ה.שטרן – H.Stern וקולקציית תכשיטים בהשראתו של OSCAR NIEMEYER

“הו, כמה קסום לצפות בהולדתם של ארמון, / מוזיאון או דמות יפה של אישה, על גבי דף נייר לבן?  / עד כמה אני אוהב ומשתוקק לצייר אותם! / כיצד אני חש אותם בפיתולי היצירות הארכיטקטוניות שלי!”

אוסקר נימאייר – OSCAR NIEMEYER

אוסקר נימאייר – Oscar Niemeyer, 1907-2012 האדריכל הברזילאי, היה עד למותו, בשנת 2012, מהחשובים והמשפיעים באדריכלות המודרנית הבינלאומית של ימינו. נימאייר היה קומוניסט בדעותיו, הוגלה מברזיל בתקופת ההפיכה הצבאית שם, לאחר שכבר הראה בה את כשרונו המיוחד בתכנון ובבניה. בזמן גלותו, אמצע שנות ה-60, הגיע לישראל ואף שהה כאן כחצי שנה. הוא תכנן בישראל מספר פרויקטים, שנחשבו אז מודרניסטים וקיצוניים מידי, במיוחד כשבלטו על רקע המצב הכלכלי הקשה שהיה אז בישראל, ולא באו לידי ביטוי הלכה למעשה.

מבחר מעבודות האדריכלות של אוסקר נימאייר בברזיל:

תמונה עליונה: קתדרלת ברזיליה, בתמונה האמצעית: בניין הקונגרס הברזילאי, בתמונה התחתונה: מוזיאון לאומנות יפנית בעיר קורטיבה  (התמונות מכאן), בתמונה הגדולה: דגם יד זיכרון ליבשת דרום אמריקה-סאו פאולו- ברזיל 1987.

אוסקר נימאייר וה.שטרן

ההשפעות על המעצבים של ה.שטרן

מאז ומעולם הושפעו תחומי האומנות השונים אחד מהשני.למשל, אופנה משפיעה על עיצוב הפנים, על הטקסטיל, על עיצוב רהיטים. לא מעט אדריכלים הם גם ציירים, שמושפעים גם הם מהסובב אותם בתעשיה, אך גם מהטבע, מהסביבה הקרובה והרחוקה, מגוף האדם, שיכול להפוך ליצירה מפוארת בפני עצמה. כך יכול עולם התכשיטים להיות מושפע מתחומי אומנות שונים – כמו במקרה של H.stern, שמעצביו הושפעו מעבודתו המפוארת של האדריכל אוסקר נימאייר. רישומיו של אוסקר נימאייר,  מתאפיינים בקווים מתעגלים, בפיתולים, בקימורים, כמו בגוף האישה. את הרישומים אני מביאה מתוך ספר השקת קולקציית התכשיטים החדשה:

של האדריכל הברזילאי, המפורסם אוסק נימאייר. המעצבים הושפעו מהקימורים הרכים, מהפיתולים שברישומים, מהקווים העדינים. הקולקציה כולה, אושרה על ידי האדריכל, וכעת, שנתיים לאחר מותו (נפטר בגיל 105!), יוצאת לאור קולקציה נוספת פרי אישורו.

דוגמניות זוהרות, צבעי פסטל, ותכשיטים מרהיבים קיבלו את פנינו בהשקה החגיגית:



בקולקציה הנוכחית שלושה קווים עיקריים

(צילום התכשיטים: דיויד וילס)

COPAN

זהו בניין בעיצוב גלי, מעורר השראה בסביבה שלו, מאז שנבנה ב-1950. זהו אחד הסמלים הארכיטקטונים הידועים בעיר סאו פאולו בברזיל.

העיצוב הגלי הוא מקור ההשראה לטבעת הקופאן החדשה אשר מוצגת כעת בצורניות גלית, עשויה בזהב לבן 18 קראט עם יהלומים.



MONUMENT

פארק איביראפוארה – Ibirapuera Park, נמצא בעיר סאו פאולו. זה הוא מיזם שיצר נימאייר בשנת 1954 לרגל חגיגות 400 השנים לעיר. הפארק הירוק מכיל גם בניינים כגון ה- Oca-מבנה דמוי כיפה המכונה “הבקתה”, בניין הביאניאל-Biennial, ואודיטוריום איביראפוארה. בהתאם לתכנון המקורי, הוצב בפארק גם פסל שייועד להיות אנדרטה לכבוד ארבע מאות שנים לסאו פאולו. הרשומות מצביעות על כך שהפסל נוצר עבור טקס הפתיחה של הפארק (קיימים תצלומים של הטקס ההיסטורי), אך זמן קצר לאחר מכן הפסל נעלם. נימאייר, כלל בעיצוב הפסל גזע מרכזי שהוקף מסביב בספירלה.

פסל זה היוה את ההשראה לשני זוגות עגילים אשר נוצרו בצלמו ובדמותו, בזהב צהוב 18 קראט, או בזהב לבן עם יהלומים.

 

FLOWER

אחד מרישומיו של נימאייר הוא רישום של יד האוחזת בפרח בעל ארבעה עלים. רישום זה הוא מקור ההשראה לטבעות חדשות בזהב צהוב ולבן, 18 קראט, עם יהלומים וכן לתליון ולשני זוגות עגילים – באחד מהם הפרח, בזהב לבן 18 קראט עם יהלומים, צמוד אל תנוך האוזן, ובדגם התלוי, מייצג זהב צהוב 18 קראט את הפרח, באופן שמחקה בדייקנות את החזיון הספונטני של הארכיטקט והמעצב. פרחי הזהב חלולים, איזכור להערכה הרבה שרכש נימאייר לחללים ללא מילוי.

תכשיטים מהקולקציה הקודמת בהשראת אוסקר נימאייר:

 


השקת הקולקציה החדשה של ה.שטרן

השקת הקולקציה נערכה במסעדה החדשה והיפה של שאול אדרת: Mr. & Mrs. Lee, בקניון צמרת G. המסעדה מעוצבת באופן מאד עליז וצבעוני, כפי שמראות התמונות שצילמתי, תאורה מגוונת בכל חלקי המסעדה, פסלי בודהה בכניסה למסעדה, והרגשה אינטימית עם אוסף הצלחות  וספות וינטג’ שפזורות בכל המסעדה. האוכל האסייתי גם הוא מאד ציבעוני, ומה שאכלתי, ממה שלא היה מאד חריף היה מאד טעים. זה היה אירוע נוצץ וזוהר, כיאה לקולקציית התכשיטים, שאותה באנו לראות ולחוות.



לסיום, אני מביאה סרטון וידאו מאד יפה של שיר שהלחינו המוזיקאים הברזילאים, קרלינוס בראון וג’ורג’ ישראל. את השיר הם הלחינו, לכבוד השקת התכשיטים הראשונה, והוא נקרא: Linhameyer. פרושו השם הוא שילוב שמו של נימאייר עם המילה קו בפורטוגזית. השיר עוסק ברישומיו של האדריכל, בפיתולים ובקווים המקומרים האהובים עליו, וסרטון הוידאו המלווה את השיר מראה את רישומיו המיוחדים:


תהנו!!

11 מחשבות על הפוסט “ה.שטרן – H.Stern וקולקציית תכשיטים בהשראתו של OSCAR NIEMEYER

  • תגובה Ivo Serenthà 28 במרץ 2014 בשעה 22:11

    My compliments for your blog and pictures included,I invite you in my photoblog "photosphera".

    CLICK PHOTOSPHERA

    Greetings from Italy

    Marlow

  • תגובה ציפי לוין 29 במרץ 2014 בשעה 18:34

    Thank you a lot Marlow! I'll look at your blog!!

  • תגובה veredstyle בלוג אופנה 29 במרץ 2014 בשעה 20:45

    איבדת אותי בתמונה הראשונה של הדוגמניות! אני כל כך אוהבת את הלוק שלהן, עם האאוטפיטים הבובתיים והאביביים, כולל הנעליים המושלמות, ששכחתי את המטרה לשמה התכנסנו כאן 🙂
    נשיקות אהובה <3

  • תגובה ציפי לוין 30 במרץ 2014 בשעה 4:57

    ורד מתוקה, לא יכולתי שלא לצלם הן פשוט היו ככ בובתיות, כמו שאמרת שהייתי חייבת! אבל בכלל הקולקצייה יפייפיה, עדינה והסיפור מאחוריה לדעתי נהדר! נשיקות יקרה <3

  • תגובה Iris Warszawski 30 במרץ 2014 בשעה 7:12

    כפי שאת יודעת, השראה ויצירתיות הן חלק בלתי נפרד מחיי. אהבתי את הפוסט, התכשיטים יפהפיים והבחירה בנימאייר כהשראה היא בול פגיעה. תודה

  • תגובה ציפי לוין 1 באפריל 2014 בשעה 5:45

    הי איריס, כאומנית השראה זה משהו שאת חייבת שיהיה סביבך, זה ברור. אני מניחה שגם המעצבים של ה.שטרן מרגישים את זה והקולקציה הזו, וכמובן גם הראשונה שנוצרה בהשראת נימאייר מוכיחה את זה. הרבה תודה ושבוע מקסים!

  • תגובה efrat itah 3 באפריל 2014 בשעה 18:04

    זה ערך מוסף, לקשר את מותרות התכשיטים עם אומנות ערכית

  • תגובה תותה שופ 3 באפריל 2014 בשעה 20:54

    בלוג נהדר

  • תגובה ציפי לוין 4 בנובמבר 2014 בשעה 8:52

    הי אפרת, אני מאד מסכימה איתך. הקולקצייה הזו מאד מרגשת מהסיבה הזו.

  • תגובה ציפי לוין 4 בנובמבר 2014 בשעה 8:52

    שלום תותה שופ, תודה רבה על הפירגון!

  • תגובה חנות סקס 15 בדצמבר 2017 בשעה 8:34

    בלוג מקסים ציפי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *