ערן שוורצברד ולוחות ההשראה של אלוני

עיצובים לפי לוחות השראה

בשנים האחרונות כולם מדברים על לוחות השראה. כולם רוצים לעשות לוחות השראה וסדנאות יצירה של לוחות נפתחות כפטריות לאחר הגשם. ועכשיו בואו נעצור כאן.

תחפשו צילום של פטריות, לא משנה הסוג, תחפש תמונה של גשם – אולי של טיפות גדולות ואולי של אשה שמחזיקה מטריה ביד. תמצאו תמונה של ילד קופץ על שלולית. תחפשו עוד תמונה של לוחות, דקיקים מעץ. תגזרו תמונה של ים מעונן, ועוד תמונה של אגם עם סירה באופק שלו. תמצאו בשבועון ישן תמונה של משפחה שמתחממת מול האח, ולידם כלב גדול עם אף ורוד. לאט לאט השולחן מתמלא בתמונות. תגזרו כל מיני מילים ואותיות. תצרו מהאותיות מילים מרחפות של גשם-חורף-פטריות-סוודר חם וציטוט של חורף. תדביקו את הכל, באיזה אופן שאתם רוצים, תיצרו תמונה שלמה. יצרתם זה עתה לוח השראה. אצלי הלוח מתאר חורף חם ושמח,  זו היתה ההשראה שלי.
מעניין אותי מה היתה ההשראה  שלכם?

לוח השראה הוא כמו קסם. לוקחים רעיונות, מערבבים עם מחשבות, מוסיפים צבעים ורצונות, הופכים את הכל לתמונות ומילים ונוצר הקסם.

לוח השראה הוא כלי עזר מעולה להרבה מאד תכנים, ביניהם לעיצוב פנים, לתכנון הבית, המשרד, בית הספר או כל סביבת עבודה/חיים אחרת. השימוש בלוחות השראה מאד נפוץ בקרב כל מי שמתעסק בעיצוב ואדריכלות, בעיקר כי הלוח מעניק הסתכלות מאד נוחה ומובנת על נושאים מורכבים כרעיונות ומחשבות שקשה להמחיש אותם בדרך אחרת.
לוח השראה הוא לוח שעליו מניחים את כל הרעיונות שיש ללקוח ולמעצב הפנים שלו (למשל), רק באופן ויזואלי. על לוח ההשראה מתורגמים רעיונות, רגשות, רצונות, טרנדים ומגמות. הגרפיקאי, האדריכל, המעצב, כולם בונים את לוחות ההשראה של הלקוחות שלהם בעזרת תמונות, שהם מציבים בלוח, תמונות שמתרגמות את כל מה שהלקוח מדמיין – חושב, מרגיש ורוצה ליישם.
לוח ההשראה הוא כלי שבעזרתו מצד אחד, לומדים איך להעביר את הרעיונות שלנו הלאה, ומהצד השני אנחנו יכולים להשתמש בו ככלי עבודה מושלם.

חברת אלוני הוציאה מגזין מהודר לשנת 2018/19, אשר כולל 10 לוחות השראה צבעוניים. ללוחות קראו באלוני MOODS. בתרגום מילולי mood הוא מצב רוח, אך יכול להיות גם הלך רוח ונטייה. הפרויקט נקרא: ALONY +    FIND YOUR MOOD
מתוך האמונה ש:    Every human has his own mood
לוחות ההשראה של אלוני מוצבו לפי צבעים ונושאים – לבן, אפור, שחור, טורקיז, אתני, אומנות, עץ, ברזל, טקסטיל וטקסטורה.
באלוני מקווים שלוחות ההשראה שהם יצרו יעניקו השראה לכל מי שרואה אותם. הם מניחים שהלוחות וכל המוצרים הנלווים להם במגזין, יעזרו ללקוחות לעשות סדר ברעיונות שלהם ולנסות ולמצוא מענה במה שאלוני מציעים.

אלוני חידשו את אולם התצוגה שלהם בחדרה ולכבוד ההשקה הוזמנתי לסדנה מתוקה עם הקונדיטור והשף ערן שוורצברד. אני מודה שעדיין לא בקרתי בבולנז’רי 96, אותה פתח ערן שנה שעברה, אבל אני מתכננת להגיע לשם בזמן הקרוב.

בתמונות הבאות יצרתי קולאז’ים שמכילים תמונות של לוחות השראה מהמגזין ותמונות של אביזרים ואריחים שצילמתי באולם התצוגה. את התמונה של אולם התצוגה מבחוץ ואת אולם התצוגה מבפנים (צילום ראשון מימין בשתי התמונות) צילם ישראל כהן.

חברת אלוני

חברת אלוני

מצלמת ואוכלת בעיניים

לכל אחד מאיתנו יש תשוקה למשהו אחר. אחד למלוח, אחד למתוק, אחד לציור, אחד לנגרות, אצלי לצילום. לכל מקום שאני נכנסת אליו, מגיעה, עוברת על פניו, אני רוצה לצלם בו.

תמיד אמצא שם משהו מעניין. כתבתי על זה כאן.

אולם התצוגה התמלא במטעמים שערן הכין לנו. גם מתוקים וגם מלוחים. אני אכלתי עם העיניים ובעיקר צילמתי.

ערן שוורצברד (צילום:ציפי לוין)

חברת אלוני (צילום:ציפי לוין)

ערן שוורצברד (צילום:ציפי לוין)

ערן שוורצברד (צילום:ציפי לוין)

חברת אלוני (צילום:ציפי לוין)

חברת אלוני (צילום:ציפי לוין)

ערן שוורצברד (צילום:ציפי לוין)

איך לעצב עוגות לפי לוחות השראה

בתחילת הסדנה ערן הסביר לנו שגם קונדיטורים ושפים הם מעצבים בתחומם, וכמובן שגם הם משתמשים בלוחות השראה בתכנון המאפים והעוגות שלהם. אני מכירה את הנושא מהמעקב שלי אחרי שרון היינריך, שעוקבת בבלוג שלה, אחרי קולקציות עונתיות של השוקולטיירים והפטיסיירים הטובים בעולם. משרון למדתי שלכל עונה יש מתכונים מיוחדים וקולקציות של מאפים (ממש כמו בעיצוב אופנה).

צילמתי את ערן מסביר לנו מעט על מעשיו, נותן לנו דוגמאות מחיי הקונדיטור ובזמן הסדנה, מדגים לנו הרכבה של עוגות, לפי לוחות השראה.

ערן שוורצברד(צילום:ציפי לוין)

הסדנה לעיצוב עוגות

שבנו סביב ערן, הקשבנו היטב, וקיבלנו אריחים עליהם כל אחד הרכיב עוגה משלו. ערן הסביר שאת העוגה הראשונה הוא הכין בעקבות לוח ההשראה  Black Mood. אני לא זוכרת מה היתה ההשראה לעוגה השניה. קבלנו אריחים עם טקסטורה של פרחים בולטים, אז אני מניחה שזה היה ה – Texture Mood.

על השולחנות שליד ערן היו מונחים פירות, עלים אכילים, קרמים שניתן לזלף, פרוסות של עוגות שחורות (העוגות הראשונות שהרכבנו) ודפים שהזכירו לי עוגות מלפי, להרכבת העוגה השניה. כל אחד בחר לו את המרכיבים השונים מהשולחנות, ויצר לעצמו עוגה משלו.

אני לא טעמתי את העוגות שהרכבתי, רק צילמתי ובחרתי להביא אותן הביתה, תארתי לעצמי שכל אוהבי המתוק במשפחה שלי ישמחו לקבל עוגות טעימות ומעוצבות היטב.

קבלנו קופסאות שבהן שמנו את העוגות, ולפני שנפרדנו לשלום מאלוני ומערן, צילמתי את העוגות שלי. בקולאז’ שיצרתי שילבתי את האריחים שצילמתי באולם התצוגה.

ערן שוורצברד(צילום:ציפי לוין)

כשהגעתי הביתה הנחתי את קופסאת העוגות בפינת האוכל. טעמתי גם אני מכל עוגה ואהבתי אותן מאד. תוך מספר דקות הגיעו בני הבית לשולחן והעוגות חוסלו עד תום. אני הייתי מאד מרוצה.

קישור לדף הפייסבוק של אלוני

חברת אלוני

הכתובת של אולם התצוגה המשופץ: הזגג 38, א. תעשיה, חדרה.

ערן שוורצברד

הכתובת של בולונז’רי 96: יגאל אלון 96, תל אביב

קישור לבלוג של שרון היינריך

פריז, קונדטוריה ומה שביניהם

הערות ותגובות

אשמח לשמוע מכם כל הערה וכל תגובה על הפוסט.

מה המאפה שאתם הכי אוהבים?

מה דעתכם על לוחות השראה?

האם יצא לכם להכין לוחות שכאלה?

מזמינה אתכם להרשם לרשימת התפוצה שלי ולקבל עדכון על פוסטים חדשים:

מחשבה אחת על הפוסט “ערן שוורצברד ולוחות ההשראה של אלוני

  • תגובה ציפי 14 בנובמבר 2018 בשעה 20:28

    – קורל אלמוג: הקטע עם לוחות ההשראה נשמע ממש מעניין!
    ציפי: הי קורל. לוחות השראה הם חלק חשוב ביותר כשמעצבים. מתברר שגם בעוד הרבה תחומים, וערן נתן לנו להבין שזה לא פחות חשוב גם אצל שפים וקונדיטורים כמוהו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *