שוק בורו מרקט – Borough Market בלונדון

שווקים אני מאד אוהבת, בארץ ובחוץ לארץ. בעיני זה המקום הכי טוב להכיר בו את תושבי העיר ואת התוצרת המקומית והמיובאת לעיר. זה המקום למצוא מטעמים שלא מוצאים בסופר המקומי, ולהכיר טעמים חדשים. בטיול שלנו עם ניצן תכננו ללכת לבורו מרקט, שוק האוכל הגדול של לונדון. רציתי שניצן תחווה חוויות מיוחדות ובבורו מרקט יש אוכל מיוחד.

התכנון היה להגיע בשבת בבוקר. ידעתי שבהמשך היום יגיעו אליו אלפי אנשים, ויהיה קשה לטייל בין הדוכנים ולכן שעות הבוקר הן השעות המושלמות לסיור בו. אני מוצאת שיש משהו מאד מרענן בשוק של בוקר. כולם עדיין רגועים, מזג האויר נוח ויש בו המולה נעימה.

שוק בורו הוא שוק איכרים מאד משודרג. הוא קיים מאז שהרומאים הגיעו ללונדון, כלומר כ-2000 שנה! במשך מאות שנים השוק הזה שימש כמקור המרכזי של השגת המזון בלונדון, ורק בשנים האחרונות הוא השתנה והפך לשוק שיש בו חוץ מפירות, ירקות, בשר וביצים גם אוכל מוכן, מעדנים מיוחדים ומוצרים אורגנים. במיקומו כיום, בחלק הדרומי מזרחי של לונדון, הוא קיים כבר 250 שנים.

בבורו מרקט יש דוכנים מאד מיוחדים, ממקומות שונים בעולם. יש בו דוכנים למוצרים אורגנים, איכרים שמביאים את התבואה שלהם, פירות וירקות, דגים ובשר. יש בו דוכני לחמים ולחמניות מיוחדות, פיצוחים, תבלינים, דבש, ריבות וביצים. יש בו דוכנים למימכר בירות של יצרנים מקומיים, ויינות ומיצים טריים. מתקיימים בו סדנאות בישול של שפים, דבר שאולי לא מתאפשר למטייל המזדמן, כמו שאנו היינו, אבל זה מצויין ללונדוני המתעניין.

מצאנו במרכז השוק פאטיו משגע. נחנו בו ובקשנו שיצלמו אותנו לתמונה משפחתית:

השוק מלא בכל טוב ואני קצת צלמתי. חנויות פרחים:

לצד אחת החנויות מצאתי זרי לבנדר למכירה. כשחזרנו למלון הצטערתי שלא קניתי זר אחד כדי להביא איתי לארץ.

borough market

הרבה דוכנים שמוכרים בהם פוקצ’ות, לחמניות ולחמים טריים. הריחות של הלחם הטרי נפוצים לכל עבר.

בין הדוכנים המיוחדים מצאתי דוכן למוזלי וגרנולה שמכינים בעבודת יד:

דוכני גבינות, מגוונות, שונות ומשונות. מתחשק לי לטעום את כולן:

borough market

בהרבה דוכנים מוכרים ביצים ובאחד מהדוכנים האסייתים של אוכל מוכן, מצאתי קערה עם ביצי שליו:

דוכני נקניקים רבים. ניתן לקנות בחלקם גם ממרחים להכנת הסנדוויץ המושלם:

צילמתי דוכנים של דגים, פירות ים, וכאן ישנו הר של צדפות:

עשרות דוכנים של פירות וירקות:

כולם מצלמים את המתוקים, לא רק אני:

דוכני תה קר, מיצים סחוטים, בירות ויינות. חייבים לשתות אחרי שאוכלים:

borough market

באחת מפינות השוק, גילינו את הסניף השני של קפה monmouth הנפלא. היינו הכי מאושרים שיש, וראינו שכאן הסניף הרבה יותר גדול ומרווח. כמובן שגם כאן עומדים בתור כדי להיכנס:

אכלנו ושתינו לרוויה, ויצאנו מהשוק שבעים ומאד מרוצים! הביקור היה חוויה מהנה ביותר, והבונוס במציאת הסניף הנוסף של בית הקפה האהוב עלינו היה ענק. יצאנו מהשוק והלכנו לכיוון נהר התמז, בצד של מרכז העסקים של לונדון ה- City, עד הגשר שמחבר בין שתי גדות התמז – Tower Bridge ומשם יצאנו לסיור מהנה ב- Tower of London.