בתי המלון שלנו בבודפשט

בחירת בתי מלון בחופשה בחוץ לארץ

בחירת בית מלון לחופשה שלנו בחוץ לארץ היא אתגר מרתק בשבילי. אני אוהבת להיכנס לתמונות, לחקור את הרחובות שסביב המלון, אני מנסה לדמיין את עצמי לנה בו, את ההרגשה להתעורר בו בבוקר. אני מאמינה שבגלל שלא התאפשר לי לחיות מחוץ לישראל, כל נסיעה לחופשה היא הזדמנות בשבילי לחוות חיים אחרים, וזו סיבה נוספת לחשיבות מקום המגורים הזמני בבית המלון. לפני מספר שנים כתבתי פוסט עם טיפים לבחירת בית מלון, והטיפים הללו עדכניים גם היום. אתם מוזמנים להכיר אותם כאן:  טיפים שיעזרו לכם לבחור בית מלון בחוץ לארץ .

פינה של קסם – גן משחקים ברובע היהודי בבודפשט:

הרובע היהודי בבודפשט

בתי המלון שבחרתי בחופשה שלנו בבודפשט

לחופשה ההונגרית שלנו הזמנתי 2 בתי מלון, שונים לגמרי במהותם ובמיקום שלהם. אני אתן פרטים על כל מלון ומה היו הסיבות שהביאו אותנו לבחור בשני בתי מלון.

הסיבה לבחירת 2 בתי מלון

בודפשט היא עיר מאד גדולה, וכמו בכל עיר גדולה יש לה סוגים שונים של אזורים שנעים לשהות בהם. יש לה את הלב הפועם של העיר – אזור הבילויים, המסעדות, הברים, בתי הקפה. האזור הזה נמצא בפשט, ובו הזמנו את המלון הראשון. מהאזור הזה קל להגיע למדרחוב של החנויות הגדולות והבוטיקים הקטנים. זה אזור שמאד נוח לשהות בו. כשלנים במלון שנמצא בתוך האזור הזה, אם עייפים אפשר לחזור למלון לנוח, אפשר לקפוץ למלון ולהחליף בגדים, להחזיר משהו מיותר לחדר וכו’.

יש בבודפשט אזורים שקטים יותר, פחות מתוירים , גם בפשט וגם בבודה, שנמצאת בצד השני של נהר הדנובה. אנחנו בחרנו ללון בצד השקט של פשט, בצד המפואר שלה, בקצה של שדרת אנדראשי –  ‘Andrassy ut הגדולה והמפוארת. זו שדרה שאורכה כ-2.5 ק”מ והיא נמצאת ברובע השישי. בשנת 2002 היא הוכרה כאתר מורשת עולמית של אונסקו (וכך גם המרכז ההיסטורי של בודפשט, שהרובע היהודי שוכן בו). השדרה מגיעה עד כיכר הגיבורים, הפארק העירוני ומרחצאות סטשני.

פיצלנו את הלינה ל2 מלונות כי היו לנו מספיק לילות (7), כדי להכיר ולחוות את 2 סוגי החוויות: מרכז העניינים ואחר כך את השקט והשלווה. מהסתכלות בקב’ הפייסבוק על בודפשט, בהן הישראלים נותנים ומבקשים עצות והמלצות, ראיתי שזה לא מקובל, לא לפצל מלונות, וודאי שלא ללון באזור שקט. מהניסיון שלנו גם הפיצול וגם האזור השקט יותר בו בחרנו – מומלצים מאד!

מלון – AMBRA

מלון אמברה- Ambra hotel הוא מלון קטן ואינטימי, שנמצא ברובע היהודי-רובע שבע. המלון יושב ברחוב קטנטן בשם Kis Diofa , פניה ימינה מרחוב Kiraly הראשי. רובע 7 נקרא הרובע היהודי, בגלל מיקומו ברובע שבו התגוררה חלק מהקהילה היהודית של בודפשט, וברובע הזה הוקם בזמן מלחמת העולם השניה גם הגטו היהודי. המלון נמצא בתחומי הגטו, דבר שהתברר לנו בסיור המודרך בעברית, שעשינו ברובע. הרגשתי שמחה על כך, שאני נמצאת באזור של הגטו, כי כל החופשה הזו קשורה לשורשים ההונגריים שלי, לאמא שלי שנולדה פה.

מלון אמברה מבחוץ:

מלון אמברה בבודפשט

היה לי חשוב שהמלון הראשון שבו אנחנו מתאכסנים יהיה במרכז העניינים של המקום החדש אליו מגיעים. היכולת לקום בבוקר ולצאת למרכז העיר, היא קריטית בעיני להצלחת החופשה. יש לי ניסיון מצטבר של כמעט כל החופשות שלי עם בתי מלון במרכז העיר. אפילו המלון בחופשה שלנו באמסטרדם (עליו כתבתי, בקישור שהבאתי בתחילת הפוסט, את הטיפים למציאת בתי מלון בחו”ל, שהיה מעט מרוחק מהמרכז, היה במרחק 4 תחנות של חשמלית, וגם ממנו ניתן היה ללכת ברגל למקומות רבים).

על אף מרכזיות המלון, הוא שכן ברחוב צדדי לרחוב הראשי, מה שהבטיח לנו שהות שקטה, כמה שאפשר. כשאני הולכת לישון אני תמיד מעדיפה להתרחק מהחוגגים של סוף השבוע, מהבליינים שיוצאים בלילות (המלון קרוב לרחוב הראשי שבו הברים ומקומות הבילוי), או סתם להתרחק מצעקות של אנשים (וישראלים), שמרגישים שבודפשט היא ביתם השני, וזו חובה לקרוא בקול רם לחברים.

למלון אמברה יש קבלה של 24/7, פינת ישיבה נעימה ופטיו קטן שלחלק מהחדרים יש מרפסות שפונות אליו. בחדר האוכל יש שתיה חמה ומעט עוגיות כל יום מהשעה 14 בצהריים. זה מאד נוח, כי כל מי שרוצה לשבת ולשתות משהו חם לא חייב לצאת ולחפש בית קפה. אנחנו מאד אהבנו את הסידור הזה.

החדר שלנו במלון אמברה, זהו חדר אחורי והחלון פונה לפטיו:

חדר במלון אמברה בבודפשט

ארוחת הבוקר היתה מאד זולה בתוספת למחיר החדר, והיא התבררה כהצלחה גדולה. כל בוקר פתחנו עם ארוחה טובה, עם אוכל חם מסורתי, פירות, ירקות, ביצים, מגוון לחמים, קורנפלקסים, ריבות ועוגות. לנו זה מעניק פתרון נהדר להתחלת היום, כי לחפש כל יום בית קפה לארוחת בוקר בעיני זה מיותר, כשהמלון מגיש ארוחת בוקר מצוינת.

על המלון המליץ לנו חבר ששהה בו כבר 3 פעמים ועוד היד נטויה. כל מתחמי האוכל החדשים, קארוון, וכו, מתחמי הברים, המסעדות וחלק מבתי הקפה נמצאים ברובע היהודי. אלפי תיירים ומבלים מקומיים גודשים את האזור. יש בו קונדטוריות, חנויות עיצוב, חנויות רהיטים. כשמסתובבים שם מרגישים ששם הכל קורה.

פרחים שקניתי לשהות שלנו באמברה (בדיוק נחגג יום האם ובכל מקום מכרו פרחים נהדרים):

מלון אמברה בבןדפשט

מלון אליס

לקראת סוף השהות, ל3 לילות האחרונים עברנו למלון שונה לגמרי מאמברה, למלון   אליס – Alice hotel  שנמצא על שדרות אנדרשי. על השדרה הזו נמצאים חנויות של מותגי העל, בניין האופרה המקסים, מוזיאונים ווילות שנראות כארמונות, שהיום הן משכנן של שגרירויות וקונסוליות רבות.

שדרת אנדראשי והארמונות:

שדרת אנדראשי

המלון שלנו נמצא כ3 בתים ליד כיכר הגיבורים והפארק הענק, שלידו מרחצאות סטשני. השגרירות הצמודה למלון היא שגרירות קאטר. צילמתי ממנה רק את הפסל הזה, חששתי שמצלמות השגרירות יתפסו אותי ואני עוד אגרום לקצר חמור עם קטאר🙂

מלונות בבודפשט

מלון אליס הוא מלון בוטיק, משפחתי, ובו 41 חדרים. המיקום של המלון הזה מעט מרוחק מהרובע היהודי – 3-4 תחנות אוטובוס, או הליכה רגלית על כל שדרת אנדראשי. המלון נמצא ברובע  השביעי וזו סביבת מגורים שקטה ונעימה מאד.

מלון אליס על שדרת אנדראשי. לבתים בשדרה יש למעשה כביש גישה נפרד מהשדרה הארוכה:

מלון אליס בבודפשט

למלון יש גינה מקסימה ומסעדה שבימים יפים אפשר לאכול בה את ארוחת הבוקר:

מלון אליס בבודפשט

החדר שקבלנו היה חדר אחורי, שפנה לגינת המלון ולגינת הבתים שמאחורי המלון. כל בוקר התעוררנו לציוץ הציפורים שבגינות.  אין לזה תחליף מבחנתי. הרגשנו כאן שאנחנו בחופשה אמיתית. גם כאן מחיר המלון כלל ארוחת בוקר טובה ושמחנו מאד שלקחנו אותה ולא ויתרנו. הצוות של המלון מתייחס למלון כאל בית של משפחה וזה לא במקרה. המלון היה בעברו בית-ארמון קטן של משפחה מאד אמידה. המלון נבנה במאה ה19, ומהמאה הזו שומר גרם המדרגות לקומה השנייה. זה גרם מדרגות מרשים ביותר.

גרם המדרגות:

מלון אליס בבודפשט

קבלנו שירות נהדר מאשת הצוות, שמצאה לנו את החדר בו התאכסנו (בתחילה קבלנו חדר צדדי, כי התברר ששכחנו לבקש חדר אחורי). היא היתה קשובה לכל מה שבקשנו ודאגה לנו כאילו היינו בני משפחתה, או לפחות חברים קרובים. הרבה זמן לא קבלנו כזה יחס חם.

עיצוב המלון מיוחד במינו. העיצוב הוא מודרני, ושומר בכבוד רב על הבית שהיה כאן בעבר. סלון מפואר, שנדליר יפייפה, חדרי הסבה מרשימים לנוחות האורחים. המלון הזה כל כך מיוחד שהייתי חייבת לצלם והביא לכאן מספר תמונות:

מלון אליס בבודפשט

מלון אליס בבודפשט

במלון נבנתה מעלית שעולה ל3 קומותיו ויורדת למינוס 1, שם יש מספר חדרים ושם חדר האוכל והבר. יש אפשרות לישיבה בגינה, אבל זה קורה רק כשמזג האוויר מתחמם מספיק. במלון יש ציור קיר שמתחיל בקומה הראשונה שלו ומגיע לשלישית. כל פעם שהסתכלתי עליו הרגשתי שאני נמצאת בגירסה ההונגרית של הסדרה הלוטוס הלבן. ניסיתי לצלם אותו מהקומה השניה (את התחלת הציור שנתי כתמונה הראשית של הפוסט):

מלון אליס בבודפשט

עיצוב החדרים יפייפה, התאהבתי בהם מהתמונות, כשחיפשתי מלון מיוחד בבודפשט. החדר גדול מאד, במרכזו מיטת קינג סייז נהדרת ומנורה נהדרת ניצבת מעל המיטה. חדר הרחצה גדול, כשהמקלחון שבו ענק (כגודל של חדר הרחצה שצמוד לחדר השינה בבית בו אנו גרים). החלון בחדר ענק והקירות החיצוניים בעובי של מטר.

מיטת הקינג סייז והחלון שפונה לגינה האחורית:

מלון אליס בבודפשט

בעיני מי שרוצה לחוות חוויה נהדרת של פאר, במחיר נוח ביותר, אליס הוא מלון נפלא בשבילו. אפילו המפתח של החדר מיוחד במינו- הוא עשוי עץ ועליו ציור של כלב ויסלה, הכלב ההונגרי, שהיה הכלב של המשפחה:

מלון אליס בבודפשט

שני המלונות מומלצים וכמעט שלא מוכרים על ידי ישראלים. באמברה שהו במקביל אלינו 3 נשים ישראליות ובאליס אף לא אחד. בקרבת שני המלונות היו סופרים קטנים, בהם הצטיידנו במים. כשאנחנו מחפשים מלון יש לנו 2 פרמטרים שהם חובה: כספת ומזגן (בבודפשט מופעל המזגן בתחילת יוני), ובשניהם יש גם כספת וגם מזגן.

מקווה שההמלצות שלי יעזרו למי שמחפש מלונות בבודפשט, ואשמח לקרוא בתגובות מה ההמלצות שלכם בבחירת בתי מלון.

4 מחשבות על הפוסט “בתי המלון שלנו בבודפשט

  • תגובה תמרית 6 ביולי 2023 בשעה 19:32

    כרגיל כיף לקרוא כל מה שאת כותבת!!

    • תגובה ציפי 6 ביולי 2023 בשעה 20:31

      תודה רבה! אני מקווה שאעזור עם ההמלצות שלי .

  • תגובה מלי אברמוביץ 7 ביולי 2023 בשעה 10:15

    בטוח אבחר באליס! אוהבת לקרוא את ההסברים והנימוקים שלך. קל להזדהות ולקבל טיפים.

    • תגובה ציפי 9 ביולי 2023 בשעה 16:58

      מלי את ככ תהני! אני אשמח לתת לך עוד טיפים על בודפשט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *