יוצאים לחופשה בדרום צרפת במחוז דורדון ובעיר בורדו

ההחלטה לצאת לחופשה במחוז דורדון ובעיר בורדו

איך בחרנו לנפוש במחוז דורדון ובעיר בורדו – Bordeaux

זה הפוסט הפותח את החופשה שלנו בדרום צרפת. טיילנו בחבל אקיטן החדשה, שבו נמצא  מחוז דורדון והעיר בורדו. אני מתכננת מספר פוסטים, ומקווה שאעורר בכם עניין לטייל באזורים הללו.

חיפשנו מקום לחופשה זוגית, אנחנו יודעים שלא משנה היכן נהייה היא תמיד תהייה רומנטית, אבל שום רעיון לא עלה, והזמן התחיל לדחוק בנו. לא היה לנו שום רעיון קונקרטי למקום שאנחנו רוצים לבקר בו. למעשה, אפשר לומר שההפך הוא הנכון. אני רוצה לטייל בכל מקום בעולם, לצאת לחופשה ארוכה, שלא מסתיימת לעולם. זהו, אמרתי את זה ועכשיו אפשר להמשיך 🙂 דחינו את ההחלטה והחודשים עברו, ולבסוף הגיע הרעיון לחופשה שלנו מתוכנית הטלוויזיה.”על המפית”. זו היתה סדרת תוכניות אוכל, שבה השף ברק יחזקאלי מתארח אצל שפים ישראלים שפתחו מסעדות מצליחות בערים שונות בעולם. אחת התוכניות סיפרה על השף גיל אלעד, שלמד בצרפת לימודי קולינריה ושם הכיר את אשתו (היפנית) אייקו ואת שותפו ארנו (בחור צרפתי ממוצא פיליפיני). עם תום לימודיהם פתחו השלושה מסעדה מצליחה בקרבת בורדו. כעבור מספר שנים הם סגרו את המסעדה, עברו לבורדו, ופתחו בה 2 מסעדות מצליחות.

ראיתי את התוכנית והתאהבתי. בורדו נראתה נהדרת ומזמינה, המסעדות נראו מבטיחות ואבי ואני הסתכלנו אחד על השנייה והבנו שהפור נפל, ונוסעים לבורדו. למזלנו חברת התעופה איזיג’ט פתחה קו ישיר מהארץ לבורדו (יציאה ביום שבת בערב וחזרה ביום שבת אחה”צ), במחירים מוזלים, והכרטיסים לבורדו הוזמנו.

בשלב הבא התחלתי לקרוא על בורדו וחבל אקיטן, ביקשתי טיפים והמלצות מחברי המטיילים, והתחלתי לתכנן את הטיול. במהלך הזמן פנתה אלי רותם בר ובשיחה איתה התברר לי שצמוד לביתם יש להם צימר. הם חיים בעיר ברנטום, שנמצאת בחבל דורדון, צפונית מזרחית לבורדו, כשעתיים נסיעה משדה התעופה.

דלתות עתיקות פותחות בתים עתיקים:

הסיבות ליציאה לחופשה בתחילת חודש יוני

בחרנו לטוס בתחילת חודש יוני, והיו לכך מספר סיבות עיקריות:

א. רצינו לחוות את הטיול בדרום צרפת לפני שהצרפתים עצמם יוצאים לחופשות. הם יוצאים לחופשות כמונו, בחודשים יולי – אוגוסט, וחבל אקיטן החדשה, בה נערכה החופשה, הוא אחד האזורים המתויירים ביותר בצרפת (תיירות פנים וגם תיירות חוץ), רצינו חופשה רגועה. כמו שבארץ שלנו, כשמטיילים באמצע השבוע, לפני שכולם יוצאים לחופש, החופשה רגועה הרבה יותר.

ב. רצינו לנפוש במזג אוויר חמים ונעים. ידענו שיש סיכוי לגשם, אבל זה אביב, כמעט קיץ, והסיכויים לגשם נמוכים.

ג. רצינו לטייל כשכל הטבע שסובב אותנו ירוק, הפרחים פורחים והעצים מלבלבים, ואכן כך היה ואפילו יותר.

ד. בחודש הזה השמש שוקעת בעשר בערב. דבר שמאפשר המשך הטיולים ליום שלם.

ה. השארנו בית עם מתבגרים בכיתות יא’ ויב’. בתחילת חודש יוני הם עדיין למדו לבחינות וקיווינו שעקב כך הבית לא יהפך לאתר עליה לרגל 🙂

בנסיעה לברנטום התגלה לנו יופי בלתי רגיל:

החופשה שלנו מתחלקת ל – 3 והיו בה צימר, מלון ורכב

החופשה שלנו התחלקה לשלושה חלקים, בשל ריבוי האזורים בהם טיילנו:

החלק ראשון כלל הגעה ב22:00 לשדה התעופה הקטנטן של בורדו, לקיחת הרכב ששכרנו מחברת ההשכרה (אויס – השתמשנו בשירותיה הטובים גם בנסיעה לצפון איטליה), ונסיעה של חמש דקות לבית מלון בקרבת השדה, בו העברנו את הלילה. שם המלון לא משנה לדעתי, כי כל האזור הזה מרושת בבתי מלון קטנים שמשרתים את האורחים שחשובה להם הקרבה לשדה התעופה.

בחלק השני של החופשה (יומיים וחצי) נסענו לעיר הקטנה ברנטום (צפון מזרחית לבורדו, כשעתיים של נסיעה, חלקה באוטוסטרדה וחלקה בכבישים שעוברים בין שדות ויערות). בברנטום שכרנו את הצימר הנהדר של זוג הישראלים המקסימים רותם ואורי בר. החלק הזה כלל טיולי כוכב ולינה בצימר. טיילנו באזור דורדון עם הרכב השכור, בכפרים מימי הביניים, מרושתים בנהרות, יופי עוצר נשימה ואוכל טוב. הטיול כלל גם מערות של נטיפים וציורים של האדם הקדמון.

החלק השלישי (יומים וחצי) הוקדש כולו לעיר בורדו, ולא יצאנו ממנה לטירות המחוברות ליקבים. החזרנו את הרכב השכור, רכשנו כרטיס נסיעה שבועי, שכולל נסיעות בכל סוגי התחבורה הציבורית, ונסענו עם אוטובוס מתחנת הרכבת (שם נמצאים כמעט כל סוכנויות הרכב) לבית המלון. בית המלון ששהינו בו  נמצא במרכז העיר העתיקה של בורדו. בחרתי בו גם בשל המרכזיות שלו וגם בשל העיצוב המיוחד במינו – של המעצב פיליפ סטארק. שוטטנו בעיר העתיקה, חיפשנו סמטאות מעניינות, מצאנו בתי קפה מנחמים ואת מסעדות הגורמה המעולות של השף גיל אלעד.

טיפים, מסקנות ותובנות

החופשה שלנו היתה נהדרת, ואני יכולה לסכם ולומר שהייתי שמחה להאריך אותה, לפחות בעוד יום לדורדון ועוד יום לבורדו. אני נשארתי עם טעם של עוד, ואני מניחה שזה טוב, שיהיו נסיעות נוספות.

הרעיון ללון במלון הקטן ולנסוע לצימר בבוקר שלמחרת היה מצויין. הלינה במלון הקרוב לשדה אפשרה לנו מנוחה אמיתית, בעיקר לאבי שהיה הנהג הבלעדי. המלון היה שקט מאד ושדה התעופה לא הורגש כלל. החלק הראשון של הנסיעה לברנטום, שבחבל דורדון, היה פשוט כי היה באוטוסטרדה (שכוללת כבישי אגרה, ומשלמים עליהם בקלות). החלק השני, ככל שהתקרבנו לברנטום, כלל נסיעה בכבישים צרים וזו היתה נסיעה לא קלה ועדיף לעבור אותה באור יום.

אזור דרודון מרהיב ביופיו. יערות, שדות ירוקים, נהרות, פרחים, טירות ובתים מימי הביניים. שמחתי מאד להכיר אותו, בנהיגה איטית ובמזג אוויר נפלא. היה חמים ונעים, בדיוק כמו שציפינו שיהיה. רותם ואורי הם אנשים מקסימים, לבביים ואדיבים. בפוסט שאני כותבת עליהם תקבלו את כל הפרטים איך להגיע אליהם, תמונות וקישורים.

חופשה במחוז דורדון ובעיר בורדו (צילום: ציפי לוין)

בורדו היא עיר שקל מאד להתאהב בה. היא אלגנטית, יפה, תוססת, מלאה בצעירים, מרושתת בתחבורה ציבורית, קל מאד להסתובב בה, טעימה ומלאה באנשים אדיבים ומחייכים. ערכנו סיור מודרך עם יונה מיטראני מזור, בחורה ישראלית -צרפתיה, שגרה עם משפחתה בבורדו. יונה מקסימה, חייכנית, מלאת ידע ורצון טוב, והסיור איתה היה בדיוק מה שהיינו צריכים – להכיר את העיר מעיניים מקומיות.

את כל הסיבות שבשלן כדאי להגיע לבורדו תמצאו בפוסטים האלו שכתבתי על העיר בורדו .

אנחנו טיילנים מהדור הישן. מגיעים לכל מקום עם מזוודות. גם הפעם נסענו עם מזוודה לכל אחד מאתנו. כך יצא שאבי נאלץ לעזור לי לא מעט בסחיבת המזוודה. אני מאמינה שגם זה יעבור לנו, אולי אפילו בחופשה הבאה.

לבורדו אפשר להגיע מפריז, והיא גם קרובה מאד לספרד ולחבל הבאסקים ולהרי הפירנאים. אם רוצים לשלב את בורדו עם טיולים אחרים באזור, זה אפשרי כמובן. אנחנו הצטערנו שנאלצנו להיפרד מבורדו מוקדם בבוקר, כי הטיסה היתה אמורה לצאת ב11 בבוקר. הספקנו לאכול ארוחת בוקר במלון ויצאנו לדרכנו. היינו שמחים לבלות לפחות עוד חצי יום בעיר, ולצאת בערב לשדה התעופה.

הצרפתים עברו לארבעה ימי עבודה, יום החופש הרשמי הוא יום ראשון, ואליו הצטרף יום שני. בתחילת יוני, מכיוון שאין זה חודש החופש המוכרז, ביום שני היו סגורים גם החנויות וכמעט כל בתי הקפה והמסעדות. בחודשי החופשה – יולי ואוגוסט, יום שני הופך את עורו והמקומות נפתחים לטובת המטיילים והנופשים. אם אתם בוחרים, כמונו להגיע לאזור בתחילת יוני, תקחו פרטים אלו בחשבון. תדעו שהסופרים פתוחים ביום ראשון עד 12:30 בצהריים ואחר נסגרים (רובם) עד יום שלישי. אנחנו הצלחנו להינות ולהסתדר גם ביום שני : מצאנו מסעדות וסופרים פתוחים.

כמו בספרד, השכנה, כך גם בדרום צרפת: המסעדות פתוחות לצהריים בין שתיים עשרה, שתיים עשרה וחצי ועד שתיים, שלוש. הן נסגרות ונפתחות שוב בסביבות שבע בערב. בתי הקפה פתוחים בדרך כלל עד שש  – שבע בערב. כמעט כל מקום נמצא בחיפוש בגוגל, וצריך לשים לב לשעות הפתיחה של המקומות.

וייז מתפקד נהדר והגענו איתו בהצלחה לכל מקום, לכל כפר קטן. צריך לקחת בחשבון שכשהוויז כותב שייקח לכם חצי ש’ להגיע, זה קילומטר לדקה. אנחנו הוספנו כחצי שעה לכל נסיעה, בעיקר בגלל הכבישים המאד צרים בהם נוסעים באזור, וגם בגלל והנוף עוצר הנשימה (שגרם לנו לא פעם לעצור ולי לצאת ולצלם). לקח לנו כיומיים להתרגל לכבישים, ואז כבר עזבנו את האזור.

הערות, תגובות

אשמח לשמוע את כל התגובות, הערות, שאלות שיש לכם, על הפוסט.

מקווה שהטיפים יעזרו לכם בתכנון הטיול שלכם.

מזמינה אתכם להרשם לרשימת התפוצה שלי ולקבל עדכון על פוסטים חדשים:

5 מחשבות על הפוסט “יוצאים לחופשה בדרום צרפת במחוז דורדון ובעיר בורדו

• תגובה תמרית 14 ביוני 2019 בשעה 15:16

ציפי פוסט שעושה חשק ואני בכלל לא עפה על צרפת. ההפך. הטיול הכי מבאס שלי היה לנורמנדי בריטני ועמק הלואר. אבל כתבת מקסים. מאוד הזדהיתי עם מה שכתבת בהתחלה שלא היה לכם רעיון לאן לנסוע😘הכי מוכר לי בעולם. וגם אני ראיתי את תוכנית הטלויזיה עם ברק ואת זאת שאת מדברת עליה. נראה לי שאני היתי מעדיפה להגיע כמו שהמלצת בפוסט מכיוון ספרד והפרינאים. העולם גדול יש לנו עוד למה לשאוף בתחום הטיולים…

• תגובה ציפי 15 ביוני 2019 בשעה 19:52

הי תמר, קשה לי לחשוב על טיול מבאס לנורמנדי ועמק הלואר, אבל אני מבינה שזה יכול לקרות. אולי הצלחתי לעורר בך קצת חשק 🙂 אני ככ אוהבת את צרפת, ככה שלי ממש קל לנסוע אליה. יש באמת מליון מקומות, וצריך רק משהו קטן שיקרוץ לך, שיתן לך השראה, וזהו בנית לך שלד לטיול חדש. מאחלת לך שתתאהבי באזור הזה, גם אם זה יהיה בהתחלה דרך ספרד.

• תגובה מיכל 9 ביולי 2019 בשעה 0:30

תודה ציפי על הפוסט.
    אשמח לראות את המידע על המסעדות ואטרקציות.
    טסים בספטמבר הקרוב 😍

• תגובה ציפי 15 ביולי 2019 בשעה 11:13

הי מיכל, תודה, מבטיחה להשתדל שעד אז יהיו גם המלצות על בורדו עצמה 🙂

• תגובה כל המידע על חופשה בבורדו - מסביב לעולם - צרפת 17 בדצמבר 2021 בשעה 9:16

[…] יוצאים לחופשה בדרום צרפת במחוז דורדון ובעיר בורדו מתוך הבלוג מה יש לך גברת לוין […]