טיפים שיעזרו לכם לבחור בית מלון בנסיעה לחוץ לארץ

טיפים שיעזרו לכם לבחור בית מלון בנסיעה לחוץ לארץ

בוחרים לטוס לאמסטרדם

חופשה בחו”ל היא יקרה ואנחנו תמיד מנסים להוזיל את העלויות שלה. הדרך הכי נוחה להוזלת חופשה בחו”ל היא לקבוע כחצי שנה מראש את היעד של החופשה, לקנות כרטיסי טיסה ולשמור מקום בבית מלון. השנה היינו בטוחים שאנחנו לא נוסעים ולכן לא תכננו חופשה, כנראה שזו היתה מחשבה מאד נאיבית.

בסביבות מאי הבנתי שהנשמה שלי דורשת לפרוש כנפיים ולנשום אויר ארופאי, עדיף קריר. אבי הסכים איתי והתלבטנו בין שתי ערים צפוניות: ברלין ואמסטרדם. אחרי בדיקה עמוקה של האפשרויות אמסטרדם ניצחה בתחרות – אבי ואני לא היינו בה 25שנים 😆 , לעומת ברלין, שבה היינו לפני שלוש שנים. ההגעה לאמסטרדם יקרה בכל החודשים ובאוגוסט המחירים הכי גבוהים. כל כך גבוהים, שנציגת אל על , איתה דיברנו, בדקה פעמיים שהמחיר שהיא ואנחנו קבלנו זהה, ושאכן לא מדובר בטעות. הסיבה שבסוף בחרנו לטוס עם אל על, היתה שהטיסה שלהם לאמסטרדם סדירה, מה שמונע אי ודאות כמו בטיסות לואו קוסט אחרות.  כמו כן בבדיקה יצא שכל הטיסות המוזלות, יצאו במחיר זהה לטיסת אל על.

עכשיו הגיע התור של מציאת בית המלון בו נלון באמסטרדם.

איך בוחרים בית מלון?

רבים מחברי כבר לנו בדירות, ואנחנו לא ניסינו זאת, גם לא הפעם, בעיקר בשל חוסר אמון קל במערכת (מקרה לא נעים שקרה לחברים רק הוסיף לרתיעה שלנו). אני מאמינה שתוך כמה שנים גם את המשוכה הזו נעבור 😊 התחלתי לחפש במרץ בית מלון וכן המלצות על דברים מעניינים שנוכל לעשות באמסטרדם. לכל אחד יש דרישות אחרות כשהוא מגיע לעיר זרה, שאיננה ביתו, ובעיר הזו הוא צריך לבחור בית מלון. השהות שלנו בחופשות הן בממוצע של שבוע ימים, 6 לילות לפחות. זה זמן די ארוך לשהות בבית מלון לכן אני מקפידה מאד בבחירה שלו.

מצאתי שיש לנו לא מעט דרישות, אבל אני חושבת שהן חשובות ואולי הן יעזרו לכם בבחירת הבאות שלכם בבית מלון. עד היום כל בתי המלון שלנו היו מוצלחים ואני אשמח להמליץ על כולם. בתגובות לפוסט תוכלו לבקש ואתן לכם המלצות (ההמלצות שלי הן לפריז, לונדון, ניו יורק, רומא, ברלין ואמסטרדם).

טיפים למציאת מלון בח"ל (צילום:ציפי לוין)

 

10 קריטריונים לבחירת בית מלון מוצלח

1. מלון שמעניק הרגשה נעימה וביתית. שתשרור במלון אינטימיות מסוג מיוחד שמלון גדול לא מסוגל להעניק, לכן עליו להיות בסגנון של מלון בוטיק.

2. האזור בו נמצא בית המלון צריך להעניק תחושה שנעים ובטוח להסתובב בו, בשעות היום אבל גם בערב וכשחשוך. המלון צריך להיות במקום שיתן לנו תחושה של בית, שלא נרגיש בו זרים. אנחנו מעדיפים שזה יהיה מלון שלא יושב על כביש ראשי, או צומת של כבישים כדי שנוכל לישון בלילה בשקט. כדי לבחור את האזור אנחנו נעזרים בכל הכלים הויזואלים שיש בנמצא:  google maps, street vew, google earth

3. קירבה – אזור בית המלון צריך להיות קרוב מספיק למרכז העיר אך לא חייב להיות במרכז. זו דרישה שהיא כמובן מאד כללית, כי כבר ראיתי שיש ערים שהן יוצאות דופן. בקשר לקירבת המלון למרכז העיר, חייבים להתייחס לתחבורה הציבורית. ככל שהתחבורה יותר קלה ונוחה כך מיקום המלון כ’קרוב’ למרכז פחות חשוב, כי קל להגיע ממקום למקום. אני מביאה מספר דוגמאות של ערים, שהמצאות המלון במרכז איננה חשובה:

רומא וברצלונה – לדעתי בית המלון חייב להיות במרכז העיר.

פריז – אין לה בדיוק מרכז. חלקים רבים בה יכולים להיחשב מרכז. אני למשל מעדיפה כאזור שינה את סן ז’רמן, אזור של גנים, רחובות שקטים, אך גם של מסעדות, וחיי לילה.

לונדון – כמו פריז, המרכז בה לא כל כך חשוב.

4. שירותים שהמלון מעניק – מזגן וכספת. החופשה בקיץ ומהניסיון שלנו, אירופה מתחממת ולהיות בלי מזגן זה רעיון לא מוצלח.

כספת – מחויבת המציאות מבחינתנו. גם בשל המחשב הנייד שאני מביאה וגם כי כל ערב אנחנו מכניסים לכספת את כסף, מצלמה וכל מה שנראה נחוץ ושלא נסתובב בו במשך היום.

5. ביקורות על בית המלון. המלצות של חברים ושל חברי קבוצות שונות בפייסבוק מאד חשובות לנו. הסיבה ברורה – ניתן לסמוך עליהם שיאמרו איך היה המלון, בלי אינטרסים מוקדמים. שיטה נוספת שאנחנו נעזרים בה היא קריאת ביקורות, והצלבת ביקורת לפי חודשים. אם מגיעים בקיץ והמלון ברחוב סואן, לא מעט פעמים פסלנו מלונות שבביקורת רשמו שהרעש מהרחוב היה בלתי נסבל. ביקורות של חורף הן לא אותן ביקורות של קיץ. אני מעדיפה להשקיע בכך זמן, לקרוא על מה אנשים התלוננו, וזה בהחלט עזר לנו.

דוגמה טובה לכך היתה לנו ברומא. היו הרבה בתי מלון שנראו לנו טובים וענו על הדרישות שלנו. בחרנו בסוף במלון שחברים המליצו עליו, וכמובן קראנו את הביקורות. אחת היתה מוזרה, אך חשובה. היה כתוב בה שצריך לשים לב, שכשמגיעים לשם בית המלון מנסה להעביר את האורחים לבניין שנמצא מול המלון, בניין של חדרים בלבד, שהוא שלוחה של המלון. אסור לוותר להם וצריך להתעקש להישאר במלון עצמו. זכרתי היטב את הביקורת הזו. כשהגענו למלון נרשמנו ופקיד הקבלה ביקש שניקח את המזוודות ונלך עמו לבניין ממול, בדיוק כמו בביקורת שקראנו.. לא הסכמנו לקחת את המזוודות, אלא רק ללכת עמו לראות את המקום. חצינו את המדרכה, עלינו במדרגות, ונכנסנו לבניין חדש אומנם, אך החדר היה קטנטן וכשהצצנו בחלון ראינו מולנו בר עם אופנועים בחניה. ממש לא המלון הרומנטי שדמיינו לעצמנו. חזרנו למלון עם פקיד הקבלה המבולבל ודרשנו להישאר בבניין עצמו, וכך היה. לולא הביקורת ההיא וההמלצה שבה להתעקש, אולי היינו חושבים שזה המלון והיינו נשארים במלון שממול.

6. תקציב – המחיר שאנחנו מוכנים לשלם תמורת החדר בבית המלון משתנה. יש שנים שהתקציב היה גדול יותר ויש שנים שהוא קטן יותר. גורם חשוב במחיר הוא המרחק בזמן מההגעה אליו. בדיוק כמו בטיסות. להחליט מוקדם גם מוזיל את המלון. מכיוון שהחלטנו על המלון קרוב להגעה אליו גם המחירים של המלונות באמסטרדם היו יקרים. קבלתי המלצה על 2 בתי מלון שענו על הקריטריונים שלנו אבל המחיר שלהם היה בלתי אפשרי מבחינת התקציב  וותרנו עליהם מיד.

7. ארוחת בוקר – אנחנו מאד אוהבים ארוחות בוקר גדולות בבתי מלון. אנחנו אוהבים לאכול בבוקר, לאכול דברים קטנים במשך היום ואת הארוחה העיקרית לאכול בערב. אם אין במלון ארוחת בוקר והמלון מצוין זו לא סיבה לאי בחירת המלון, אבל אם יש בו ארוחה בוקר טובה אנחנו תמיד מזמינים.

8. גודל החדר – מכיוון שאנחנו לנים מספר ימים בבית המלון החדר צריך להיות גדול מספיק כדי שלא נרגיש שאנחנו נחנקים מחוסר אוויר וצפיפות. בנוסף על כך, בחדר גדול יותר יש גם ארון גדול יותר, מה שמביא אותי לסעיף הבא.

9. ארון גדול – בחדר צריך להיות ארון מספיק גדול לבגדים של שנינו. אנחנו תמיד מביאים הרבה בגדים, הרי המזוודה סוחבת, לא אני (כשצריך אבי סוחב ואני מודה לו על כך). ידענו שבאמסטרדם יהיה מזג אויר מורכב – גם חם, גם קר ולכן שנינו הבאנו הרבה בגדים. שנינו מתלבשים היטב גם בחו”ל ואני מביאה בגדים ונעליים, ז’קטים ושמלות.

10. קולבים – לא משנה מה גודל הארון, אף פעם אין בו מספיק קולבים לטעמי. אני אוהבת שנוח לי ושגם בחו”ל אני רואה מולי את כל הבגדים שלי. לכן בכיס החיצוני של המזוודה אני תמיד מביאה קולבים דקים, שלא שוקלים כמעט, אבל משאירים את הארון שלי מסודר.

אנחנו אוהבים לפרוק את החפצים שלנו כשאנחנו מגיעים לחדר. ככה אנחנו גורמים לחדר להפוך לבית שלנו מהר מאד. יש לי טיפ להפיכה מהירה של החדר לביתי ונעים: בכל סופר יש זרי פרחים. אני מקפידה לקנות זר ביום ההגעה למלון וההרגשה להגיע לחדר עם זר פרחים היא נהדרת.

זה היה זר הפרחים שלנו במלון באמסטרדם:

טיפים למציאת מלון בח"ל (צילום:ציפי לוין)

 

בחנתי לפי הדרישות שלנו את כל המלונות שנראו טובים ושקבלתי עליהם המלצות. זה לקח לי סוף שבוע שלם, אבל הרבה בתי מלון ירדו מהרשימות, עד שבחרתי במלון מיוחד במינו. הוא ענה על כל הדרישות שלנו ונשאר לי רק לתכנן איך נהנה  בחופשה.

המלון שלנו באמסטרדם

ראיתי תמונות של המלון והחדרים בו ובחרנו בחדר גדול, בקומה השניה. במלון הזה יש גם סוויטות, בחלק אחר של המלון, אבל עדיין בתוכו. למלון הזה יש גם  סוויטות עם מטבח, שהם מפנים לשם אנשים ומשפחות, שמגיעים למספר ימים, אולם החדרים האלה נמצאים בחלק נפרד מהמלון. כשנרשמנו אצל פקיד הקבלה הציעו לנו את החדרים הללו, אבל לנו היה חשוב לשהות בתוך המלון עצמו ולספוג את האווירה המיוחדת שבו. כששהינו במלון הבנו שלא טעיתי בבחירה ללון במלון עצמו ולא בחדרים הנפרדים.

 

חזית בית המלון באמסטרדם (צילום:ציפי לוין)

רוצים לדעת באיזה בית מלון בחרתי ומה היו הדברים המיוחדים בו? אני מזמינה אותכם לקרוא בפוסט הבא, מבטיחה לכם שלא תתאכזבו!

הערות, תגובות

אם יש לכם שאלות על בתי מלון בחו”ל, אם אתם רוצים לקבל המלצות על בתי מלון שלנתי בהם, תכתבו הכל בתגובות לפוסט.

אשמח לענות על שאלות, ואשמח לדעת אם יש לכם טיפים נוספים.

מזמינה אתכם להרשם לרשימת התפוצה שלי ולקבל עדכון על פוסטים חדשים:

6 מחשבות על הפוסט “טיפים שיעזרו לכם לבחור בית מלון בנסיעה לחוץ לארץ

  • תגובה yanina zaslavsky 17 באוקטובר 2017 בשעה 7:01

    אהבתי מאוד 5את רעיון הפרחים בחדר , בשביל לתת איזה טאץ' אישי! זו המקבילה הבוגרת של לקחת דובי או בובה אהובה לידלים.

    • תגובה tsipiko@ynet.co.il 18 באוקטובר 2017 בשעה 11:55

      הי ינינה אכן מקבילה בוגרת😃 להפוך גם את הזר לאישי ואינטימי. תודה

  • תגובה Lian 17 באוקטובר 2017 בשעה 13:07

    אהבתי את הרעיון של הפרחים��
    גם לי חשוב שהמלון יהיה באזור נעים, שיהיה בית קפה בסביבה ולהרגיש בטוחה.
    אבל דווק מעדיפה בתי מלון גדולים, לא יודעת למה. אחלה פוסט, נחכה לפוסט הבא כדי לדעת מה המלון

    • תגובה tsipiko@ynet.co.il 18 באוקטובר 2017 בשעה 11:57

      הי ליאן. תודה, אני תמיד מנסה להפוך הכל לאישי. אם היה לי מלון כולם היו מקבלים פרחים😃 ולגבי גודל המלון זה באמת הרגשה מאד אישית.

  • תגובה Chen Sivan 22 באוקטובר 2017 בשעה 14:39

    אם היית יודעת על איזו "מאורת עכבשים" נפלנו, היורש ואני
    בנסיעה שלנו ללונדון הקיץ
    פשוט בגלל שהפרסום ב"בוקינג" היה… אמת אלטרנטיבית

  • תגובה tsipiko@ynet.co.il 30 באוקטובר 2017 בשעה 18:39

    וואו חן עצוב לשמוע. דווקא היו לי מלונות טובים בלונדון. את כולם מצאתי בבוקינג אבל גם קבלתי המלצות. אני תמיד מצליבה באתרי המלון וכמו שכתבתי קוראת שעות ביקורות😃 אני בטוחה שבפעם הבאה תמצאי מלון מעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *