שוק האוכל הנפלא של ברלין – Markthalle Neun – Street Food

כשתכננתי את הטיול לברלין רציתי להגיע למקומות מעניינים ושווקים הם מקום שאהוב עלי. האווירה בהם תמיד מיוחדת במינה. שמעתי על שוק האוכל של ימי חמישי בשכונת קרויצברג ותכננו להגיע אליו ולאכול בו את הארוחה העיקרית של אותו היום. בנוסף, בררתי עליו עם הבחור הישראלי שהדריך אותנו בסיור לברלין היהודית (הסיורים של עדנה, מאד מומלצים!) והוא ציין שזה מקום שחייבים להגיע אליו.

עם כאלה המלצות הגענו ביום חמישי לרכבת שהביאה אותנו לשכונת קרויצברג, בדרך לשוק. מספר ימים קודם לכן סיירנו בקרויצברג, וידענו שיש בה הרבה מהגרים והרבה תורכים, אז לא נבהלנו כשה-s באן הובילה אותנו לתחנה הכי קרובה לשוק. בכמעט כל הדרך לשוק ישנם בתי קפה השייכים למהגרים, כשרובם היו להבנתנו מוסלמים כי דברו ערבית. אני מודה שלאור כל מה שמתרחש בעולם, בעיקר עם דאעש, לא הרגשנו הכי נוח לחלוף לידם ומעט חששנו שיזהו אותנו כישראלים, אבל ידענו שאלפי אנשים עושים את הדרך  הזו לשוק, ולמעשה הכל סבבנו היה בסדר. הגענו למתחם השוק, שהיה ענק, מעט אחרי שהחל לפעול ולכן כמות האנשים בו היתה עדיין סבירה. לאחר כשעה המקום כבר היה ככ מלא ועמוס שאבי ואני הלכנו צמודים כדי שלא נאבד אחד לשני.

Markthalle Neun – Street Food

מרקטהול הוא שוק אוכל – מקורה (הקירוי חשוב מאד בברלין הגשומה למדי) שפתוח למעשה כל השבוע, אולם בימי חמישי בין 17:00 – 22:00 נערך שם יריד אוכל ושתייה תוסס ורעשני, הכולל דוכנים של אוכל גרמני ובינלאומי. חוץ מדוכני האוכל יש בו גם דוכנים של תוצרת חקלאית. המחירים בשוק בינוניים, לא זולים אבל גם לא מאד יקרים ואין שום בעיה לאכול מגוון של טעמים, בתנאי שאין לכם בעיה לעמוד בתורים ארוכים, לחכות בסבלנות למנה הנפלאה שלכם. לנו היתה סבלנות, הסתובבנו הרבה כדי לטעום בדיוק את מה שרצינו, עמדנו בתורים השונים, ואפילו מצאנו מידי פעם מקום ישיבה. עשר בערב, שעת סגירת שוק האוכל הגיעה מהר מאד מבחינתנו. אקח אותכם לטיול מצולם של המנות הנהדרות שטעמנו שם. אני לא יכולה להעביר טעמים וריחות אבל מקווה שהתמונות שלי יבהירו לכם כמה השוק הזה שווה הגעה. אנחנו היינו כבר מאד רעבים, הריח מסביב היה נהדר וכך גם מראות האוכל בכל הדוכנים מסביב. רצינו לטעום את כל מה שראינו והרחנו, ואכן אכלנו לא מעט!

אוכל סיני. צילמתי, לא טעמתי:

Markthalle Neun - Street Food

בתמונה הבאה התמקדתי בפנים הטובות שלו, המנה יצאה בלי פוקוס, אבל תאמינו לי, המנה הזו  של הבשר עם הכרוב הכבוש היתה מהטובות שאכלתי!

השולחנות עמוסים באנשים. כל מי שקם ממקומו מיד מתיישב אחר במקומו. בכל פינה אנשים יושבים, גם במעלה המדרגות.

כדורי בשר בכל מיני טעמים, מיצי פירות:

פינה מאיטליה:

פינה טעימה טעימה מיפן:

עומדים ושותים על שולחנות גבוהים שמתחבאים בין הדוכנים:

עברנו להמבורגר הקוראני. ראיתי סביבי אנשים שאוכלים המבורגר בלחמניה שחורה עקבתי אחריהם והצטרפתי לתור הארוך שהשתרך לפני הדוכן והיה שווה לחכות! את הטעם אני לא יכולה להעביר רק את התמונה שלו:

Markthalle Neun - Street Food

הטעם שונה מהמבורגר רגיל ומאד מיוחד. הסתובבתי איתו כי לא מצאתי מקום ישיבה או עמידה וכיוונתי אנשים לדוכן, הוא משך המון תשומת לב.יש גם דוכני קפה ביחד עם הבירה:

מאות אנשים מסתובבים, קונים ואוכלים מכל טוב:

מצאנו סנדביצ’ים מאד טעימים:

אחרי כל האוכל חייבים לשתות:

לפני שהלכנו רציתי משהו מתוק. התחשק לי פנקייק או בלינצ’ס. כבר לא זוכרת למה דווקא בכיוון הזה של מתוק. פתאום, מרחוק ראיתי משהו מוכר, והגעתי לבדוק. אכן צדקתי. ‘לנגוש’ הונגרי מתוק!! ‘לנגוש’ הוא מאכל הונגרי עממי. זהו בצק מטוגן, שניתן לאכול אותו עם תוספות מתוקות ומלוחות כי הוא הוא ניטרלי בטעמו. בדוכן עמד בחור הולנדי, שהכין לנגושים לפי מתכון של סבתו ההונגריה. הוא הגיש אותו עם תוספות מלוחות או מתוקות. אני ביקשתי לנגוש עם כל התוספות המתוקות וזה היה חלום שהתגשם בתוספת של דובדבנים:

שעת הסגירה הגיעה וההמונים עוד גדשו את המקום, אבל אנחנו כבר התעייפנו. היתה לנו עוד דרך ארוכה למלון ויום ארוך של טיולים למחרת. אני יודעת שבטיול הבא לברלין יום חמישי יהיה כלול בו, כי אני לא מוותרת על שוק האוכל הזה!

Markthalle Neun - Street Food

שוק האוכל מרקטהול – Markthalle מתקיים כל יום, אולם בימי חמישי הוא הופך לשוק הצבעוני והבינלאומי שהראתי כאן. השוק הוא מקורה ולכן מתאים מאד לימים הגשומים של ברלין.

הכתובת של שוק האוכל Markthalle Neun – Street Food: Eisenbahnstraße 42-43, 10997 Berlin, שעות פעילות השוק: 17:00 – 22:00

אתר השוק:

Markthalle Neun - Street Food

אל תפספסו את השוק הזה בביקור הבא שלכם בברלין!

10 מחשבות על הפוסט “שוק האוכל הנפלא של ברלין – Markthalle Neun – Street Food

• תגובה מיכל בן משה 7 בנובמבר 2016 בשעה 14:19

איזה יופי! אני מאוד אוהבת שווקים וזה נראה ממש שווה ביקור

• תגובה Lian 7 בנובמבר 2016 בשעה 15:43

איזה יופי, אני מאוד אוהבת שווקים. בביקור הקודם פיספסתי את השוק הזה. אשמור את ההמלצה לנסיעה הבאה, שאמנם עדיין לא בתכנון אבל אין לי ספק שאשוב לברלין.

• תגובה תמרי 7 בנובמבר 2016 בשעה 16:44

בגרמניה כמו בגרמניה גם שוק אוכל נראה מצוחצח מתוקתק נקי ומזמין.
    גם המוכרים נראים מצוחצחים נקיים ומזמינים…
    הצלחת בהחלט ולגמרי להעביר דרך התמונות היפות שלך את האווירה של השוק המקסים הזה, את הריחות והטעמים.
    כשאני מרגישה שאני מטיילת לצד זה שכתב על מקום זה או אחר, סימן שזה נעשה כמו שצריך…בדיוק כמו שאת כתבת.
    הלחמנייה השחורה העלתה בי חיוך, משהו לא ידוע וברור ובכל זאת נראה משהו שהיה בהחלט שווה לחכות לטעום אותו.
    מקווה להגיע לברלין ממש בקרוב זה היעד הבא שלי.
    פוסט נהדר מלא ריחות וטעמים!

• תגובה הילה לוי 7 בנובמבר 2016 בשעה 17:48

יו, כמה שעשית לי חשק….

• תגובה Shiri Mor Eizen 9 בנובמבר 2016 בשעה 6:41

הייתי שם!!! העברת את החוויה כ"כ יפה. פספסתי את הקינוח ההונגרי אז רושמת לי את זה לפעם הבאה. אוירה מטריפה וכיפית. אני כבר מתגעגעת…

• תגובה ציפי לוין 19 בנובמבר 2016 בשעה 9:55

הי מיכל, לדעתי זה שוק האוכל הכי טוב שיש בברלין, בעיקר כי הוא ככ בינלאומי ויש בו מגוון רחב של טעמים. חוץ מזה שהאווירה, ומצב הרוח שם הם באמת נפלאים 🙂

• תגובה ציפי לוין 19 בנובמבר 2016 בשעה 9:56

הי ליאן, אני חושבת שלא כדאי לפספס את השוק הזה, ופשוט לתכנן גם את יום חמישי בטיול הבא!

• תגובה ציפי לוין 19 בנובמבר 2016 בשעה 9:58

תמרי, ברלין היא יעד נהדר והייתי שמחה לטייל בה איתך. מלאת ריחות וטעמים. בגלל שהשוק עמוס באנשים לא כל הזמן הוא מצוחצח, אבל מקבלים זאת בהבנה. מאחלת לך שתגיעי לשם במהרה!

הילה- אז הצלחתי!!

• תגובה ציפי לוין 19 בנובמבר 2016 בשעה 10:00

שירי, את הכי מבינה אותי פה!! גם אני מתגעגעת. אני בטוחה שאם הייתי ברלינאית היתי מבלה שם כמעט כל חמישי. לא צריך מסעדות מפונפנות, לא צריך להזמין מקומות. לקחת רכבת וללכת לאכול ולשתות ולשמוח!