סדנת תכשיטי עור והשרשרת החדשה שלי

כשמירב אוחיון הזמינה אותי לסדנת תכשיטי העור החדשה שלה שמחתי.

אני אוהבת תכשיטים, אני אוהבת ליצור, אני אוהבת להתנסות בדברים חדשים, שלא עשיתי קודם לכן. יצירה חדשה היא בשבילי חוויה מיוחדת במינה ואני תמיד גאה ביצירה החדשה שלי. אני אוהבת אותה, בשבילי היא מושלמת, אפילו אם היא לא תמיד תראה מושלמת בעיני אחרים. מה שחשוב שהיא שלי!

הסטודיו של מירב נמצא בשכונת ילדותי ברמת אביב, שכונה אהובה עלי. קרובה למרכז של רמת אביב, אך עדיין שכונה ירוקה ושקטה. התכנסנו מספר בנות בבית של מירב, שם נמצא הסטודיו והייתי חייבת לצלם קצת  מהבית, פשוט כי הבית משקף את הצדדים האומנותיים שלה ואת טעמה הטוב.

תכשיטים מירב אוחיון
תכשיטים מירב אוחיון
תכשיטים מירב אוחיון
סטודיו מירב אוחיון

 

פרטים על מירב אוחיון והסטודיו שלה

אחרי שכל הבנות הגיעו, ערכנו היכרות תוך כדי פטפוט, טעימות מהתקרובת שמירב הגישה ושתיית קפה ותה (הקפה שלי שמור לתכנון של אחרי הסדנה, לטיול של שישי עם אבי). מירב סיפרה בקצרה על עצמה, על הלימודים בבצלאל, במסלול, שהיום נקרא צורפות ואופנה ועל הדרך המקצועית שהיא עשתה. בעברה היא עסקה בהכנת תפאורות להצגות, עיצבה נעליים למותג ‘ביוטיפיל’, ועיצבה תיקים למותג הקודם שלה Mishi. בין לבין מירב הקימה משפחה, עברה מיפו ללב החם של רמת אביב, סגרה את מותג התיקים הקודם והקימה מותג חדש ובוגר יותר, הפעם בשמה:  MEIRAV OHAYON.

במותג החדש התיקים מיוצרים עם עורות בעיבוד צמחי, שמעובדים באיטיות בעזרת חומרים צמחיים, ללא התערבות כימית. מירב משתמשת בעיקר בעור פרה, בצבע טבעי, ללא גימור. העור הזה, לעומת סוגי עור אחרים הוא ‘פתוח’ וניתן לצבוע אותו ולצייר עליו. ניתן גם להרטיב אותו וכך לפסל עימו צורות, מה שאיפשר למירב להתחיל ולייצר תכשיטים מעור. את העורות בהם מעצבים את התכשיטים בחרנו מתוך ארגז העורות הבהיר, בו נמצאים עורות הפרה, שהם מעט עבים, אך מספיק גמישים ליצור בהם את התכשיטים.

לפני הסדנה בחרנו כל אחת את התכשיט אותו היא רוצה לעצב, אולם במהלך הסדנה אחת מאיתנו שינתה את בחירתה ומירב אפשרה לה את השינוי ללא בעיה. אני בחרתי בשרשרת לונה, שמבחנתי היא הכי מתאימה לסגנון הלבוש שלי, ובכלל לי.

תכשיטים מירב אוחיון
 

 תמונות מהסטודיו של מירב אוחיון

 

סטודיו מירב אוחיון
תכשיטים מירב אוחיון
תכשיטים מירב אוחיון
תכשיטים מירב אוחיון
תכשיטים מירב אוחיון

 

סדנת התכשיטים מתחילה, שלב ראשון

התחלנו את הסדנה, כאשר מירב מסבירה לנו על החומרים והכלים ודרך העבודה. בחרנו את העורות, כל אחת לפי התכשיט אותו ביקשה ליצור, חתכנו אותם לגודל המתאים, ציירנו קווים, חוררנו חורים, הרטבנו את העורות, והתיישבנו ליד השולחן הגדול של פינת האוכל, כדי לתפור ולעצב את התכשיט שלנו.

מעט תמונות מתהליך העבודה:

סטודיו מירב אוחיון
סטודיו מירב אוחיון
סטודיו מירב אוחיון
סטודיו מירב אוחיון

 

שלב שני של הסדנה

השרשרת שלי מחוררת, מעוגלת ומוכנה לתפירה, על גבי הקופסאות החדשות של התכשיטים:

סטודיו מירב אוחיון

 

מתחילה לתפור את השרשרת שלי. התפירה מעט מסובכת, אבל מירב כל כך מיומנת וסבלנית ששום אתגר, כמו בלבול בחורים, תפירת אצבעות, חוטים מסתבכים, קיטורים רנדומלים של הבנות, הנקת תינוקות, רעב פתאומי, צמא לקפה. כל אלו לא ייאשו את מירב ולא גרמו לה לאיבוד טיפה מהסבלנות וההכלה שלה אותנו. היא השתלטה על הכל באופן כזה שנראה שהיא מיומנת בהעברת סדנאות, לפחות כמו שהיא מיומנת בהכנת התכשיטים!

אני חושבת שזה משהו מאד חשוב כי יש לא מעט אנשים מוכשרים באומנותם, אך יש מעט אנשים שהם מוכשרים גם באומונתם וגם בהעברת הידע שלהם.

תכשיטים מירב אוחיון

שלב שלישי של הסדנה

סיימתי לתפור את השרשרת שלי ואני מוכנה לעבור לשלב הצביעה שלה. עם כפפות ומכחול דק צבעתי בעדינות את החלק התחתון של השרשרת, כולל חוטי התפירה ואני הוספתי מעט צבע בחלק אחד של השרשרת. בשלב הזה כל אחד יכול לעצב את התכשיט לפי טעמו האישי.

לונה שלי, אני כל כך גאה בך!

תכשיטים מירב אוחיון
תכשיטים מירב אוחיון

– ביום של שמש יצאנו השרשרת ואני להסתובב בנוגה: (תודה לאבי על הצילומים)

ציפי לוין
ציפי לוין ותכשיט של מירב אוחיון
ציפי לוין ותכשיט של מירב אוחיון

 

עם לונה שלי, אני מסתובבת לא מעט ומקבלת הרבה מחמאות. אם מתחשק לכן ליצור משהו מקסים, שתתגאו בו, הסדנה של מירב היא המקום המושלם לכך.

אני מצרפת קישור עם פרטים על הסדנה, וקישורים לדף הפייסבוק ולאתר המושקע שלה.

מאחלת לכולנו חג פסח שמח, מלא בהתחדשות, בליבלוב ופריחה!

קישור לאתר של מירב אוחיון ולדף הרישום לסדנת התכשיטים:

סדנת תכשיט עור של מירב אוחיון 

קישור לדף הפייסבוק של מירב אוחיון:

Meirav Ohayon Studio מירב אוחיון

4 מחשבות על הפוסט “סדנת תכשיטי עור והשרשרת החדשה שלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *