש חורפי

• תגובה אנונימי 16 בינואר 2016 בשעה 18:28

זו חתולה…לא חתול…
    חתולים עם שלושה צבעים..תמיד,תמיד יהיו חתולות..
    וסיור נהדר.
    שבוע טוב.

• תגובה ציפי לוין 19 בינואר 2016 בשעה 14:18

אנונימי שלום. טריקולור זה רק לחתולות – שכחתי ותיקנתי, תודה! שמחה שנהנית מהסיור שלי. שבוע נפלא גם לך.