אין סוף אהבה לנייר – החנות החדשה של PULP

לפני מספר שנים חיפשתי עבודה ומצאתי מודעה קטנה בעיתון: מחפשים עובדים לניהול סניפים של בית דפוס. התקבלתי לעבודה, שכללה  לימודי תמחור של העבודות השונות, את העבודה מול הגרפיקאית של בית הדפוס, את כל ההתנהלות שהמקום דרש. די מהר הבנתי שאני לא אוהבת את מה שאני נדרשת לעשות והחלטתי לעזוב. רגע לפני העזיבה קבלתי הצעה אחרת, לנהל את חדר הדפוס המרכזי, במקום הבחורה שעמדה לעזוב. לא היה לי מושג בניהול של חדר הדפוס, רק ידעתי שיש שם לחץ רב, שמגיע מדרישות העבודה של כל 5 הסניפים של בית הדפוס. את העבודה הזו כבר אהבתי. הייתי אחראית על עבודתם של כל הדפסים, כל אחד בתחומו. הייתי אחראית על סדר היום של חדר הדפוס, על העבודות הדחופות, שאכן יגיעו ראשונות לסניפים. אסור לאחר בחלוקת ברושורים או הזמנות לחתונה 💘

אהבתי לעבוד עם הדפסים. כל אחד היה טיפוס מיוחד במינו. אנשי עבודה, שאהבו את העבודה שלהם פחות או יותר, אבל כמוני, אהבו את ההתנהלות הדינמית שחדר דפוס מייצר. אהבו את העובדה שרואים את התוצאה הסופית של כל דבר ואת היחסים הבין אישיים שנוצרים בין העובדים. עבדנו קשה אבל גם צחקנו לא מעט וזו היתה שנה מלאה בעבודה ויצירה. למדתי המון על סוגי דפוס בצבע אחד, במספר צבעים, על כריכות שונות ועוד ועוד. הייתי עדה למקצוע שכמעט נעלם כיום בעקבות המחשוב של הדפוס. אחרי כשנה של עבודה, עם שעות רבות ורעש בלתי נסבל,  עזבתי את חדר הדפוס עם הרבה ניסיון וחוויות.

אהבת הנייר המשיכה איתי כל השנים, אהבה לעפרונות, סרגלים, צבעים, קופסאות, עטים, מחברות, יומנים. תמיד הקפתי את עצמי בהם. אהבתי לצייר, לשרבט, לכתוב. בכל מקום אספתי גלויות, אספתי מעטפות מיוחדות ועטים נובעים שהייתי מקבלת מאבי, והייתי שומרת בקופסה מיוחדת.

קוביות צבעוניות של נייר, קופסאות, מעמדים לעטים ועפרונות, פינה בחנות החדשה:

 

מידי פעם, אני מציירת. כשמתעורר בי הצורך אני קונה קנבסים בגדלים שונים ומציירת עליהם בצבעי אקריל. הפרפקציוניזם שלי לא מאשר לי להראות לכם את התוצרים, הם היו תלויים אצלי בעבר וכרגע תלוי בבית ציור אחד בודד.

אחרי שספרתי לכם על האהבה שלי לדפוס ולציור ולניירות אני שמחה לספר לכם על החנות החדשה של המותג PULP, שסוף כל סוף נפתחה ומקשטת כאבן חן נוצצת את רחוב דיזינגוף ההומה. נכנסים אליה ומרגישים, באופן מאד מכוון, במקום אחר. מקום של יצירה, של הרחבת העיניים והלב, וגם כמוזיאון אינטימי שמארח אומנים המתעסקים בטיפוגרפיה וציור.

לפעמים רק הנייר יקשיב לך:


האהבה שלי לנייר ועיצוב גורמת לי לעקוב אחרי כל מה שחדש בתחום הזה, וכך הכרתי את PULP מותג הנייר והאביזרים שקם לפני 4 שנים. בהתחלה המכירות התנהלו באינטרנט, במכירות שונות, בירידי עיצוב ואף בחו”ל.

כששרונה מרקט נפתח הם פתחו בו דוכן קטן, ליד ארקפה, ואני הקפדתי לעבור בו כדי לראות מה חדש (עם פתיחת החנות הדוכן יסגר). פתיחת חנות שתכיל את כל העיצובים שלהם היתה מתבקשת בעיני, ואני בטוחה שגם בעיני כל חובבי הנייר והאביזרים למינהם.

מעט על PULP

(הפרוש המילולי של pulp הוא העיסה ממנה מיצרים את הנייר).

בעלי המותג הם זיו יעקובי וחגית כספי אשתו. זיו הוא מעצב תעשייתי, בוגר בצלאל, בעלים משותף של חב’ “תמוז תקשורת שיווקית” ובנוסף הוא בן לארבע דורות של כורכים, והאהבה לדפוס, לריח הנייר ולגרפיקה – זורמת לו בעורקים. כיום, כשחלק ממכונות הכריכייה הותיקות עדיין אצלם, ועם עוד חדשות, אביו של זיו עובד איתם וכורך את המוצרים בעבודה ידנית מדוקדקת.

חגית, אשתו, היא מנכ”לית המותג והיא כדור של אנרגיה מתפרצת. היתה בעבר סמנכ”לית השיווק של ICP, היתה מנכ”לית בהוט ובעוד מספר תפקידי מפתח במדיה הישראלית.

לצד זיו וחגית פועל השותף השלישי והוא איתי בלאיש. בלאיש בוגר עיצוב ותקשורת חזותית בשנקר, הוא מעצב, אמן דפוס ובעל סטודיו משלו, שייסד ואצר את תערוכות לה-קולטור, ירידי אומנות ועיצוב, המעניקות במה למעצבים שונים, גם למתחילים שבהם, ומעודד עיצובים בני השגה. איתי משמש כאוצר ומעצב של המותג, שותף לזיו ולרעיונותיו. החנות תהווה מקום תצוגה לאומנים שונים. עבודותיהם יוצגו גם כתערוכה שאת פריטיה ניתן לקנות במחירים מאד סבירים וגם בצורה של סדרות קטנות ומוגבלות של מוצרים.

מימין לשמאל: איתי בלאיש, זיו יעקובי וחגית כספי:

צילום: איתי בנית

 

מבט אל עבר החנות מהכניסה (זיו תכנן ועיצב את החנות, כולל את כל הריהוט. סקאלת הצבעים מאד
מתונה, כדי לאפשר לצבעוניות של המוצרים לבלוט):

צילום: איתי בנית

צילום:איתי בנית


החזון של איתי בלאיש הוא להציג 4 תערוכות כל שנה, שילוו בבהשקת סדרות חדשות של מוצרים שונים. התערוכות יציגו אומנים ומאיירים מקומיים. האומנות תהייה בת השגה במחיריה אך מוגבלת בכמות המוצרים של כל סדרה. הדגש הוא אומנותי, הרצון הוא שיהיה שימוש בטכניקות דפוס מסורתיות כמו דפוס משי, תחריטים ואף דפוס ריזוגראף המיוחד במינו.

לכבוד הפתיחה נבחרו האמן המאייר והמעצב YONIL שמציג את: YONIL SPACE PROGRAM פרויקט חדש שמתעסק בחיפוש אחרי השראה. מתוך דבריו על הפרויקט: “הפרויקט מספר חלקים מתוך סיפור על שלושה חתולים,
חניכי תכנית החלל, והמשימות שלהם בחיפושים אחר הלא-נודע”.

 קיר החתולים החלליים:

 

סדרת האביזרים המוגבלת: מחברות, פולדרים, לוחות שבועיים ועוד:


שני מעצבים טיפוגרפים מציגים את עבודותיהם: הראשון הוא המעצב והטיפוגרף יאנק יונטף שמשיק בתערוכה את הפונט החדש שלו “ליבלינג”. הפונט פותח בהשראת הסגנון הבינלאומי והגרפיקה השימושית של שנות ה-30 בארץ ישראל.
השני הוא דניאל גרומר שמציג את הפונט “אברהם” – המתקיים גם בערבית ובאנגלית, פונט תלת לשוני, ראשון מסוגו. לשניהם הדפסים ומוצרים נייר שונים.

מימין – יאנק יונטף ו”ליבלינג”, משמאל – דניאל גרומר ו”אברהם” התלת לשוני:

 

בחנות יש כאמור מוצרי נייר מיוחדים מנייר המיובא מפורטוגל, סרגלי עץ ומחדדי פליז המיוצרים באופן מסורתי על ידי מפעלים משפחתיים בגרמניה ובפורטוגל. כלי כתיבה המיוצרים בעבודת יד מעצי גושן מהיער השחור, נרתיקי רשת של חברה גרמנית מסורתית ועוד. זיו מפתח קוביות של נייר לרשימות עם חורים לעפרונות, עטים, מחדדים וכו’. המטרה ליצור סביבת עבודה נוחה, יעילה אבל עם דגש עצום לכיוון האסטטיות.

בלוקים ענקיים שחוץ מהאסטטיות והיופי שלהם, נוצרו כדי שאפשר יהיה לצייר ולשרבט עליהם רעיונות ומחשבות של השראה:

 

הבלוקים לשרבוט הם בגדלים שונים, ככה נראה הגדול מהצד:

בחנות מוצרים נלווים מעץ, מדפי ה”טובלרון” בגדלים שונים, המשמשים למטרות רבות:

 

למותג מחברות בגדלים שונים ולמטרות שונות, תיקיות, פנקסים, ספרי צביעה, ספרי סקיצות, כשחלק מהמוצרים נולדו משיתופי פעולה עם מאיירים, שכרגע נמצאים בחנות המוצרים של המאירים תמיר שפר, יזהר כהן, אתי יעקובי, שגיא אשין ועוד.

 

 

פולדרים:

 

 

השתקפויות של פנים וחוץ:

 

חגית אומרת שהם שואפים שהביקור בחנות יהפוך לחוויה, ולדעתי הם הצליחו בכך. העיצוב המיוחד מושך להיכנס לחנות, המוצרים מושכים את העיניים ואת הידיים, שמבקשות לגעת, לדפדף ולהרגיש את העפרונות ואת הצבעים המיוחדים.
אבן חן חדשה מקשטת את רחוב דיזינגוף.

 

יש סיבה חדשה וטובה להיזדנגף בשנית 😚

הכתובת של PULP:
דיזינגוף 147, תל אביב (בין שדרות בין גוריון לרח’ גורדון).
שעות הפתיחה:
ראשון – חמישי: 22:00 – 10:00
שישי: 16:00 – 9:30
* קישור לדף הפייסבוק:
PULP
* קישור לחנות האינטרנטית:
PULP SHOP

6 מחשבות על הפוסט “אין סוף אהבה לנייר – החנות החדשה של PULP

  • תגובה אנונימי 23 ביולי 2017 בשעה 3:52

    ברחוב זיזינגוף בתוך הפסאז' של קולנוע "הוד" שכנה לה החנות: בית הנייר.חנות שאהבתי מאוד לבקר בה כילדה. חנות ייחודית ומיוחדת לזמנים של אז. מלבד מוצרי נייר היו להם גם נרות שעווה בצורות מעניינות והרבה הפתעות.. בסוף היא כמובן נסגרה.
    אני חושבת שהרבה שנים לא היתה כאן פריחה של חנויות נייר כמו שיש עכשיו. חנויות שבאירופה וארה"ב הן חלק בלתי נפרד מהנוף כבר שנים רבות.
    החנות מקסימה, אכן אוצר. מחשבה יצירתית של קונספט קצת אחר ממה שכבר יש בארץ. הרגשתי מהפוסט שלך שאני בגלרייה.הרבה מעבר לחנות נייר. שווה לגמרי ביקור! אני לא יוצאת אף פעם בידיים ריקות מחנויות נייר❤❤ ונראה לי ששם מחכה לי בילוי ארוך ומעניין.
    תמרי

  • תגובה ציפי לוין 24 ביולי 2017 בשעה 7:49

    וואו תמרי הזכרת לי נשכחות. כל פעם שטילתי בדיזינגוף הייתי נכנסת לפסז' הזה. עברתי בו את כל התהפוכות, ואני מתארת לעצמי שגם החנות הזו היתה שם. אין לי זכרון מיוחד ממנה, אני זוכרת רק שהייתי נכנסת לשם בכוונה כי היו שם דברים שענינו אותי. ואני כן זוכרת את הגלידה האמריקאית עם הדובדבנים והקצפת שאכלתי תמיד בדוכן קטן ברחוב…מסכימה איתך שיש פריחה של חנויות מיוחדות ועיצובים יוצאי דופן. יש המון כישרון ואני הכי שמחה שהכשרון הזה יוצא לפועל והופך למוצרים בני קיימא. את מאד צודקת לגבי pulp והרעיון של הגלריה עם התערוכות המיוחדות שמתקימות ויתקיימו בה. זה באמת מקום קצת שונה ולטובה. את נורא תאהבי את הקולקציה החתולית, היא בדיוק בשביל! <3

  • תגובה Natali Tamir 26 ביולי 2017 בשעה 18:45

    קראתי, והתעלפתי לכמה דקות.
    נייר- מעבר לאהבת חיי היא התמכרות קשה.
    המרקם, התחושה, הצבע, בחירתו, וחוויתו, יוצרת חווית משתמש שלמה. בשילוב טיפוגרפיה משובחת, ועיצוב ברמה משביחה כל תחושה.

  • תגובה ציפי לוין 27 ביולי 2017 בשעה 10:38

    הי נטלי, כתבת מקסים! אני בטוחה שתאהבי מאד את החנות החדשה, כל מה שכתבת יש שם. הם מכוונים לכל סוגי הקהלים אבל מי שאוהב ומבין כמוך, זה הכיף הכי גדול ליצור למענו.

  • תגובה הילה לוי - תלתלים - בלוג אופנה 27 ביולי 2017 בשעה 15:25

    איזה יופי של מוצרים, והתמונה עם ההשתקפות מהחלון פשוט גאונית!!

  • תגובה tsipiko@ynet.co.il 9 באוגוסט 2017 בשעה 6:07

    תודה יפתי! אני נורא אוהבת השתקפויות!!! והחנות נפלאה. את חייבת ביקור😃

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *