אלוני שלחו אותי לסדנה ב – MOLET ותראו איזה יופי יצא

הסדנה של MOLET

כשמציעים לי ללכת לסדנה, אני מאושרת ומשיבה בחיוב. הנה, למדתם דרך מצוינת לגרום לי להיות מאושרת. אני אוהבת ליצור, להשתמש בידיים, לבנות משהו אישי, משהו חדש שיתפוס מקום במרחב הבית שלי. הסדנה שהלכתי אליה הפעם הזו היתה של MOLET, מותג עיצוב ואדריכלות, מיוחד וירוק. שמחתי להגיע למתחם של מולט כי הכרתי אותם באופן אישי.

כל מי שעוקב אחרי באינסטגרם (ואם אתם לא עוקבים אחרי עדיין, בתחתית הפוסט יש תמונות מהאינסטגרם, רק תלחצו על אחת התמונות ואתם שם 😊), יודע שכל שישי אני ואבי, בעלי, מגיעים לסניף של בית הקפה קפליקס כדי לשתות קפה ולהתחיל בשלווה ורוגע את סוף השבוע. בקפליקס שבמתחם נוגה  MOLET פיזרה מול בית הקפה אביזרי עץ, לנוחות באי בית הקפה והמתחם שבו הוא נמצא.

יש שם מדפים קטנים שהולבשו על הספסלים:

molet

 

ישנם משטחי עץ שהונחו על ספסלי האבן הקרים, ועליהם ניתן לשבת או פשוט לצלם, כמוני כוסות קפה באווירה של חו”ל:

קפה על משטח של מולט (צילום:ציפי לוין)

 

הגעתי אל הסדנה של MOLET דרך חברת אלוני, החברה הוותיקה, שמתמחה בייצור מוצרי ריצוף וחיפוי, כלים סניטריים ואביזרים נוספים לעיצוב הבית. אלוני השיקה את תוכנית האדריכלים: Alony Culture, שכוללת אירועים חווייתיים, שסוקרים את הנעשה בארץ ובעולם, דרך מפגשים אישיים עם הדמויות המעניינות בסצנת העיצוב והאמנות, והסדנה היתה חלק מהארועים של התוכנית הזו.

המותג MOLE (צילום: ציפי לוין)

MOLET מותג עיצוב בעץ

השם MOLET הוא קיצור של הביטוי:  MOdulate your paLET. שורשיה של  MOLET נמצאים בעיר בואנוס איירס שבארגנטינה, שם חי וסיים את לימודי האדריכלות ארי ליברסון. בסופי שבוע הוא היה נפגש עם 2 חברים אתם יצר עבודות עץ ממשטחים שהיו מוצאים ברחוב. כשארי עלה לארץ הוא ניפגש עם המעצב התעשייתי אסף עציון, לאחר עבודה משותפת, הם הקימו עם אלי סער, מעצב תעשייתי ומפתח מוצרים, את סטודיו MOLET. ארי רצה להפוך את החזון של שימוש בחומרי גלם קיימים, כמו משטחי העץ, למוצרים חדשים.

MOLET החלה כבית לסדנאות, ובשנה האחרונה היא התרחבה לתחום האדריכלות, עיצוב הפנים ועיצוב גראפי. כל המוצרים של MOLET מיוצרים מעצים שנמצאים במשטחים, אותם הם אוספים ממקומות קבועים, לפני זריקתם לאשפה וכן ממשטחים שנמצאים ברחוב. המוטו של MOLET הוא – DDIY: עצבו וצרו בעצמכם – Design & Do it Yourself.

molet (צילום: ציפי לוין)

מיחדוש – מיחזור + שידרוג = Upcyclish

ישנה מגמה רחבה בעולם העיצוב שנקראת slow. היא התחילה באיטליה, עם התנגדות לאוכל מהיר (למשל – מזללות מקדונלדס למיניהן) וחזרה לבישול איטי, המגמה החלה להתפשט בכל העולם. מבישול איטי היא נדדה לכלל תחומי העיצוב והיצירה ובאופן כללי לחיים יותר בריאים, בעלי משמעות ועם אחריות סביבתית.

השימוש שMOLET עושה במשטחי העץ הוא פעולה של מיחדוש, שגם היא שייכת לתנועת ה – slow.  ב MOLET מבקשים להעניק למי שמגיע לסדנאות שלהם את הלך הרוח ואת החשיבות של עיצוב ירוק, עיצוב בר קימא ושינוי בדרכי החשיבה הרגילים. בסדנאות ניתן ליצור פריטים ללא כישורים מיוחדים במינם, קצת דמיון, קצת עזרה מידיהם המאומנות, ויש לכם פריט מעוצב משלכם.

molet (צילום: ציפי לוין)
molet

 

הסדנה שלנו

הסדנה שלנו, החלה בהסברים על משטחי העץ ומאיפה הכל החל. ההמשך היה בבחירה אישית של כל משתתף בפריט אותו הוא רוצה ליצור, ואף ניתנה לנו האפשרות ליצור  פריט אישי, שלא בנמצא, אבל שנוכל לייצרו תוך שעה וחצי של עבודה. אני מכירה את עצמי, ידעתי שאני צריכה ליצור את הפריט שלי, לצלם את הסדנה, ולתת לצלמים מזדמנים לצלם אותי בעבודה (הוכחות חותכות לכם ולאבי שהייתי שם 😊). מה שלמעשה אני מנסה לאמר כאן הוא, שלא היה לי זמן לשבת ולתכנן עבודת נגרות מתוחכמת, ובחרתי באחת העבודות שהוצעה לנו: מעמד קטן שבנוי מלוחות מחוברים, עליהם מניחים את הטלפון הסלולרי, דפי פתקיות ועפרונות שונים.

מדפי העץ בקומת הראשונה של המתחם מלאים בעצים במגוון גדלים וצורות, בדיוק בצבעים ובצורות שאני אוהבת לצלם:

molet
molet (צילום: ציפי לוין)

 

התחלתי את העבודה בבחירת 2 חתיכות עץ, שמצאו חן בעיני מבחינת הצבע והעובי שלהן. השלב הבא היה קיבוע של אחת מחתיכות העץ לשולחן העבודה וניסור שלה, לשליש ושני שליש:

ציפי לוין בסדנה ב molet

 

השלב הבא היה שיוף ידני של העצים. מכיוון שידעתי שרק אני אשתמש במעמד, השיוף היה מועט, בעיקר החלקתי את הקצוות של לוחות העץ. השלב שבא אחרי השיוף היה קיבוע של תומכי הדפים בעץ בעזרת מברגה, שבעזרתה חיברתי את הברגים של התומכים לעץ:

ציפי לוין בסדנה ב molet

אחרי שחיברתי עם ברגים את 2 לוחות העץ, הייתי צריכה ליצור 2 חורים בעץ התחתון, שלתוכם יכנסו 2 מוטות עץ. למוטות הללו יש 2 תפקידים: הראשון הוא שעליהם נשען כל המתקן. השני – עליהם מניחים את הטלפון. החורים האלה חשובים לאיזון של הלוחות. מדדתי עם סרגל כל שלב כדי לא לטעות, ונזקקתי לעזרה בקדיחת החורים. בקצה השני של הלוח התחתון קדחתי 3 חורים, שלתוכם ניתן להשחיל עפרונות:

ציפי לוין בסדנה ב molet

 

מעמד מחזיק הסלולרי שלי

רציתי להוסיף צבע למעמד שלי, וכן משהו שיגרום לטלפון שיונח עליו שלא יזוז. הוספתי חבל אדום, שאת קצהו קשרו לי בקשר מלחים נסתר. כך נראה המעמד שלי לאחר החתמתו והטבעת קעקועים שונים.
אני אוהבת מאד את מה שיצא 💗 צילמתי אותו, בסוף הסדנה, מונח על שרפרף, שמיוצר במקום:

(צילום:ציפי לוין ) בסדנה ב molet

במתחם של  MOLET נערכות סדנאות רבות, וכן הצוות יוצא מידי פעם לסדנאות שלהן מטרות חברתיות. צילמתי מעט מהמוצרים שניתן להזמין ב MOLET, וכן כאלה שנבנים בסדנאות. בתחתית הפוסט אביא קישור לאתר החברה, שם תוכלו למצוא פרטים על הפעילות של החברה, על הסדנאות ועוד.

(צילום:ציפי לוין ) בסדנה ב molet

(צילום:ציפי לוין ) בסדנה ב molet

(צילום:ציפי לוין ) בסדנה ב molet


מחשבות על מיחדוש משטחים

בזמן בבית ספר יסודי גרתי בשכונה צעירה, שאנחנו הילדים הקטנים, התבגרנו איתה. מידי פעם היו מגיעות לשכונה משפחות חדשות, שכנראה הגיעו מחו”ל, כי תכולת הבתים שלהם הגיעה במכולות עץ גדולות. את המכולות היו משאירים ליד המדרכה הארוכה שמול הבתים שלנו. פעם אחת השאירו את אחת המכולות בשכונה, ולא שבו לקחתה. אני זוכרת שמאד שמחנו, כי חג הסוכות התקרב, והקרשים של המכולה שימשו לנו כבסיס איתן לסוכה השכבתית. באחד הימים, לפני שהמכולה פורקה, כמעט לגמרי מהעצים שלה, עמדתי בפנים והרחתי אותה. הרחתי את העצים שלה והריח הזה מצא חן בעיני.
חשבתי שאולי בעתיד אני אבנה משהו מקרשים של מכולה.

מאז אהבתי מאד עצים של משטחים. אהבתי ואני אוהבת גם היום לראות מה אפשר לעשות מהם, והמגוון של הרעיונות הוא עצום. מיטות, מדפים, שולחנות, כיסאות, שרפרפים, דלתות, משקופים. ככל שהדמיון פרוע, כך אפשר ליצור מוצרים מעניינים ומורכבים יותר. בעיני המגמה הירוקה, אליה שייכת, המגמה של החיים האיטיים, ה- slow, מכניסה משמעות ותוכן לחיים שלנו. אנחנו שייכים לעולם הזה ולכדור הארץ הזה. אין לנו כדור אחר, והמשאבים עליו הם סופיים וחייבים להתחשב בכך. אני אוהבת את הידיעה שפעם מישהו השתמש בעץ הזה שבו אני משתמשת היום, שבו אני ואחרים, יוצרים משהו חדש.

מקווה שנהניתם לקרוא ולהכיר את MOLET ואת המוצרים המיוחדים שלהם. אני מאד נהניתי להכיר את המתחם שלהם ואת מי שעומד מאחורי מדפי הקפה שלי במתחם נוגה 💚.
הצוות שלהם היה מסביר פנים, אדיב ומלא שימחת חיים,ממש כמו המוצרים שלהם.

מי שרוצה לראות את העבודה החדשה שלהם, שיגיע לסניף החדש של מותג הנעליים שופרא בקניון רמת אביב. החנות היפייפיה עוצבה כולה על ידי MOLET, והקרדיט לציורים הנפלאים שייך לציירת המוכשרת – Holy Era.

אתם יכולים לראות בתמונה שצילמתי כאן חלק מהעיצוב ומהציורים שבחנות:

שופרא ומולט

הגעתי הביתה עם מעמד הסלולרי שלי, וככה הוא נראה, עם הטלפון והדפים עליו:

(צילום:ציפי לוין ) מעמד לטלפון סלולרי שיצרתי בסדנה ב molet
(צילום:ציפי לוין ) מעמד לטלפון סלולרי שיצרתי בסדנה ב molet

קישור לאתר של החברה:

MOLET

קישור לאתר של אלוני:

אלוני

תגובות, הערות

אני שמחה שאתם מלווים אותי לסוף של הפוסט, קוראים, נהנים, (אני מקווה מאד), מקבלים השראה ורעיונות חדשים.

אשמח מאד לשמוע מכם מה דעתכם על מיחדוש, על המגמה הירוקה, שלמעשה התחילה כבר בשנות ה60.

אשמח לשמוע כל הערה שלכם וכל תגובה ולהגיב בחזרה.

מזמינה אתכם להרשם לרשימת התפוצה שלי ולקבל עדכון על פוסטים חדשים:

4 מחשבות על הפוסט “אלוני שלחו אותי לסדנה ב – MOLET ותראו איזה יופי יצא

  • תגובה Yael Rozenvald | Provincial Chnana 23 ביוני 2018 בשעה 18:40

    גיברת יקרה, איזה כיף שהכרת את מולט סוף סוף (את יודעת שיש לי קשר אליהם, נכון?)
    ויצא לך אחלה מעמד שבעולם.

  • תגובה tsipiko@ynet.co.il 23 ביוני 2018 בשעה 19:01

    הי מותק איזה כיף שקראת. קלטתי את הקשר שלך רק אחכ כשנכנסתי לפייס שלהם וראיתי שם את השם שלך😃 רציתי לשאול אותך ושכחתי. מקום באמת מקסים. ותודה על המחמאה❣

  • תגובה Hila Ben Hanoch - Levy 27 ביוני 2018 בשעה 6:24

    איזה רעיונות נפלאים ! ויפה לך מראה הנגרית. ��

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *