ליין כלים מיוחד במינו של חברת רוסלינג -roso ומתכון טעים לקציצות

חברת רוסולינג, היבואנית שבין מותגיה נמצאים ארקוס (סכינים), patiesse (אביזרי אפיה), סיליקומרט(אביזרי סיליקון לאפיה), טריאנגל (ציוד לאפיה) ועוד ועוד, השיקה החודש ליין חדש של מוצרי בישול בשם : ROSO.

ליין כלים מיוחד במינו של חברת רוסלינג -roso

הוזמנו לבית בולטהאופ לצפות בכלים ולטעום את מה שהשף עומרי בן פרץ מכין בהם. אני יכולה לסכם שהיה טעים מאד, היה מעניין מאד והיה אפילו מהפכני. אני אסביר את הנושא המהפכני על 2 כלים מתוך 3 הכלים המיוחדים שהוצגו בפנינו. 3 הכלים החדשים של רוסלינג הם:

סיר לחץ מיוחד במינו שאת המכסה שלו ניתן לפתוח ללא הגבלה לאורך כל הבישול.

מכסה זכוכית המשמש כקולט אדים.

מחבת ברזל עמוקה, שלה ידית נשלפת באופן מיוחד והיא נכנסת לתנור אפיה.

איציק שגב, מנכל החברה ועמרי בן פרץ, שף החברה אוחזים ברוסו aria- המכסה וברוסו sizzle – סיר הלחץ:

ליין כלים מיוחד במינו של חברת רוסלינג -roso
ליין כלים מיוחד במינו של חברת רוסלינג -roso

 

תחילת הערב הוקדשה אם כן להסברים על הכלים החדשים, מה היתרונות שלהם והחידוש שבהם. במהלך ההסברים הועמדו סירים ומחבתות על עמדות הגז הגדולות, והריחות החלו להיות מופצים לכל עבר. בשתי מחבתות מהליין החדש של roso התבשלו פלחי תפוחים לטארט טאטן, במחבת שלישית השף עמרי החל לטגן קציצות, כאשר המכסה aria מכסה אותן. במקביל הוכנסו פרוסות אוסובוקו בקר לסיר הלחץ sizzle ולאחר מס’ דקות נוספו אליהן מעט ירקות שורש.

ליין כלים מיוחד במינו של חברת רוסלינג -roso

 

סיר הלחץ sizzle

סיר הלחץ sizzle הנראה בתמונה זכה בפרס החדשנות בתערוכת פרנקפורט AMBIENTE 2013. העיצוב שלו מיוחד – המכסה עשוי מזכוכית שקופה, דבר שמקנה את האפשרות לצפות במתרחש במשך כל זמן הבישול. שנית הוא סיר הלחץ הבטוח בעולם וזאת עקב הטכנולוגיה המתקדמת בה הוא נוצר. סיר הלחץ sizzle לעולם לא יגלוש, והכי הכי חשוב לעולם לא יתפוצץ. לסיר יש שסתום לחץ ספרי (spheric) שפותח במיוחד, המאפשר פתיחה נוחה וקלה של המכסה בכל זמן, כך שניתן להוסיף תבלינים ונוזלים לאורך כל זמן הבישול. מכיוון שהוא סיר לחץ הוא מקצר את זמן הבישול, בכ-40% מהזמן של בישול רגיל. דבר זה מקנה לבישול איכויות בריאותיות. את הידית של הסיר פותחים בנוחות מירבית ביד אחת. כל הדברים האלו הודגמו לנו על ידי עמרי, שהיה סבלן מאד לכל השאלות והסיפורים שלנו על סירי לחץ ישנים, (את שלי אני אספר בפוסט שאקדיש לבישול בו).

ליין כלים מיוחד במינו של חברת רוסלינג -roso

 

מכסה ה – aria

מכסה ה – aria, כפי שנראה בתמונה סוגר באופן הרמטי על המחבת. שום ריח של טיגון לא מגיע מהמחבת הרותחת, למעט כשהופכים את הקציצות וכאשר מוציאים אותן בתום הבישול. זה היה החלק האהוב עלי בכל הערב. אני מטגנת בבית די הרבה. אנחנו גרים בדירה שכורה ואין לנו קולט אדים במטבח. אני לא אוהבת ריחות של טיגון ואני יודעת שמבחנתי, ומבחינת משפחות רבות הפטנט הזה יהיה פתרון מעולה. במרכז מכסה ה – aria ישנו פילטר פחם שקולט את האדים והריחות שנוצרים בזמן הטיגון. מה שעוד מיוחד במכסה הזה הוא השמירה על הקריספיות, הפריכות של מה שאנו מטגנים. מכסה ה-aria, בעזרת הטכנולוגיה בה הוא נבנה, מוציא את המים המצטברים בעת הטיגון על חלקו החיצוני. זהו פתרון נהדר שלא היה קיים עד היום!

הקציצות של עמרי בן פרץ, אחרי שטוגנו תחת מכסה ה- aria:

ליין כלים מיוחד במינו של חברת רוסלינג -roso

 

בסיום הערב המהנה קבלנו את מכסה ה-aria ואת סיר הלחץ sizzle, כדי שנוכל להתנסות בבישול ביתי עם הכלים החדשים. אני התנסתי עם המכסה החדש ומאד אהבתי את מה שיצא. לאחר שטיפת החלקים בנפרד, אבי הרכיב לי את המכסה המיוחד:

מכסה רוסלינג -roso

 

מתכון לקציצות משובחות

הכנתי קציצות, פעם ראשונה עם בשר בקר בלבד, עקב המחסור שהיה בבשר עוף. אני תמיד מערבבת בקציצות חצי מהכמות בשר בקר וחצי עוף. הסיבה לכך היא הטעם המעודן שהעוף מעניק. מכיוון שרציתי לעדן את קציצות הבקר הוספתי להן: גזר ותפו”א מגורדים. בצל מגורד אני מכניסה תמיד. הכנסתי גם פטרוזיליה קצוצה ואת שאר המרכיבים הרגילים.

המתכון ואופן ההכנה בקיצור:
1 ק”ג בשר בקר
2 תפו”א מגורדים
3 גזרים בינוניים מגורדים
2 בצלים בינוניים מגורדים
1/3חב’ פטרוזיליה קצוצה
1 ביצה, ואם נראה שהחומרים נוזליים אפשר 2
מעט פירורי לחם
התבלינים שהוספתי הפעם (אני משנה ללא הפסקה):
מלח גס, כורכום (תמיד! הוא מאד בריא), ראס אל חנות ותבלין לקציצות.
ליצור עיגולי קציצה, להכניס לשמן, שחומם במחבת.
לטגן משני הצדדים
בתאבון!!

קציצות של ציפי לוין

 

מידע על מכסה ה – aria, ומסקנות לאחר שימוש ראשוני

המכסה מתאים לשני סוגי גדלים של מחבתות – 24 ס”מ ו28ס”מ.

הגומי של המכסה עבה וכאשר הוא מונח על המחבת הוא אוטם אותה לחלוטין. המים שנוצרו במכסה נאספו בשולי המכסה. ניתן להעמיד את המכסה על הידית, כפי שראינו בבולטהופ, אבל לי היה הכי נוח להניח את המכסה לידי על הכריים (הנחתי אותו בתוך תבנית אלומניום חד פעמית, כדי שמעט השמן שהצטבר על המכסה יצטבר בתבנית ולא על הגז.

צריך להפוך את הקציצות ולהחזיר מיד את המכסה.

הטיגון מהיר (בחברה נאמר לנו שיש גם כאן חיסכון של כ-29% בזמן הטיגון).

הקציצות נשארו פריכות לכל אורך הטיגון עם המכסה.

כששוטפים את המכסה מוצאים את פילטר הפחם בקלות, ומניחים אותו לייבוש, לפחות שעתיים על נייר סופג.

כל החלקים ניתנים להפרדה ולשטיפה יסודית (למעט הפילטר!!)

פילטר vpjo יכול לשמש כשנה של טיגון, או ל-40 שעות שימוש.

הקציצות שלי מוכנות:

קציצות של ציפי לוין
קציצות של ציפי לוין

קישור לאתר של חברת רוסלינג:

רוסלינג

קישור לתמונות הכלים וסרטוני הדרכה:

ROSO

את ליין הכלים החדש ניתן להשיג בחנויות אלו:

ארקוס קאזה, קוק אנד בייק, דומו, לגעת באוכל, מיסטרל, סודות מתוקים, טישלר, צוקר (חיפה), כהן יצחק, קרניטל, all of chef (אילת).

2 מחשבות על הפוסט “ליין כלים מיוחד במינו של חברת רוסלינג -roso ומתכון טעים לקציצות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *