שוק האוכל FOODHALLEN והמתחם הנפלא באמסטרדם

שוק האוכל FOODHALLEN והמתחם הנפלא

הפרוש המילולי של מתחם האוכל הוא:  “מסדרונות אוכל” וכשמסתובבים במתחם המשוחזר השם מובן. זהו מתחם גדול מאד של השוק המקורה, מצדדיו יש מסדרונות עם חנויות ובוטיקים קטנים של מעצבים עצמאים. ראיתי שם תכשיטים, תיקים, בגדים, חפצי וינטאג’ וגם כלי קרמיקה. בצד אחר של המתחם יש חנות ספרים גדולה שנראית כמו ספרייה, סדנאות קטנות ובית קולנוע. בית המלון עצמו נמצא בצד אחר של המתחם והמסעדה הגדולה שלו נמצאת לצדו ובתחילתו של שוק האוכל.
המקום נפתח ב-2014 והוא עדיין דינמי מבחינת החנויות שנמצאות בו ואני מאמינה שמקום כזה גדול ישנה מידי פעם את התוכן של החנויות. זו הדינמיקה של החיים שלנו, מה שלא הולך נסגר וחדש מגיע במקומו. המקום הזה כל כך יפה, חדש ומושך, שאני בטוחה שנכונו לו גדולות ככוח משיכה לקהל רחב מאד של אנשים.

אופיו של  Foodhallen – השוק המקורה

מקימיו של השוק המקורה כותבים שהם פתחו אותו בהשראה של שוקי אוכל מקורים בעולם כמו בקופנהגן, מדריד, ברצלונה, ברלין – עליו כתבתי כאן ובלונדון – בורו מרקט, עליו כתבתי כאן. שרונה מרקט התל אביבי, מזכיר מעט בקונספט שלו את foodhallen, אבל יש ביניהם הבדל גדול לטובתו של foodhallen, בהמשך הפוסט אסביר מה ההבדל שמצאתי בין שני השווקים.

Foodhallen הוא מתחם גדול מאד, כשבכל השטח המרכזי שלו ישנם מקומות ישיבה. בשולחנות עגולים קטנים, בשולחנות וספסלים סביבם, ובפינות ישיבה קטנות ואינטימיות. דוכני האוכל הקבועים נמצאים בשני הצדדים, לאורך כל השוק. באמצע השוק יש במה בנויה שעליה יש הופעות חיות. מעל חלק מהשוק ישנה קומה שנייה, שנמצאת מעל הדוכנים, וגם שם ישנם מקומות ישיבה. ליד הבמה יש בר של בירות ויינות. באתר של השוק  מוצגת רשימה של 21 דוכנים קבועים.

מה שכל כך מוצלח בשוק הזה לדעתי הוא שכל הישיבה של האנשים היא במרכז המתחם. המגוון של הדוכנים נהדר. ההמבורגר הכי טוב באמסטרדם, אוכל ויטנאמי, קוראני,מקסיקני, מזרח תיכוני-לבנוני, פירות ים, מרקי ראמן יפנים, בשרים ארגנטינאים, מיצים סחוטים מיוחדים, גלידות, ועוגות אישיות יפייפיות. בתוך המתחם שום דבר לא מפריע לישיבה של האנשים. אפשר להגיע לבד, בזוגות, עם חברים ועם ילדים.

קונים את האוכל שרוצים, את השתייה ומתיישבים. המקום מואר, מזמין ונעים מאד לשבת בו. אחרי שאוכלים את המנות המלוחות אפשר לקנח במתוקים, ביין או בבירה (יש שם 4 ברים). המקום משרה אווירה מאד כיפית, כזו שכשבאים עם חברים זה הופך לבילוי.

כאן מצאתי את היתרון הגדול לעומת שוק האוכל הישראלי, שבשרונה. במתחם שבשרונה יש מעט מקומות ישיבה, הם מפוזרים בין הדוכנים ויש דוכנים באמצע המתחם. בשרונה השוק הפך למקום שאם מגיעים לאזור ומחפשים מה לאכול אז מתישבים, אוכלים והולכים. בשוק באמסטרדם נעים לשבת והשוק מזמין. כמעט כל שבוע יש בו לפחות הופעה אחת של זמרים/להקות. גם הופעות זה משהו שמושך אנשים, הופעה גורמת לאווירה נהדרת. אחד היתרונות הגדולים של השוק הוא הקירוי שלו. באמסטרדם יש ימים רבים של גשם ובשל היותה שטוחה היא סובלת מרוחות פרצים. שוק מקורה הוא פתרון לכל בעיות מזג האוויר. הוא ממוזג בקיץ ומחומם בחורף הקר.

ביציאה מהשוק, ברחבה שאחריה נמצאת המסעדה של המלון, ישנם ספסלים ושולחנות למי שצפוף לו בפנים ורוצה לשאוף אוויר, או לעשן 😊 אי אפשר לשכוח שאנחנו באמסטרדם. גם אם הריח הוא של סיגריות רגילות, מסתבר שמעשנים פה לא מעט אנשים.

De Foodhallen

התמונה מכאן

שוק אוכל ובית מלון

בהתחלה כשהשוק נפתח היה טרנדי להגיע אליו, כמו לכל מקום חדש, אבל עם הזמן שעבר, אוהבי האוכל באמסטרדם הבינו שזה המקום שלהם. אוכל טוב, אווירה מעולה, הופעות, בירות ויין, זה חייב להיות מקום טוב. הרעיון לפתוח במתחם הזה בית מלון בוטיק היה רעיון מוצלח ביותר. המיקום של המתחם הוא באזור המערבי של אמסטרדם, אזור שיש בו שכונות נחמדות. קל מאד להגיע לשם כי יש טראמים מרכזיים שמגיעים בתדירות רבה ונמצאים מול המתחם וכמובן אופניים, אין ספור אופניים שעימם מתניידים ההולנדים לכל מקום. מהכיוון של הכביש הראשי, יש רחוב צר, שבצד אחד שלו יש בנינים נמוכים עם חנויות בקומה הראשונה שלו. בצד השני של הרחוב נמצא המתחם הגדול של השוק והחנויות שלצדו, כולם מקורים. לאורך הרחוב הזה מתקיים כל יום שוק קטן של פירות, ירקות, גבינות ועוד מוצרים רבים,  שחלקם שייכים לחנויות שבצד השוק.

תמונות מהמתחם

 foodhallen (צילום:ציפי לוין)
 foodhallen (צילום:ציפי לוין)
 foodhallen (צילום:ציפי לוין)



כל מי שלן ב – Hotel de Hallen, מגיע לשוק המקורה. השוק  צמוד למלון, נמצא במתחם שלו, ולמעשה בכל פעם שחזרנו בדרך מסוימת מסיבוב בעיר, היינו מקצרים את ההגעה למלון דרך אחד המסדרונות שלו. כך בדקנו כל יום גם את החנויות הקטנות של המתחם וגם את השוק עצמו. בשוק הפירות והירקות לא רכשנו דבר, אבל היה כיף גדול לעבור דרכו בבקרים, בדרך לטראם.

אחרי שיטוט באמסטרדם עצמה הבנו שאת ארוחת הערב העיקרית אנחנו אוכלים בשוק האוכל הביתי. הבנו שאין טעם ללכת למסעדה כלשהיא, כשלידנו נמצאות כל כך הרבה אפשרויות קולינריות. צילמתי את השוק המקורה ואת דוכניו ואני מביאה כאן את התמונות. בואו ונצא לטיול של אוכל ברחבי השוק.

סיור בשוק Foodhallen

מבט מהכניסה הדרומית של השוק המקורה. בצמוד לקיר הלבנים שממול ניצבת הבמה עליה נערכות ההופעות:

de foodhallen( צילום:ציפי לוין)

 

יש שם מגוון של טעמים ותוספות. אנחנו אכלנו את המנה הקלאסית שלהם שהיתה מעולה. מה שראוי לציון נוסף לדעתי הוא הצ’יפס שלהם. נאמר על אמסטרדם שהצ’יפס שלה מופלא בטעמיו. דגמנו את אחד המפורסמים שלה, ומי שנהנה ממנו בעיקר היו היונים. אנחנו לא אהבנו. הצ’יפס של The Butcher היה נהדר!

de foodhallen (צילום:ציפי לוין)

 


אוכל סיני מאודה:

שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

אוכל ויטנאמי מגוון:

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

דוכן של בשר ארגנטינאי:

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

אוכלים כאן גם ילדים וגם מבוגרים מהורהרים:

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)
de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

בירות:

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

פירות ים:

מה הוא בדיוק גילה לה? חבל שלא שמעתי על מה הם מדברים😉

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

דוכן הנקניקיות והתוספות מעל: היה טעים, והבירה היתה מעולה!

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

הייתי מצוננת חלק גדול מהחופשה ומרק הראמן הזה הציל אותי לא פעם. הוא היה עדין וטעים.

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

יום אחרי שהגענו היתה הופעה. אני לא זוכרת את שם הלהקה, אבל אנחנו נהנינו, וכך גם הקהל מסביב.

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)
de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

הציורים של הדוכן המקסיקני:

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

העוגות כל כך יפות שקשה לבחור ביניהן:

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

את העוגות שקנינו אכלנו מחוץ לשוק המקורה. הן היו כאלה פוטוגניות שהייתי חייבת לצלם. העוגות היו מאד טעימות, בדיוק כמו שהיו יפות:

de foodhallen שוק האוכל פוד הלן (צילום:ציפי לוין)

 

מקווה שהצלחתי להעביר בתמונות מעט מהטעמים של השוק, שהרגשתם את האווירה הנהדרת ואת השימחה שהרגשנו שם. כשרעבים זה מקום מעולה, כשצמאים, כשמחפשים מקום שמח לשבת בו עם חברים, כשמתחשק משהו קטן וכשרעבים לארוחה גדולה.

עכשיו צריך לחכות שמישהו יבין בארץ איך שוק טוב הופך למוקד משיכה לאנשים מרוצים 😊.

בנתיים אם רוצים לבקר שם, כל מה שנותר זה לקבוע שוב טיול לאמסטרדם, השוק והמתחם כולו לא עומדים להיעלם בזמן הקרוב.

כתובת השוק:

Bellamyplein 51, Amsterdam

שעות פתיחה:

כל יום בין 11:00 – 23:30

שישי-שבת בין 11:00 – 01:00

 קישור לאתר השוק ולמסעדות שבתוכו:

Foodhallen

הערות, תגובות

אשמח לשמוע את התגובות שלכם על שוק האוכל.

אתם נוהגים ללכת לכאלה מקומות בארץ? ובחול?

מזמינה אתכם להרשם לרשימת התפוצה שלי ולקבל עדכון על פוסטים חדשים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *