קפליקס – Cafelix – אין סוף של קפה

אתם כבר מכירים אותי, אני תרה אחרי הקפה הכי טוב שיש, בכל מקום שבו אני נמצאת. שתיית הקפה הפכה אצלי לחובה, מעבר לזכות, אבל גם להנאה גדולה. אנחנו כבר לא שותים הרבה קפה ביום, אבל חשובה לנו מאד האיכות שלו ושהריח והטעם יהיו משובחים. כשניר, סיפר לי על בית הקפה שנפתח ביפו, ושיש לו גם סניף בשלמה המלך, קרוב אליו הביתה, ובו יש לו כוס משלו, ידעתי שאני חייבת להגיע למקום הזה.

קפה זוגי וקנלה בשישי בבוקר:


קפליקס - Cafelix

 

בית הקפה שהוא קסם של מקום

קפליקס ביפו נמצא במתחם נוגה, ליד כיכר סגולה, ששם אני נמצאת די הרבה. אני מחנה באזור מטיילת בין החנויות, מידי פעם מגיעה לשוק הפישפשים, מסתובבת. התחילו להתפרסם גם כתבות משבחות על בית הקפה ואני לקחתי איתי לשם את אבי. ריח נפלא של קפה עלה באפינו, נכנסנו, והבנו שהגענו למקום שאותו חיפשתי. ריח הקפה, טעם הקפה והאינטימיות של המקום הופכת אותו למשהו אחר, שהזכיר לנו את הטיול שלנו בלונדון ואת בית הקפה האולטימטיבי שמצאנו שם: MONMOUTH.

מאז שהכרנו את קפליקס אנחנו מצטערים על דבר אחד בלבד – שכיכר סגולה לא קרובה אלינו הביתה, שלא נוכל להפוך את קפליקס לבית קפה שאליו נוכל נקפוץ כל יום וכך גם לקבל כוס משלנו. אני יודעת שאין שלמות אבל תמיד צריך להיות אופטימיים, אז אולי בכל זאת יפתח סניף קרוב?

קפליקס - Cafelix

איך הכל התחיל

פיליפ שפר ואשתו יעל, הקימו ב-2011 את קפליקס, לאחר שפיליפ למד את אומנות קליית הקפה בגרמניה, ארץ הולדתו. לפיליפ, היה חסר קפה טוב בארץ.  איזה מזל! בני הזוג מצאו מחסן גדול במתחם נוגה (מה שהיה בעבר, המחסן של מסעדת “קרן” של חיים כהן), קנו את מכונת הקליה שלהם ב – Coffe- Tech Engineering (מפעל הבוטיק של רם איבגי, במושב מצליח, שהטענה אומרת, שמכונות הקלייה שלו מתמודדות באיכותן עם המכונות הטובות בעולם), ומכאן כבר לא היתה דרך חזרה. פילפ הוא מומחה לקפה: למציאת זנים מיוחדים של קפה – חד זנים, ולתערובות מוצלחות, לקלייה מדוייקת של הפולים, לטחינתם, להכנת קפה,  הקפה הכי טוב בארץ!!

קפליקס - Cafelix

 

פולי הקפה לפני הקלייה:

קפליקס - Cafelix



הטיפול המיוחד בפולי הקפה

בקפליקס קולים את פולי הקפה, שפיליפ מייבא, שומרים את הקפה הקלוי בחביות אטומות (מרגע תחילת הקלייה הגזים שבפולים משתחררים, תהליך שנמשך עד כ-20 יום, וריח הקפה שאופף את המקום כולו, ומושך את הסובבים להיכנס,  מקורו באותו שחרור של גזים במהלך הקלייה!). את הפולים הקלויים טוחנים לפי הדרישה. בבית רצוי להשתמש בקפה הטחון תוך 14 יום ולא יותר, להחזיק את הקפה הטחון בכלי סגור, במקום יבש, לא במקרר ולא בפריזר!!

בקפליקס פולי הקפה הם תמיד טריים, וניתן להכין איתם קפה במספר שיטות:

א. אספרסו וקפוצ’ינו במכונת הקפה, במקום עצמו ובבית – טחינת הפולים עבה במעט יותר מזו של מהקפה השחור(1.3 – 1.5).

ב. פילטר נייר או פרקולטור- טחינת הפולים בינונית(5).

ג. פרנץ’ פרס – הטחינה העבה ביותר(9).

ד. בישול ביתי עם פינג’ן – טחינת הפולים כאן היא הדקה ביותר(1).

אחת המטרות ששמו לעצמם בקפליקס היא להבהיר לצרכני הקפה שקפה ניתן להכין גם בבית, גם בדרכים פשוטות של בישול בפינג’ן, סינון עם נייר, או פרקולטור, ועדיין לצרוך את הקפה הכי טוב, כאשר רק סוג הטחינה הוא מה שמבדיל בין סוגי ההכנה.

קפליקס - Cafelix



ברור הטעם האהוב ועל מה צריך להקפיד שבוחרים בפולי קפה

כל לקוח נשאל לטעם הקפה האהוב עליו, ומותאם לו הקפה, לפי הזנים או התערובות. (7 תערובות, ובין 4-8 חד זניים). כמו כן מומלצים לו סוגים שונים של קפה כדי שינסה טעמים חדשים וילמד. בנוסף לכך, כשלקוח רוצה לקנות קפה להכנה ביתית, הוא נשאל באיזה צורה הוא מכין בבית את הקפה, לשם ביצוע הטחינה המדוייקת, כמו שציינתי למעלה. ללקוח מוסברת כמות הקנייה המירבית שהוא יכול לקנות, כי הקפה נשמר בטריותו הטובה ביותר עד שבועיים ימים, ולכן ההמלצה היא לקנות את הקפה הטחון בכמויות קטנות על מנת להינות מטריות מירבית וטעם וריח מקסימלים.

בקפליקס מקווים שלקוחות ששותים קפה בבתי קפה בארץ יעלו את הרמה הכללית – שכרגע היא בינונית ומטה, כי הקפה שמכינים ברוב בתי הקפה נטחן  מפולי קפה שנקלו זמן רב לפני הגעתם ארצה מאירופה, וגם הגעתם ארצה לוותה בשינויי מזג אוויר קשים, כשכל אלו  פוגמים באיכות פולי הקפה הקלוי. כל אלו מבדילים את הקפה של קפליקס.  כאן הלקוח מקבל קפה טרי, ימים ספורים בלבד מתום

הקלייה.

בקפליקס מקווים שהצרכנים ישאלו בכל בית קפה מהיכן הקפה מגיע? מאיזה זני פולי קפה מורכבת התערובת? מכמה אחוזי ערביקה מורכבת התערובת? ויקפידו, כמו שמקפידים אצלהם על טריות הקפה ועל בחירת זני הערביקה.

בקפליקס מקפידים מאד לבחור זני ערביקה, שמהם מורכבות התערובות. במדינות, שבהן תרבות הקפה מפותחת וגבוהה כמו באוסטרליה*, ניו זילנד וסיאטל בארה”ב, לא נכנסים לבית קפה אם הוא לא מחזיק מכונת קליה משלו, קולה וטוחן ללקוח את הקפה.

הצוות של קפליקס

אופיר הגיע  לאוסטרליה, הידועה ברמת הקפה הגבוהה שלה,למד בה והשתלם בנושא הקולינריה, וחזר אליה כעבור מספר שנים, כדי להתמקצע ולהתמחות בתחום הספציפי של הקפה. עם חזרתו לארץ התקבל לעבודה כמדריך קפה  בחברה שמייבאת פולי קפה קלוי מאיטליה, וכעבור שנה נפגש עם פיליפ ויעל, הם הפכו לשותפים וביחד,  עם אסף ביטון, פתחו את הסניף בשלמה המלך 12.

פיליפ בעבודה, ליד מכונת הקלייה:

קפליקס - Cafelix



 חביות הקפה הקלוי עם מדבקות לבנות המצביעות על פולי הקפה החד זניים,  או צבעוניות המצביעות על תכולת סוגי תערובות פולי הקפה הקלוי שבפנים:

קפליקס - Cafelix

 

 

מכונת הקלייה מקרוב, צילומים של יעל שפר:

קפליקס - Cafelix
קפליקס - Cafelix
קפליקס - Cafelix



זה לא עוד בית קפה זה יעד

יעל, אמרה לי את מילת המפתח: קפליקס הוא destination, כלומר יעד. מי שמגיע לשם לא עבר על הדרך, או הגיע במקרה. לקפליקס מגיעים במיוחד. גם מי שהגיע במקרה בפעם הראשונה, ונכנס למקום בעקבות ריח הקפה, הופך מהר מאד ללקוח מרוצה שמגיע בכוונה ומבקש לשתות קפה טעים ביותר, לומד על זנים חדשים, מכיר את הצוות ומדבר עם הסובבים שנמצאים בבית הקפה. המטרה של כולם היא שהאינטימיות תישמר, שהמקום יעניק חוויה חברתית מעולה, כמו האיכות והטעם של הקפה ששותים שם. פיליפ מחפש ומוצא זנים של פולי קפה מיוחדים וטעימים, וכדאי מאד לשמוע את ההמלצות של הצוות. בתוך קפליקס  יש מבואה קטנה ובה מעט מאד מקומות ישיבה, בר שממנו מזמינים את הקפה ומקבלים אותו, מעט סנדביצ’ים ועוגיות איכותיות ביותר, סוגים של קפה מוכנים לטחינה, חביות גדולות המכילות את הקפה הקלוי המחכה לטחינה, שקים של פולי הקפה, ואת מכונת הקליה הגדולה. ליד מכונת האספרסו נמצאות 7 מטחנות הקפה, מטחנה לכל תערובת, ולחד זניים.

קפליקס - Cafelix

 

זני פולי הקפה

נכון לעת כתיבת הפוסט מביאים בקפליקס פולי קפה ממספר מקומות בעולם: מקניה, מאינדונזיה -זן  Sulawesi,  מקולומביה – 2 זנים: אחד מהם הוא ערביקה אורגני, מפפואה גינאה – הזן:  Sigri, מאתיופיה -2 זנים: Yirgacheffe  ו Sidamo, והכי חדש כרגע- גם הוא מאתיופיה – הזן : Ayehu.

את הקפה מכינים מחד זנים של ערביקה, גם מזנים אורגנים, מתערובת הבית שמורכבת מ 100% ערביקה ומהזנים הכי מובחרים שמגיעים ארצה. כל לקוח מזמין את התערובת האהובה עליו, שמסומנת על פי צבע.

זני הקפה מתחלקים בכלליות לשניים: לערביקה, הזן האיכותי ביותר, גדל בגבהים של בין 900מ’ ל-2000מ’ מעל פני הים. זה הזן היקר יותר וכן הוא מכיל מעט קופאין. הערביקה מתאפיין בפרותיות גבוהה ובמרירות מאד נמוכה.

הזן הפחות איכותי הוא הרובוסטה. הוא גדל בגבהים של בין 200מ’ ל-800מ’ מעל פני הים, והוא מריר מאד וכמות הקפאין שלו גדולה פי 3 משל הערביקה, והוא גם זול הרבה יותר מהערביקה.

קפליקס - Cafelix

הקפה נטחן, כמובן, מול הלקוח. ללקוחות הקבועים , שבבעלותם “כוס שכן”, הצוות מכין את התערובת האהובה עליהם, אלא אם כן הלקוח מבקש אחרת, וללקוחות החדשים מיעצים ומבררים איזה טעם קפה הוא  האהוב עליהם.

פינות הישיבה בכניסה לבית הקפה:

 

קפליקס - Cafelix
קפליקס - Cafelix



כוסות השכן

אחד המאפיינים של קפליקס הוא ארון הכוסות האישיות – “כוסות השכן”:

קפליקס - Cafelix



הרעיון של “כוסות שכן”, המוחזקות בארון מיוחד, הגיע מאירופה, שם יש מסורת ארוכה של כיבוד הלקוחות הקבועים, וקפליקס שמחים לשמר את המורשת הזו. בארון ישנן כוסות קפה אישיות, כשלכל כוס מוצמד שם הלקוח, שלה היא שייכת. הלקוח מגיע, לוקח את הכוס שלו, ובה מכינים לו את הקפה. “כוס שכן”, כמו שהן נקראות כאן, הן כוסות השייכות ללקוחות הקבועים, שמגיעים לפחות חמש פעמים בשבוע. הם זוכים לכוס אישית, כששמם מוצמד למקום הכוס בארון, ועימה מגיעה גם הנחה של 33% ממחיר הקפה.

המחירים של סוגי הקפה כאן לא מאד יקרים, כמו שניתן היה אולי לצפות. קפליקס הם למשל, היחידים שמוכרים קפה חד זני, באיכות מאד גבוהה, וגם כאן התמחור איננו מאד יקר מכיוון שהרצון הוא שהקפה יהיה  נגיש לכולם, יהיה מוצר צריכה עממי, גם כשהוא באיכות הכי גבוהה שיש. אנחנו, צרכני הקפה זוכים. גם קפה מאד איכותי וטעים, וגם במחיר נגיש.

קפליקס - Cafelix
קפליקס - Cafelix
קפליקס - Cafelix
קפליקס - Cafelix



בתמונות רואים את הכניסה לקפליקס, את הישיבה על הספסלים במתחם, כוסות קפה , חתול רחוב נח ואותי שותה קפה בחוץ, הפעם עם כוס זכוכית.

קפליקס - Cafelix
קפליקס - Cafelix
קפליקס - Cafelix
קפליקס - Cafelix

ציפי לוין בקפליקס

כבר היום קפליקס נמצאים בתוך סיורים שנערכים באזור של יפו, כמו פה: וכן מגיעים אליהם סיורים של “תגלית”.

 

הסניף בשלמה המלך הוא סניף מאד מצליח, עם קצת יותר מקומות ישיבה, וגם לשם חובה להגיע, וכן לסניף המקסים שנפתח עם הזמן בשוק לוינסקי.

אוהבי הקפה – אם אתם עדיין לא מכירים את קפליקס, מקווה שעכשיו יש לכם מקום חדש לחקור, ואני בטוחה שתתאהבו כמוני!

הסניפים של קפליקס

מתחם נוגה – סגולה 15, יפו (ביפו מתבצעת גם הקליה).

שלמה המלך 12 פינת זמנהוף, תל אביב.

שוק לוינסקי – מרחביה 4, תל אביב.

 האתר של קפליקס

http://www.cafelix.de/hebrew.html

 קפליקס בפייסבוק

https://www.facebook.com/cafelixcafelix?fref=ts

פוסט על בית הקפה monmouth בלונדון

12 מחשבות על הפוסט “קפליקס – Cafelix – אין סוף של קפה

  • תגובה efrat itah 3 באפריל 2014 בשעה 18:07

    פוסט יפה. גם אני חובבת קפה טוב, שותב בין 2-3 קפה של בוקר, קפה של ארבע ואם אני בחוץ אז הפוך טוב. אך לעומתך אי אפשר לקרוא לי בררנית. ארומה, ארקפה, קפה סי, בחברה טובה – מספיק בשבילי.
    סקרנת אותי ואנחנו בהחלא נקפוץ לשם ונבדוק 😉

  • תגובה אנונימי 3 באפריל 2014 בשעה 18:08

    הארומה מגיעה עד לכאן. רחלה….גמני רוצהכוס עם השם שלי

  • תגובה ציפי לוין 3 באפריל 2014 בשעה 19:13

    הי אפרת, אני שמחה שסקרנתי, כי קפה טרי וטוב אסור לפספס. לדעתי אם אתם גם מכינים מעט בבית, זה גם כדאי. אין מקום אחר שמוכר פולים טחונים כמו קפליקס. שווה ביותר!

  • תגובה ציפי לוין 3 באפריל 2014 בשעה 19:14

    הי רחלה, גם אני רוצה. אולי פעם זה יקרה…בנתיים רק ניסע לשם!!

  • תגובה תותה שופ 3 באפריל 2014 בשעה 20:52

    ממש אהבתי

  • תגובה ציפי לוין 4 באפריל 2014 בשעה 11:45

    שמחה שאהבת תותה שופ והעיקר זה ללכת לקפליקס ולהבין כמה טעים הקפה שלהם!!

  • תגובה veredstyle בלוג אופנה 5 באפריל 2014 בשעה 5:37

    וואו, עשית לי חשק לקפה משובח. אני יכולה להריח את הארומה עד כאן. כמה חבל שאני כל כך רחוקה 🙁
    פוסט נהדר אהובה. תענוג!
    נשיקות וסופ"ש נפלא <3

  • תגובה ציפי לוין 5 באפריל 2014 בשעה 8:34

    ורד יקרה, נקבע לנו, ניפגש ונפתח את הפגישה בסניף של קפליקס בזמנהוף, ואפילו תקני לך הביתה! נשיקות יקירה!! <3

  • תגובה shlomit rozen 5 באפריל 2014 בשעה 15:15

    פוסט נפלא ,גם אני מחפשת את הקפה האולטימטבי בכל מקום שאני מגיעה אליו …ומאותה סיבה…פחות קפה אבל שיהיה הכי שווה…כבר רוצה לשתות שם…בטוח שזה יקרה השבוע…תודה על ההמלצה יקירתי ושבוע מוצלח!!!

  • תגובה ציפי לוין 5 באפריל 2014 בשעה 17:48

    שלומית אני ממש שמחה שקראת, שמחה שאת מרגישה כמוני! לי זה ככ חשוב, ואבי, בעלי, כבר צוחק עלי שאנחנו נהיים אניני טעם ככ, שכלום לא טעים לנו…אבל באמת לא אכפת לי, ובטח כשאני מכירה כזה מקום טוב-אני שמחה לספר עליו ולקוות שעוד אנשים יהנו ממנו! שיהיה לך שבוע מקסים, מקווה שתגיעי לקפליקס, ותהני!!

  • תגובה ורד בן-סימון 5 באפריל 2014 בשעה 20:48

    ציפי יקירה,
    תודה על פוסט מעמיק. כחובבת קפה טוב ואיכותי
    בוודאי שאמצא את עצמי בקרוב …מקווה שגם את תבוא איתי פעם.
    נשיקות

  • תגובה ציפי לוין 6 באפריל 2014 בשעה 6:25

    ורד מתוקה! ברור שהפעם מגיעות ביחד! נשיקות!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *