פנינה עיצובית באמסטרדם – HOTEL DE HALLEN

בחרתי בית מלון באמסטרדם, שהתברר במציאות כיותר יפה מבתמונות: HOTEL DE HALLEN .

הגענו למלון בערב, היינו האורחים האחרונים לאותו יום, ומיד הבנו שהגענו למקום הנכון בשבילנו. אינטימי, אווירה מעולה, ויפה באופן בלתי רגיל. עלינו לקומה השניה של המלון, לחדר שלנו. ידעתי שלמרות השעה המאוחרת (הגענו בסביבות 23:00) נפרוק את המזוודות ונסדר את החדר, מה שאכן היה.

למחרת, היום שלנו התחיל מוקדם בבוקר עם סיור קצר בעברית, להכרת אמסטרדם. הסיור התברר כמיותר, כי אמסטרדם קטנה למדי, וניתן בקלות רבה להגיע למקומות התירותיים והנחשבים שלה, לבד. בכל יום צילמתי חלקים מהמלון, וכשעברתי על התמונות, התברר לי שלא מעט מהן היו כפולות ומשולשות, כי אני כנראה עקבית באהבות שלי, גם בצילום.

פרטים חשובים על HOTEL DE HALLEN

מלון דה הלן שייך לרשת Vondel האקסלוסיבית, שלה מספר בתי מלון ברמה של 4 כוכבים ו2 מסעדות, כולם בהולנד. המלון נמצא במתחם משוחזר ומקסים של מה שהיה תחנת האחסון והתחזוקה המרכזיים של החשמלית – הטראם באמסטרדם. המתחם נבנה ב-1902 ופעל במשך עשרות שנים, עד סגירתו והפיכתו לאתר שומם. המתחם נמצא בשכונה שקטה במערב העיר, בין 2  השכונות פייפ piip ויורדאן jordaan , שהן בעיני השכונות הכי יפות של אמסטרדם.

המלון נמצא בבניין משוחזר ויפייפה, באתר מורשת של העיר אמסטרדם. חלקו בנוי בתוך הבניין המשוחזר (חדר האוכל, 2 הברים ושלוש קומות של סוויטות, הפונות לאזור המסעדה הצמודה למלון). שאר המלון בנוי מאבנים, מפלדה, מתכת כחולה וחלודה בהירה. כל הקומה הראשונה היא קומת לובי, שבה האורחים יכולים לנוח, לקרוא או לשבת בפינת המחשב. חדרי המלון נמצאים בשני הצדדים של המלון ובקומה השניה שלו. המלון מעוצב באופן יפייפה שמשלב וינטג’ אורבני, ריהוט סקנדינבי ועיצוב תעשייתי. צריך לראות בעיניים כדי להבין שמכל אלא נוצר אפקט של וואו. כל פינה במלון מספקת ממתק אחר לעיניים ומקום אחר להתמקד בו. המלון מלא בחפצים ובאומנות מודרנית, בתמונות מקסימות, ספריות עם ספרי עיצוב כדים ופסלים. ההרגשה היא שנמצאים בסוג של מוזיאון מבחינת בחירת החפצים, אבל הכל נגיש, חם וביתי מאד. בבכל מספר חודשים החפצים מתחדשים, הריהוט משתנה, משנה מיקום ואין רגע משעמם שם.

הצוות של המלון צעיר, מאד שירותי, זמין בכל שעה לבקשות האורחים. כל יום השאירו לנו מכתב על השולחן. אם על שרות שעשו לנו, או הסברים ושאלות אם נוח לנו ואם חסר לנו דבר מה. בחדר השאירו לנו מים, שוקולד וחבילה של עוגות הולנדיות – הסטרופוואפל. בחדר היתה מכונת קפה וקפסולות של נספרסו, מקרר, כוסות ותה.

ארוחת הבוקר, שאכלנו כל יום,  היתה טובה מאד ואפילו הקפה היה טעים, פלוס גדול לחובבי הקפה שביננו.

המלון קרוב מאד לכל מקום בעיר, בין 4-5 תחנות טראם לכל מקום, גם למרכז העיר, לאזור כיכר הדאם. למעשה גם ניתן ללכת ברגל כ – 25ד’ למרכז העיר, רק שמצאנו שזה מיותר, כשיש טראם שמגיע כל כך מהר ולכל מקום.

מתחם המלון – על מתחם המלון אכתוב בנפרד, רק אציין שהוא נמצא בתוך מתחם ענק של כ-20,000מ’ משוחזרים, המכילים בין היתר שוק אוכל גדול מאד.

תמונות מהמלון

מול הכניסה למלון נמצאת עמדת הקבלה, והיא אינטימית ומאד מזמינה. אני יודעת מסיפורים שהצוות מאד עוזר בהכוונה על מקומות שונים בעיר ועזרה במה שצריך. אנחנו לא נזקקנו לעזרה, אך כן השתמשנו בשרות נוח מאד והוא קניה של כרטיסים לתחבורה הציבורית. ביום ההגעה שלנו נסענו עם רכבת משדה התעופה לתחנה המרכזית של אמסטרדם. שם קנינו כרטיסים לשנינו למספר ימים. כשהם הסתיימו, במקום לחזור לתחנה המרכזית, קנינו כרטיסים במלון.

 HOTEL DE HALLEN

חדר האוכל

חדר האוכל של המלון מעוצב בצבעוניות רבה עם חפצי אומנות, ספריית עיצוב, ראשי איילים מפוחלצים, אבני בריק ודלתות תחנה מרכזית עצומות בגודלן. תקרות החדר מאד גבוהות
ותלויות בהן מנורות בעיצוב תעשייתי. כל יום אכלנו שם ארוחת בוקר וכל יום בחרנו שולחן אחר בפינה אחרת. בקיץ, כשמזג האוויר ההולנדי מאפשר זאת, דלתות הענק נפתחות למרפסת והאורחים יכולים לאכול את הארוחה בחוץ. בעת השהייה שלנו הדלתות היו סגורות, אולי כי כבר היה מעט קר בבקרים.

HOTEL DE HALLEN
 HOTEL DE HALLEN
HOTEL DE HALLEN
HOTEL DE HALLEN

פנים בית המלון

בכל הקומה הראשונה של המלון, ניתן לשבת ולנוח בפינות ישיבה שונות. לקראת הקצה של הקומה ניצבת המעלית ולידה חדר ישיבות מרווח. מאחורי המעלית ניצב שולחן המחשב המיוחד במינו. כל הקומה מלאה בחפצי אומנות. ביציאה מחדר האוכל לכיוון החדרים ניצב בגאון ברבור מפוחלץ. אני מודה שקצת ליטפתי אותו. הייתי חייבת להרגיש את הנוצות שלו.

 HOTEL DE HALLEN
ן HOTEL DE HALLEN
HOTEL DE HALLEN
 HOTEL DE HALLEN

 

הוכחה שהייתי כאן:

ציפי לוין ב HOTEL DE HALLEN

פינת המחשב

מאחורי המעלית עומדת פרה עשויה עץ. זו לא התחלה של סיפור, זה תאור של שולחן המחשב של המלון. יש כאן הומור, אולי מי שבנה אותה שב בדיוק מהודו?

מול הפרה ניצב שולחן גדול שלכל אורכו שורה סקולנטים:

 HOTEL DE HALLEN

הקומה השניה של המלון

בקומה השניה של המלון יש חדרים משני הצדדים, כאשר כל הצד השמאלי של המלון לחדרים יש חלון לרחוב. זהו חלון שאיננו נפתח ויש רוחב של מטר בינו ובין הקיר החיצוני של המלון. אנחנו שהינו באחד החדרים שבצד הזה. בחדרים שבצד ימין של המלון אין חלון לרחוב, אלא לתוך פנים המלון ולחדרים יש וילון כהה שמסתיר אותם. בקומה הזו ישנם גם 2 חדרים שהם פנימיים מארבעת צדדיהם.

כך נראה המלון מהקומה השניה (אני צילמתי מהחלק הישן של הבניין, שבו נמצים החדרים הגדולים יותר של המלון (הסוויטות עם המטבח נמצאות בחלק אחר של הבניין, חלק חיצוני).

 HOTEL DE HALLEN HOTEL DE HALLEN HOTEL DE HALLEN


פינת הישיבה בחדר שלנו, לצידה החלון הרחב לרחוב. כל יום הייתי מציצה החוצה לעבר מרפסות הבתים הקטנטנות, שההולנדים אוהבים כל כך לטפח. כשהשמש יוצאת החוצה, לא משנה מה גודל המרפסת, הם יוצאים החוצה לשבת ולספוג קרניים של חום, לאכול ולארח. כאן הצצתי לזוג החמוד שישב מול החלון שלנו.

הם לא היו כל כך קרובים, הזום של המצלמה עובד היטב 💘

 HOTEL DE HALLEN


את 2 הברים היפים שנמצאים לצד הכניסה למלון אתם תצטרכו לבוא ולראות לבד. אני הייתי מגיעה למלון גם אם הייתי שוהה במלון אחר. הבר נעים וטעים מאד. גם המסעדה של המלון טעימה, ובוודאי ששוק האוכל הצמוד הוא ביקור חובה. על אלו אני אספר בפוסט הבא שלי על אמסטרדם.

הפרה הכחולה סוגרת את מעגל הפרות של הפוסט. בכל זאת הרבה מסופר על הפרות ההולנדיות, בעיקר על החלב הטעים שלהן. הפרה הזו נמצאת ליד המסעדה של המלון והיא כזו יפה, לכן היא זכתה בצילום משלה.

 HOTEL DE HALLEN
 HOTEL DE HALLEN


מקווה שהצלחתי להרשים אותכם עם המלון שבחרתי לשהות שלי באמסטרדם. אנחנו נהנינו בו מאד, וכבר השבוע שהתה בו חברה, שהמלצתי לה עליו. הבנתי שהיא מאד נהנית ואני מחכה שתחזור לספר חוויות.

הערות, תגובות

ספרו לי אם אהבתם את העיצוב? מה אהבתם במיוחד?

ואיזה מלון הכי הרשים אותכם בטיול בחו”ל.?

אשמח גם לשמוע חוויות מיוחדות מבית מלון,

תמיד יש סיפורים מוזרים ומצחיקים. מבטיחה לשתף את שלי.

4 מחשבות על הפוסט “פנינה עיצובית באמסטרדם – HOTEL DE HALLEN

  • תגובה Ruth Brin 20 באוקטובר 2017 בשעה 10:15

    f,כתבה מרתקת ציפי יקרה, נהניתי לקרוא ו"לטייל" במלון דרך המילים והצילומים המוצלחים שלך,,,, תודה

  • תגובה tsipiko@ynet.co.il 20 באוקטובר 2017 בשעה 12:31

    רותי איזה היף שאת פה!! שמחה שטיילת איתנו. שישי מבורך.

  • תגובה תמרי סלונים ליבס 21 באוקטובר 2017 בשעה 10:09

    איך אני אוהבת מלונות כאלה… בכל פינה יש הפתעה.
    מלון מקסים, חמים, בחוויה שלי יש בו משהו ילדותי ומצד שני משהו מאוד אריסטוקרטי ומעוצב. ניגודיות ושלמות. העיניים הנהדרות שלך הן מצלמת וידיאו משוכללת לתאר אותו כפי שתיארת. יופי של פוסט יקרה שלי ותמונות נהדרות! כיף לטייל איתך כמו תמיד…

  • תגובה ציפי לוין 25 באוקטובר 2017 בשעה 14:17

    תמרי אהובה אני בטוחה שהיית נהנית כאן. אולי בגלל המקום המסקרן ואולי בגלל המיטה הכיפית ואולי בגלל השכנים ממול ואולי בגלל האזור המקסים ואולי בגלל הקירבה לתעלות. שמחה שאהבת, ושמחה שהצלחתי להעביר את ההרגשה שלי במקום הזה. תודה שאת מטיילת איתי, תמיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *